Korzár logo Korzár
Sobota, 20. apríl, 2019 | Meniny má Marcel
Nájdete nás na webe

Nový Jaguar XE zaútočí na trojku, céčko a štvorku

Od roku 2008 patrí Jaguar indickému priemyselnému koncernu Tata.

Limuzína strednej triedy Jaguar XE. Model XE bude mať svetovú premiéru na blížiacom sa medzinárodnom autosalóne v Paríži.Limuzína strednej triedy Jaguar XE. Model XE bude mať svetovú premiéru na blížiacom sa medzinárodnom autosalóne v Paríži.(Zdroj: archív)

Automobilka Jaguar, tradičný výrobca športových áut a luxusnejších limuzín, je jednou z tých britských automobiliek, ktoré kvôli finančným problémom napokon skončili v "nebritských rukách" - od roku 2008 patrí Jaguar indickému priemyselnému koncernu Tata.

To, že Jaguar vyvíja novú limuzínu, patriacu do prémiového segmentu strednej triedy (čo to presne znamená ťažko povedať), sa vedelo už dávnejšie a špionážne snímky chystaného modelu sa často objavovali na internete.

Pred vybraným publikom sa opona pred novým modelom s označením XE zdvihla začiatkom minulého týždňa v londýnskom výstavnom a kongresovom centre Earls Court, bežným smrteľníkom sa nová „šelma" predstaví na októbrovom autosalóne v Paríži.

Nová hliníková podvozková plošina

V sortimente jaguarov je nový model XE situovaný pod modelmi XF a XJ. Jaguar XE je prvým modelom, postaveným na novej hliníkovej podvozkovej plošine, ktorá bude neskôr základom aj pre športovo-úžitkový model C-X17 i pre ďalšie modely.

Predná časť limuzíny XE sa vyznačuje úzkymi reflektormi na báze LED, mohutným nárazníkom s veľkými otvormi na vstup vzduchu a kontúrovanou kapotou. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 835 mm, jeho dĺžka je 4 672 mm, šírka (bez zrkadiel) je 1 850 mm a výška je 1 416 mm.

Najľahší, najtuhší a najaerodynamickejší

Vďaka oblúkovitej streche pôsobí vozidlo zboku ako športové kupé. Predná náprava je prevzatá z modelu F, vzadu je viacprvková náprava novej konštrukcie.

Podľa výrobcu je model XE najľahším, najtuhším a najaerodynamickejším sedanom, aký kedy firma Jaguar vyrábala. Je to súčasne aj prvý jaguar, vystrojený elektrickým posilňovačom riadenia. Hmotnosť vozidla začína pri 1 474 kg. Štandardne sa montujú 17-palcové ráfiky z ľahkej zliatiny.

Novinkou je tempomat ASPC

Firma Jaguar tvrdí, že model XE je prvým autom na svete, vystrojeným inovatívnym systémom ASPC, čo znamená All Surface Progress Control (čosi ako riadenie postupu - teda jazdy - na všetkých povrchoch).

Tento systém funguje ako tempomat pri nízkych rýchlostiach (od 3,6 do 30 km/h) a riadením brzdového systému i motora zaručuje optimálnu trakciu bez preklzovania kolies aj na najšmykľavejších povrchoch v teréne.

Štvorvalce a šesťvalce na benzín í naftu

Na pohon Jaguara XE budú slúžiť benzínové a vznetové štvorvalcové i šesťvalcové motory, zhotovené z hliníkových zliatin. Podrobnejšie údaje sú zatiaľ známe len o trojlitrovom benzínovom vidlicovom šesťvalci, ktorý je prepĺňaný mechanickým kompresorom a ktorého maximálny výkon je 250 kW.

Maximálna rýchlosť 250 km/h

Týmto motorom vystrojený model XE S zrýchli z 0 na 100 km/h za 5, sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. No a pokiaľ ste ešte nedešifrovali podtitulok, tak ten hovorí, že model Jaguar XE bude konkurovať modelom BMW radu 3, mercedesu triedy C a Audi A4.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  3. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  4. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  5. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  6. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  8. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  10. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Bim Challenge 2019
  3. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  4. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  5. Grilovacia sezóna je zahájená!
  6. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  7. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  8. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  9. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  10. Kúzlo pravidelného investovania
  1. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 23 149
  2. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 9 064
  3. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 8 942
  4. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 7 796
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 777
  6. Idete stavať dom? Päť vecí, ktoré potrebujete vedieť 5 711
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 453
  8. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 4 104
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 3 622
  10. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 330

Neprehliadnite tiež

Spor ministerstva a prokuratúry o chatu ukončil sám stavebník

Majiteľ záhrady pripravil rezort o argument, prečo nezrušiť stavebné povolenie.

Okraj jamy pre základy novej chaty je úplne pri plote. Zo starých základov nezostalo nič.

Etnologička: Kúpač sa neodmietal, inak by dievča zostalo prašivé

Veľkonočné košíky nosievali dvaja chlapi a paska vážila niekoľko kíl.

Svätenie jedál pred kostolom v Ťahanovciach v roku 1958.

Šoltis verí, že pohárová prehra na jeho hráčoch stopy nezanechá

Po štyroch dňoch zavíta do Michaloviec ďalší atraktívny súper.

Spomienka na jesenný duel. Zdolajú Michalovce DAC doma aj druhýkrát v sezóne?

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Zala.

Muellerova správa: Rusko sa pokúsilo ovplyvniť voľby, Trump pre vyšetrovanie panikáril

Ľudia okolo Trumpa čakali, že im informácie od Rusov pomôžu.

Donald Trump.
Stĺpček Jakuba Fila

Ficov svet je slepý a hluchý, preto chce zapchať oči a uši aj verejnosti

Smeráci nechcú vidieť obmedzovanie.

Jakub Filo.
Ilustračné foto.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop