Talianska automobilka Ferrari, ktorá práve mení šéfa (ako sme už na tejto strane informovali, Luca di Montezemolo po 23 rokoch odchádza z tohto postu), predstavuje na medzinárodnom autosalóne v Paríži (jeho brány sa pre verejnosť otvoria zajtra) otvorenú verziu svojho modeli Ferrari 458 Speciale.
Podľa zvyklostí sa dvojmiestne vozidlá - či už bez strechy alebo so sklápacou strechou - nazývajú roadster, spider alebo spyder. Firma Ferrari sa však vyhla akémukoľvek slovnému označeniu svojho nového otvoreného modelu a nazvala ho jednoducho 458 Speciale A.
Písmeno A znamená „otvorený"
Písmeno A pritom znamená aperta, čiže otvorený. Z nového modelu Ferrari 458 Speciale A sa bude môcť tešiť len 499 solventných motoristov - vyrobí sa len toľko kusov.
Obmedzená séria bude vyrobená ako symbolická pocta oslnivému úspechu rôznych verzií modelu 458, ktorý zožal množstvo ocenení od medzinárodných motoristických médií.
Získal množstvo titulov
Model 458 získal aj veľa športových úspechov na pretekárskych tratiach, vrátane dvoch majstrovských titulov v seriáli WEC (world endurance championship, čiže majstrovstvá vo vytrvalostných pretekoch) a víťazstiev (v svojej kategórii) v takých klasických vytrvalostných pretekoch, akými sú 24-hodinové preteky v Le Mans a Daytone a 12-hodinových pretekoch v Sebringu.
Nové otvorené ferrari je najvýkonnejším spiderom v celej doterajšej histórii firmy Ferrari. Na pohon vozidla slúži rovnaký 4,5-litrový vidlicový osemvalec, aký poháňa kupé 458 Speciale.
Najvýkonnejší neprepĺňaný osemvalec
Ide o najvýkonnejší neprepĺňaný osemvalec, aký Ferrari použil v svojich modeloch pre bežné cesty. Motor získal tri medzinárodné ocenenia Best Performance Engine (čosi ako najlepší výkonný motor - teda motor pre vozidlá športového charakteru).
Informácia o týchto oceneniach je uvedená na plakete v kokpite. Osemvalec vyvíja maximálny výkon 445 kW pri 9 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 540 Nm pri 6 000 ot/min. Výrobca neuvádza spotrebu tohto motora, ale len hodnotu jeho emisií kysličníka uhličitého - 275 gramov na kilometer jazdy.
Hliníková sklápacia strieška
Spider je vystrojený tuhou sklápacou strieškou, zhotovenou z hliníka. Použitím hliníka sa podarilo znížiť rozdiel hmotnosti medzi kupé a spiderom na 50 kg. Sklápanie resp. zatváranie strechy trvá 14 sekúnd.
Hmotnosť prázdneho vozidla je 1 350 kg. Interiér je obložený uhlíkovými kompozitmi, sedadlá majú poťahy z alcantary. K výborným dynamickým vlastnostiam vozidla prispievajú aktívne aerodynamické prvky na prednej i zadnej časti vozidla.
Najlepšie dynamické vlastnosti
Nový spider má najlepšie aerodynamické vlastnosti zo všetkých doteraz vyrábaných otvorených vozidiel firmy Ferrari.
Nové Ferrari 458 Speciale A zrýchli z 0 na 100 km/h za tri sekundy, zrýchlenie na 200 km/h mu trvá 9,5 sekundy. Jedno kolo na firemnom testovacom okruhu Fiorano prejde spider za jednu minútu a 23,5 sekundy.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.