Korzár logo Korzár
Pondelok, 23. júl, 2018 | Meniny má Oľga
Nájdete nás na webe

Nový Hyundai i20 má svetovú premiéru na parížskom autosalóne

Juhokórejská automobilka založila európske výskumné a vývojové centrum, ktoré sídli v nemeckom Rüsselsheime.

Kompaktný Hyundai i20 druhej generácie. Podtext: Na pohon nového modelu slúžia benzínové i naftové motory s výkonovým rozpätím od 55,2 kW do 73,6 kW.(Zdroj: archív)

Juhokórejská automobilka Hyundai už pred rokmi pochopila, že modely, ktoré chce predávať na európskom trhu, musia byť šité na mieru i na vkus európskych motoristov a preto založila európske výskumné a vývojové centrum, ktoré sídli v nemeckom Rüsselsheime.

Toto centrum vyvinulo aj nový model i20, ktorý má svetovú premiéru na končiacom parížskom medzinárodnom autosalóne (jeho brány sa zavrú v nedeľu) a je náhradou za model, vyrábaný od roku 2008.

„Dvadsiatka" prispela k úspechu značky Hyundai na európskom trhu vrátane toho nášho - vlani sa táto značka umiestnila na treťom mieste v predaji nových vozidiel na Slovensku..

Článok pokračuje pod video reklamou

Nové prvky dizajnu

Konštrukčne úplne nový Hyundai i20 sa svojím dizajnom orientuje na menší model i10, ktorý mal premiéru na vlaňajšom frankfurtskom autosalóne. Nový dizajn majú „špicaté" predné reflektory, ktoré zasahujú hlboko do predných blatníkov.

Medzi prednou kapotou a mriežkou je úzka vodorovná štrbina, v strede ktorej je umiestnené firemné logo. Svoju novú dizajnovú filozofiu, ktorá bola uplatnená aj na modeli Genesis, nazýva Hyundai Fluidic Sculpture 2.0, čo by sme mohli preložiť ako ladná skulptúra (verzie 2.0).

Väčšie vonkajšie rozmery

Novinkou sú aj smerové svetlá v puzdrách zrkadiel a strechu ukončujúci malý spojler. Nový model v porovnaní s doterajším narástol, čo sa pozitívne prejavilo na veľkosti priestoru pre cestujúcich. Rázvor podvozku sa zväčšil o 45 mm, na 2 570 mm, celková dĺžka narástla na 4 035 mm, teda o 40 mm.

Zväčšila sa aj šírka vozidla, a to na 1 734 mm (o 24 mm), zatiaľ čo výška sa zmenšila na 1 474 mm (o 16 mm).

Batožinový priestor má základný objem 326 litrov, sklopením zadných sedadiel ho možno zväčšiť na 1 042 litrov.

Množstvo bezpečnostných systémov

K bezpečnosti cestujúcich prispieva aj šesť airbagov, stabilizačný systém i systém trakčnej kontroly. Vozidlo môže byť vystrojené aj systémom varovania pred nechceným opustením jazdného pruhu, pomôckou na rozjazd do kopca a svetlometmi, ktoré sa natáčajú do zatáčky.

V triezvo navrhnutom interiéri nájdeme trojramenný volant, klasické okrúhle prístroje, displej informačno-zábavného systému v strede prístrojového panelu a na ňom držiak pre smartfón.

S najvýkonnejším motorom až 184 km/h

Na pohon modelu i20 slúžia moderné benzínové a naftové motory. Základný 1,25-litrový motor sa montuje v dvoch výkonových verziách (55,2 kW a 61,8 kW).

Ďalším benzínovým motorom je 1,4-litrový štvorvalec s maximálnym výkonom 73,6 kW Týmto motorom vystrojený Hyundai i20 dosahuje maximálnu rýchlosť 184 km/h.

Výroba v Turecku

Dvojicu úsporných vznetových pohonných jednotiek tvorí 1,1-litrový motor výkonu 55,2 kW a 1,4-litrový motor výkonu 66,2 kW (ich kombinovaná spotreba je od 3,3 do 4,1 l/100 km).

Nový Hyundai i20, ktorý sa vyrába v Turecku, bude na európskom trhu konkurovať takým osvedčeným modelom, akými sú napríklad Volkswagen Polo či Ford Fiesta.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 246
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 771
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 969
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 762
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 167
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 014
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 630
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 614
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 357
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 755

Neprehliadnite tiež

Semafor pred krajským súdom ustúpi z chodníka

Mesto najprv tvrdilo, že inak sa to vyriešiť nedalo. Už to neplatí

Dôchodcu súdia, že zneužíval a znásilňoval osvojenú dcéru

Košičan čelí obvineniu zo štyroch zločinov.

Nagy chce kariéru ukončiť v Košiciach, má však aj iné ponuky

Definitívne by sa mal rozhodnúť začiatkom týždňa.

Križovatku v centre Spišskej Belej prestavujú

Zmení sa organizácia dopravy.

II. liga: Prehral Prešov, Bardejov aj Trebišov

Lokomotíva Košice doma nestačila na Petržalku.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop