Korzár logo Korzár
Piatok, 22. november, 2019 | Meniny má Cecília

Nový Jaguar XE zaútočí na trojku, céčko a štvorku

Od roku 2008 patrí Jaguar indickému priemyselnému koncernu Tata.

Limuzína strednej triedy Jaguar XE. Model XE bude mať svetovú premiéru na blížiacom sa medzinárodnom autosalóne v Paríži.Limuzína strednej triedy Jaguar XE. Model XE bude mať svetovú premiéru na blížiacom sa medzinárodnom autosalóne v Paríži.(Zdroj: archív)

Automobilka Jaguar, tradičný výrobca športových áut a luxusnejších limuzín, je jednou z tých britských automobiliek, ktoré kvôli finančným problémom napokon skončili v "nebritských rukách" - od roku 2008 patrí Jaguar indickému priemyselnému koncernu Tata.

To, že Jaguar vyvíja novú limuzínu, patriacu do prémiového segmentu strednej triedy (čo to presne znamená ťažko povedať), sa vedelo už dávnejšie a špionážne snímky chystaného modelu sa často objavovali na internete.

Pred vybraným publikom sa opona pred novým modelom s označením XE zdvihla začiatkom minulého týždňa v londýnskom výstavnom a kongresovom centre Earls Court, bežným smrteľníkom sa nová „šelma" predstaví na októbrovom autosalóne v Paríži.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nová hliníková podvozková plošina

V sortimente jaguarov je nový model XE situovaný pod modelmi XF a XJ. Jaguar XE je prvým modelom, postaveným na novej hliníkovej podvozkovej plošine, ktorá bude neskôr základom aj pre športovo-úžitkový model C-X17 i pre ďalšie modely.

Predná časť limuzíny XE sa vyznačuje úzkymi reflektormi na báze LED, mohutným nárazníkom s veľkými otvormi na vstup vzduchu a kontúrovanou kapotou. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 835 mm, jeho dĺžka je 4 672 mm, šírka (bez zrkadiel) je 1 850 mm a výška je 1 416 mm.

Najľahší, najtuhší a najaerodynamickejší

Vďaka oblúkovitej streche pôsobí vozidlo zboku ako športové kupé. Predná náprava je prevzatá z modelu F, vzadu je viacprvková náprava novej konštrukcie.

Podľa výrobcu je model XE najľahším, najtuhším a najaerodynamickejším sedanom, aký kedy firma Jaguar vyrábala. Je to súčasne aj prvý jaguar, vystrojený elektrickým posilňovačom riadenia. Hmotnosť vozidla začína pri 1 474 kg. Štandardne sa montujú 17-palcové ráfiky z ľahkej zliatiny.

Novinkou je tempomat ASPC

Firma Jaguar tvrdí, že model XE je prvým autom na svete, vystrojeným inovatívnym systémom ASPC, čo znamená All Surface Progress Control (čosi ako riadenie postupu - teda jazdy - na všetkých povrchoch).

Tento systém funguje ako tempomat pri nízkych rýchlostiach (od 3,6 do 30 km/h) a riadením brzdového systému i motora zaručuje optimálnu trakciu bez preklzovania kolies aj na najšmykľavejších povrchoch v teréne.

Štvorvalce a šesťvalce na benzín í naftu

Na pohon Jaguara XE budú slúžiť benzínové a vznetové štvorvalcové i šesťvalcové motory, zhotovené z hliníkových zliatin. Podrobnejšie údaje sú zatiaľ známe len o trojlitrovom benzínovom vidlicovom šesťvalci, ktorý je prepĺňaný mechanickým kompresorom a ktorého maximálny výkon je 250 kW.

Maximálna rýchlosť 250 km/h

Týmto motorom vystrojený model XE S zrýchli z 0 na 100 km/h za 5, sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. No a pokiaľ ste ešte nedešifrovali podtitulok, tak ten hovorí, že model Jaguar XE bude konkurovať modelom BMW radu 3, mercedesu triedy C a Audi A4.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Trnavská univerzita v Trnave
  2. Vysoká škola múzických umení v Bratislave
  3. CUPRA si podmanila parížske nebo
  4. Viac ako vzdelanie
  5. Dvadsaťdva hotelov a destinácií, kam za romantikou a teplom
  6. Predražené zamestnanecké systémy? Mýtus!
  7. Vyberte si z ponuky Black Friday, ktorý trvá až dva týždne
  8. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  9. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  10. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  1. Viac ako vzdelanie
  2. Predražené zamestnanecké systémy? Mýtus!
  3. Dvadsaťdva hotelov a destinácií, kam za romantikou a teplom
  4. Vysoká škola múzických umení v Bratislave
  5. Trnavská univerzita v Trnave
  6. CUPRA si podmanila parížske nebo
  7. Radšej škola ako metla
  8. Prečo študovať techniku na Slovensku?
  9. Zažite svoj vlastný úspech
  10. EkF TUKE – výzva pre tvoju budúcnosť
  1. Už iba dnes: Predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 12 527
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku? 12 439
  3. Tipy na lyžovačku v Rakúsku 7 979
  4. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou 7 065
  5. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich 7 028
  6. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť 6 940
  7. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 5 981
  8. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 5 109
  9. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 4 959
  10. Dajme ojazdeným pneumatikám druhú šancu. Nič nás to nestojí... 4 323

Neprehliadnite tiež

Ročné odpočty práce pred občanmi väčšinu košických starostov nelákajú

Hodnotil už Lörinc, s ľuďmi sa stretne Vrchota, odpočet zvažuje Petrovčik.

Starosta Lörinc nachystal pre ľudí aj tortu.
Poslanci Tomáš Šudík (vľavo) a Martin Ruščanský v poslaneckých laviciach.

Košičan, obvinený z pokusu o vraždu, bodal pod vplyvom drog

Obhajobe sa nepáči, že prokuratúra dala vypracovať kontrolný psychiatrický posudok.

Eleka predvádza eskorta pred sudkyňu okresného súdu.

Tréner Petráš: Chalani hrajú so srdcom za Tatran. To možno predtým chýbalo

Prešovu prišiel pomôcť, preto neváhal vybehnúť aj na trávnik.

Prešovčania ukončili jeseň desiatou výhrou v rade. Ich radosť je oprávnená.

Hlavné správy zo Sme.sk

Môžu zmeniť výsledky volieb. Prieskumy pred voľbami zažívajú hodinu pravdy

Prečítajte si, ako sa orientovať v údajoch agentúr.

V roku 2012 agentúra MVK namerala Smeru v deň volieb o 7,1 percenta hlasov menej, než reálne získal.
Podcast Dobré Ráno
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Čo hovoria a čo nehovoria prieskumy

Že informácie ovplyvňujú správanie voličov, nie je žiadna chyba.

Peter Tkačenko
Adèle Haenel (vpravo) a Noémie Merlant vo filme Portrét ženy v plameňoch.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop