Twingo tretej generácie predstavuje úplne nové zosobnenie predstáv francúzskeho výrobcu o malom vozidle, určenom najmä pre jazdy po meste. Podstatnou novinkou, ktorou sa nový model odlišuje od doterajších dvoch generácií Twinga, je koncepcia s motorom vzadu. Nové Twingo je totiž sesterským modelom typu smart forfour, ktorý nedávno predstavila nemecká automobilka Mercedes-Benz. Modely smart forfour a Twingo sú výsledkom projektu Edison, na ktorom participujú koncerny Renault-Nissan a Daimler (vlastník firmy Mercedes). Obidva modely vraj majú spoločných približne 70 percent dielov, čo sa pri pohľade na obe vozidlá vôbec nezdá, pretože ich karosérie sú dizajnérsky úplne odlišné. Podvozok je však rovnaký a jeho rázvor je 249 cm, čo je o 13 cm viac, ako bol rázvor doterajšieho modelu. Naopak, celková dĺžka vozidla sa zmenšila o 10 cm, na 359 cm. K obratnosti nového Twinga v meste prispieva aj to, že jeho priemer otáčania je len 8,6 m, čo je približne o jeden meter menej, než majú konkurenčné modely. Šírka vozidla je 164 cm, jeho výška je 155 cm. Batožinový priestor má objem 219 litrov, sklopením zadných sedadiel ho možno zväčšiť na 980 litrov. Operadlo spolujazdca možno sklopiť dopredu, čo umožňuje vo vozidle prevážať predmety dĺžky až 231 cm. Na pohon nového Twinga, ktoré sa bude dodávať (aspoň zatiaľ) len s päťdverovou karosériou, slúžia dva benzínové trojvalcové motory so štyrmi ventilmi na valec. Jednolitrový motor vyvíja maximálny výkon 52 kW a v kombinácii so systémom štart-stop je jeho priemerná spotreba len 4,2 l/100 km. Turbodúchadlom prepĺňaný 0,9-litrový motor vyvíja 66 kW a má spotrebu 4,3 l/100 km. Nové Twingo sa spolu s modelom smart forfour vyrába v Slovinsku.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.