História papierových platidiel je bohatá a pestrá. Po vzniku Československa sa rozpadla rakúsko-uhorská menová sústava. V Maďarsku a Nemecku bola hyperinflácia, ktorá zanechala svoje stopy v menovom systéme. Po týchto nepriaznivých udalostiach ostala kopa nepotrebných bankoviek. Tí šikovnejší ich dokázali užitočne využiť.
Obchodníci sa po vzniku Československa v roku 1919 veľmi aktívne zaoberali reklamou a marketingom. Využili neplatné bankovky na reklamné účely. Niektorým sa darilo lepšie. Pomocou akcií a reklám prilákali zákazníkov do obchodu. Na archívnej snímke je bežná dvojkorunová poukážka z roku 1917 s reklamou. Na pretlači je dobre čitateľný text, že po odovzdaní tejto poukážky dostane zákazník 1 pár sandálov zdarma.
Je to bežný spôsob využitia neplatných bankoviek. Stretávame sa s poukážkami, na ktorých sú pozvánky na rôzne firemné a súkromné akcie. Táto forma marketingu a reklamy nevyšla z módy. Dnes už nie sú reklamy umiestnené na pravých bankovkách. Sú vytlačené na kvalitnom papieri a vyhotovené na počítačoch. Na moderných reklamách sú detaily väčšinou pozmenené. Vznikajú tak malé umelecké diela. Niektoré z nich sú na vysokej profesionálnej úrovni. Tento systém výroby reklám je veľmi výhodný, lebo nedochádza k znehodnocovaniu numizmatického materiálu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.