Leto, ktoré bolo, aké bolo, neposkytlo veľa radosti tým, ktorí chceli dovolenkovať v našej prírode, a ani motoristom, ktorí obľubujú jazdu v kabriolete s otvorenou strechou. Nemecká automobilka BMW ale verí, že to budúce leto - alebo niektoré z budúcich liet - bude lepšie a záujem o kúpu kabrioletov bude dosť.
Zrejme preto BMW uvádza práve na konci leta na trh svoj nový, výkonný kabriolet radu 4. Ide o kabriolet BMW M4, ktorý dopĺňa už skôr predstavené kupé M4. Z doplnkového písmena M vyplýva, že ruku k dielu pri vývoji a výrobe nového kabrioletu priložili inžinieri a technici firmy BMW M GmbH, ktorá sa venuje tuningu či „zušľachťovaniu" štandardných bavorákov.
Línie ako kupé M4
Svoje elegantné línie preberá nový kabriolet z kupé M4. K typickým dizajnérskym prvkom patrí kapota s tzv. powerdome, čo nie je nič iné, len vyvýšená časť, potrebná na to, aby sa pod ňu vošiel motor.
Typické sú aj na dvoch „nožičkách" upevnené vonkajšie zrkadlá a rozšírené blatníky, ktoré ukrývajú 18-palcové (na želanie 19-palcové) kované ráfiky z ľahkej zliatiny.
Bez stredného stĺpika
K dynamickej línii pri pohľade zboku prispieva aj to, že kabriolet nemá stredný stĺpik. Pretože kabriolet má vždy vyššiu hmotnosť ako kupé, a to kvôli potrebnému vystuženiu otvorenej karosérie, venovali konštruktéri kabrioletu M4 veľa pozornosti „odtučňovacej" kúre.
Predná kapota, predné boky karosérie a niektoré časti podvozku sú zhotovené z hliníka.
Hriadeľ a výstuha z kompozitov
Kardanový hriadeľ, ktorý prenáša výkon vpredu uloženého motora k diferenciálu na zadnej náprave, je zhotovený z uhlíkových kompozitov.
Výstuha v priestore motora, zhotovená z rovnakého kompozitu, má hmotnosť len 1,5 kg, pričom poskytuje mieru tuhosti, ktorú s porovnateľným hliníkovým dielom nemožno dosiahnuť. Aj tak má štvormiestny kabriolet hmotnosť okolo 1,8 tony. Trojdielna kovová strieška je zvnútra čalúnená a veľmi dobre tlmí vonkajší hluk.
Strecha sa otvorí za 20 sekúnd
Strecha sa stlačením tlačidla otvorí za približne 20 sekúnd, a to aj počas jazdy, pri rýchlosti do 18 km/h. Na pohon nového kabrioletu slúži rovnaký šesťvalcový radový motor, aký poháňa limuzínu M3 i kupé M4. Ide o prepĺňaný trojlitrový motor, ktorý vyvíja maximálny výkon 317 kW.
Svoj najvyšší krútiaci moment 550 Nm si motor udržiaca v širokom rozpätí otáčok, od 1 850 do 5 500 ot/min.
Zrýchlenie na 100 km/h za 4,4 sekundy
Výkonný motor poskytuje kabrioletu výborné dynamické vlastnosti: štandardný špurt z 0 na 100 km/h absolvuje kabriolet (s dvojspojkovou sedemstupňovou prevodovkou, dodávanou za príplatok) za 4,4 sekundy.
Maximálnu rýchlosť výrobca v svojej tlačovej správe neuvádza, kombinovaná priemerná spotreba by sa mala pohybovať od 8,7 do 9,1 l/100 km. Tak teraz už len našetriť 78 200 eur (cena na nemeckom trhu) a môžete si vychutnávať jazdu s otvorenou strechou - teda, ak neleje a nefúka severák.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.