Korzár logo Korzár
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Nový Hyundai i20 má svetovú premiéru na parížskom autosalóne

Juhokórejská automobilka založila európske výskumné a vývojové centrum, ktoré sídli v nemeckom Rüsselsheime.

Kompaktný Hyundai i20 druhej generácie. Podtext: Na pohon nového modelu slúžia benzínové i naftové motory s výkonovým rozpätím od 55,2 kW do 73,6 kW.Kompaktný Hyundai i20 druhej generácie. Podtext: Na pohon nového modelu slúžia benzínové i naftové motory s výkonovým rozpätím od 55,2 kW do 73,6 kW. (Zdroj: archív)

Juhokórejská automobilka Hyundai už pred rokmi pochopila, že modely, ktoré chce predávať na európskom trhu, musia byť šité na mieru i na vkus európskych motoristov a preto založila európske výskumné a vývojové centrum, ktoré sídli v nemeckom Rüsselsheime.

Toto centrum vyvinulo aj nový model i20, ktorý má svetovú premiéru na končiacom parížskom medzinárodnom autosalóne (jeho brány sa zavrú v nedeľu) a je náhradou za model, vyrábaný od roku 2008.

„Dvadsiatka" prispela k úspechu značky Hyundai na európskom trhu vrátane toho nášho - vlani sa táto značka umiestnila na treťom mieste v predaji nových vozidiel na Slovensku..

Skryť Vypnúť reklamu

Nové prvky dizajnu

Konštrukčne úplne nový Hyundai i20 sa svojím dizajnom orientuje na menší model i10, ktorý mal premiéru na vlaňajšom frankfurtskom autosalóne. Nový dizajn majú „špicaté" predné reflektory, ktoré zasahujú hlboko do predných blatníkov.

Medzi prednou kapotou a mriežkou je úzka vodorovná štrbina, v strede ktorej je umiestnené firemné logo. Svoju novú dizajnovú filozofiu, ktorá bola uplatnená aj na modeli Genesis, nazýva Hyundai Fluidic Sculpture 2.0, čo by sme mohli preložiť ako ladná skulptúra (verzie 2.0).

Väčšie vonkajšie rozmery

Novinkou sú aj smerové svetlá v puzdrách zrkadiel a strechu ukončujúci malý spojler. Nový model v porovnaní s doterajším narástol, čo sa pozitívne prejavilo na veľkosti priestoru pre cestujúcich. Rázvor podvozku sa zväčšil o 45 mm, na 2 570 mm, celková dĺžka narástla na 4 035 mm, teda o 40 mm.

Skryť Vypnúť reklamu

Zväčšila sa aj šírka vozidla, a to na 1 734 mm (o 24 mm), zatiaľ čo výška sa zmenšila na 1 474 mm (o 16 mm).

Batožinový priestor má základný objem 326 litrov, sklopením zadných sedadiel ho možno zväčšiť na 1 042 litrov.

Množstvo bezpečnostných systémov

K bezpečnosti cestujúcich prispieva aj šesť airbagov, stabilizačný systém i systém trakčnej kontroly. Vozidlo môže byť vystrojené aj systémom varovania pred nechceným opustením jazdného pruhu, pomôckou na rozjazd do kopca a svetlometmi, ktoré sa natáčajú do zatáčky.

V triezvo navrhnutom interiéri nájdeme trojramenný volant, klasické okrúhle prístroje, displej informačno-zábavného systému v strede prístrojového panelu a na ňom držiak pre smartfón.

S najvýkonnejším motorom až 184 km/h

Na pohon modelu i20 slúžia moderné benzínové a naftové motory. Základný 1,25-litrový motor sa montuje v dvoch výkonových verziách (55,2 kW a 61,8 kW).

Skryť Vypnúť reklamu

Ďalším benzínovým motorom je 1,4-litrový štvorvalec s maximálnym výkonom 73,6 kW Týmto motorom vystrojený Hyundai i20 dosahuje maximálnu rýchlosť 184 km/h.

Výroba v Turecku

Dvojicu úsporných vznetových pohonných jednotiek tvorí 1,1-litrový motor výkonu 55,2 kW a 1,4-litrový motor výkonu 66,2 kW (ich kombinovaná spotreba je od 3,3 do 4,1 l/100 km).

Nový Hyundai i20, ktorý sa vyrába v Turecku, bude na európskom trhu konkurovať takým osvedčeným modelom, akými sú napríklad Volkswagen Polo či Ford Fiesta.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  2. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  3. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  4. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  5. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  8. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  9. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 20 269
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 110
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 13 362
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 310
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 618
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 168
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 501
  8. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 323
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 227
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 130
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Občania boli veľmi zodpovední, hodnotí Naď. Spokojný je aj Matovič (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 43 843. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 159 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.
Komentár Tomáša Prokopčáka

Prevrat na STU

Na Slovenskej technickej univerzite sa pokúsia odvolať rektora.

Tomáš Prokopčák.
Zdravotníci v nemocnici v Kyjove.
S prvou republikou sa nám spája doba elegancie, prosperity a pohody. Nie vždy to bola pravda.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop