Korzár logo Korzár
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Nový Jaguar XE zaútočí na trojku, céčko a štvorku

Od roku 2008 patrí Jaguar indickému priemyselnému koncernu Tata.

Limuzína strednej triedy Jaguar XE. Model XE bude mať svetovú premiéru na blížiacom sa medzinárodnom autosalóne v Paríži.Limuzína strednej triedy Jaguar XE. Model XE bude mať svetovú premiéru na blížiacom sa medzinárodnom autosalóne v Paríži. (Zdroj: archív)

Automobilka Jaguar, tradičný výrobca športových áut a luxusnejších limuzín, je jednou z tých britských automobiliek, ktoré kvôli finančným problémom napokon skončili v "nebritských rukách" - od roku 2008 patrí Jaguar indickému priemyselnému koncernu Tata.

To, že Jaguar vyvíja novú limuzínu, patriacu do prémiového segmentu strednej triedy (čo to presne znamená ťažko povedať), sa vedelo už dávnejšie a špionážne snímky chystaného modelu sa často objavovali na internete.

Pred vybraným publikom sa opona pred novým modelom s označením XE zdvihla začiatkom minulého týždňa v londýnskom výstavnom a kongresovom centre Earls Court, bežným smrteľníkom sa nová „šelma" predstaví na októbrovom autosalóne v Paríži.

Skryť Vypnúť reklamu

Nová hliníková podvozková plošina

V sortimente jaguarov je nový model XE situovaný pod modelmi XF a XJ. Jaguar XE je prvým modelom, postaveným na novej hliníkovej podvozkovej plošine, ktorá bude neskôr základom aj pre športovo-úžitkový model C-X17 i pre ďalšie modely.

Predná časť limuzíny XE sa vyznačuje úzkymi reflektormi na báze LED, mohutným nárazníkom s veľkými otvormi na vstup vzduchu a kontúrovanou kapotou. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 835 mm, jeho dĺžka je 4 672 mm, šírka (bez zrkadiel) je 1 850 mm a výška je 1 416 mm.

Najľahší, najtuhší a najaerodynamickejší

Vďaka oblúkovitej streche pôsobí vozidlo zboku ako športové kupé. Predná náprava je prevzatá z modelu F, vzadu je viacprvková náprava novej konštrukcie.

Podľa výrobcu je model XE najľahším, najtuhším a najaerodynamickejším sedanom, aký kedy firma Jaguar vyrábala. Je to súčasne aj prvý jaguar, vystrojený elektrickým posilňovačom riadenia. Hmotnosť vozidla začína pri 1 474 kg. Štandardne sa montujú 17-palcové ráfiky z ľahkej zliatiny.

Skryť Vypnúť reklamu

Novinkou je tempomat ASPC

Firma Jaguar tvrdí, že model XE je prvým autom na svete, vystrojeným inovatívnym systémom ASPC, čo znamená All Surface Progress Control (čosi ako riadenie postupu - teda jazdy - na všetkých povrchoch).

Tento systém funguje ako tempomat pri nízkych rýchlostiach (od 3,6 do 30 km/h) a riadením brzdového systému i motora zaručuje optimálnu trakciu bez preklzovania kolies aj na najšmykľavejších povrchoch v teréne.

Štvorvalce a šesťvalce na benzín í naftu

Na pohon Jaguara XE budú slúžiť benzínové a vznetové štvorvalcové i šesťvalcové motory, zhotovené z hliníkových zliatin. Podrobnejšie údaje sú zatiaľ známe len o trojlitrovom benzínovom vidlicovom šesťvalci, ktorý je prepĺňaný mechanickým kompresorom a ktorého maximálny výkon je 250 kW.

Skryť Vypnúť reklamu

Maximálna rýchlosť 250 km/h

Týmto motorom vystrojený model XE S zrýchli z 0 na 100 km/h za 5, sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. No a pokiaľ ste ešte nedešifrovali podtitulok, tak ten hovorí, že model Jaguar XE bude konkurovať modelom BMW radu 3, mercedesu triedy C a Audi A4.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Päť chýb pri zateplení strechy
  6. Vitajte v postapokalyptickom svete
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Úprava osobného motorového vozidla
  5. Important information for Brazilians living in Slovakia
  6. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  7. Vitajte v postapokalyptickom svete
  8. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. Päť chýb pri zateplení strechy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 30 381
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 515
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 291
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 548
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 808
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 707
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 636
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 373
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 177
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 171
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Advokátku vyviedli z košického súdu. Napriek výzvam si odmietla dať rúško

Hrozia jej sankcie od advokátskej komory i úradu verejného zdravotníctva.

Pri vstupe do budovy košických súdov musí každý prejsť dôkladnou kontrolou.

Štátnych úradníkov na košický magistrát nepustili

Proti zvýhodnenému nájmu bol šéf majetkovej komisie.

Na magistráte nebudú sídliť pracovníci ÚVO.
Poslanec Rudolf Dupkala počas online rokovania PSK.
Vstup do železničného podchodu v Krompachoch.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop