Korzár logo Korzár
Nedeľa, 19. november, 2017 | Meniny má Alžbeta
Pridajte si svoje mesto

Nový kabriolet BMW M4

Ruku k dielu pri vývoji nového kabrioletu priložili inžinieri a technici firmy BMW M GmbH, ktorá sa venuje tuningu.

Kabriolet BMW M4. Rozšírené blatníky, nový nárazník a zrkadlá na dvoch nožičkách podčiarkujú dynamický vzhľad kabrioletu.(Zdroj: archív)

Leto, ktoré bolo, aké bolo, neposkytlo veľa radosti tým, ktorí chceli dovolenkovať v našej prírode, a ani motoristom, ktorí obľubujú jazdu v kabriolete s otvorenou strechou. Nemecká automobilka BMW ale verí, že to budúce leto - alebo niektoré z budúcich liet - bude lepšie a záujem o kúpu kabrioletov bude dosť.

Zrejme preto BMW uvádza práve na konci leta na trh svoj nový, výkonný kabriolet radu 4. Ide o kabriolet BMW M4, ktorý dopĺňa už skôr predstavené kupé M4. Z doplnkového písmena M vyplýva, že ruku k dielu pri vývoji a výrobe nového kabrioletu priložili inžinieri a technici firmy BMW M GmbH, ktorá sa venuje tuningu či „zušľachťovaniu" štandardných bavorákov.

Línie ako kupé M4

Svoje elegantné línie preberá nový kabriolet z kupé M4. K typickým dizajnérskym prvkom patrí kapota s tzv. powerdome, čo nie je nič iné, len vyvýšená časť, potrebná na to, aby sa pod ňu vošiel motor.

Typické sú aj na dvoch „nožičkách" upevnené vonkajšie zrkadlá a rozšírené blatníky, ktoré ukrývajú 18-palcové (na želanie 19-palcové) kované ráfiky z ľahkej zliatiny.

Bez stredného stĺpika

K dynamickej línii pri pohľade zboku prispieva aj to, že kabriolet nemá stredný stĺpik. Pretože kabriolet má vždy vyššiu hmotnosť ako kupé, a to kvôli potrebnému vystuženiu otvorenej karosérie, venovali konštruktéri kabrioletu M4 veľa pozornosti „odtučňovacej" kúre.

Predná kapota, predné boky karosérie a niektoré časti podvozku sú zhotovené z hliníka.

Hriadeľ a výstuha z kompozitov

Kardanový hriadeľ, ktorý prenáša výkon vpredu uloženého motora k diferenciálu na zadnej náprave, je zhotovený z uhlíkových kompozitov.

Výstuha v priestore motora, zhotovená z rovnakého kompozitu, má hmotnosť len 1,5 kg, pričom poskytuje mieru tuhosti, ktorú s porovnateľným hliníkovým dielom nemožno dosiahnuť. Aj tak má štvormiestny kabriolet hmotnosť okolo 1,8 tony. Trojdielna kovová strieška je zvnútra čalúnená a veľmi dobre tlmí vonkajší hluk.

Strecha sa otvorí za 20 sekúnd

Strecha sa stlačením tlačidla otvorí za približne 20 sekúnd, a to aj počas jazdy, pri rýchlosti do 18 km/h. Na pohon nového kabrioletu slúži rovnaký šesťvalcový radový motor, aký poháňa limuzínu M3 i kupé M4. Ide o prepĺňaný trojlitrový motor, ktorý vyvíja maximálny výkon 317 kW.

Svoj najvyšší krútiaci moment 550 Nm si motor udržiaca v širokom rozpätí otáčok, od 1 850 do 5 500 ot/min.

Zrýchlenie na 100 km/h za 4,4 sekundy

Výkonný motor poskytuje kabrioletu výborné dynamické vlastnosti: štandardný špurt z 0 na 100 km/h absolvuje kabriolet (s dvojspojkovou sedemstupňovou prevodovkou, dodávanou za príplatok) za 4,4 sekundy.

Maximálnu rýchlosť výrobca v svojej tlačovej správe neuvádza, kombinovaná priemerná spotreba by sa mala pohybovať od 8,7 do 9,1 l/100 km. Tak teraz už len našetriť 78 200 eur (cena na nemeckom trhu) a môžete si vychutnávať jazdu s otvorenou strechou - teda, ak neleje a nefúka severák.


Neprehliadnite tiež

Deň, ktorý zmenil Tatry. Pozrite si fotografie spred 13 rokov

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

Mladíka zo Svinej obvinili zo znásilnenia imobilnej sestry

Pristihli ho priamo pri čine v rodinnom dome rodičov.

Smrad na daňovom úrade: Plné boli umývadlá aj záchody

V novej budove sú sotva dva týždne.

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 557
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 858
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 488
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 118
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 003
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 975
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 517
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 297
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 890

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop