Korzár logo Korzár

Kupé Mercedes S 65 AMG

Nemecká automobilka Mercedes-Benz predstavila nedávno svoje nové vysokovýkonné luxusné kupé S 65 AMG. Ako už vyplýva z označenia novinky, kupé vzniklo v spolupráci s firmou Mercedes-AMG (stručne označovanej aj AMG), ktorej stopercentným vlastníkom je konc

Špičkové kupé Mercedes-Benz S 65 AMG. Na pohon kupé slúži prepĺňaný šesťlitrový vidlicový dvanásťvalcový motor s maximálnym výkonom 463 kW.Špičkové kupé Mercedes-Benz S 65 AMG. Na pohon kupé slúži prepĺňaný šesťlitrový vidlicový dvanásťvalcový motor s maximálnym výkonom 463 kW. (Zdroj: archív)

ern Daimler, pod ktorý patrí aj samotná automobilka Mercedes-Benz. Kupé S 65 AMG je novým špičkovým modelom dvojdverových mercedesov triedy S. Súčasne ide - po modeloch S 65 AMG, SL 65 AMG a G 65 AMG - o štvrtý vysokovýkonný automobil AMG s pohonným agregátom usporiadania V12. Žiaden iný výrobca vozidiel na celom svete neponúka taký široký sortiment dvanásťvalcových vozidiel ako Mercedes-AMG.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prepĺňaný šesťlitrový motor

Predstavme najprv srdce nového kupé, teda jeho dvanásťvalcový vidlicový motor. Ide o benzínový motor zdvihového objemu šesť litrov, ktorý je prepĺňaný dvomi turbodúchadlami. Maximálny výkon motora je 463 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je rovných tisíc newtonmetrov (Nm). Motor má hliníkovú kľukovú skriňu a jeho kľukový hriadeľ je vykovaný z vysokokvalitnej legovanej ocele.

SkryťVypnúť reklamu

Jeden technik, jeden motor

Napriek vysokému výkonu je normovaná priemerná spotreba tohto dvanásťvalca, splňujúceho emisnú normu Euro 6, len 11,9 l/100 km. Motory sa montujú takpovediac manufaktúrnym spôsobom, a to podľa filozofie „jeden technik, jeden motor". Na motore je upevnená plaketa s menom technika, ktorý ho zmontoval a ktorý ručí za jeho kvalitu.

Sedemstupňová automatická prevodovka

Krútiaci moment motora sa na zadné kolesá prenáša prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky Plus 7G Tronic, ktorá disponuje tromi jazdnými programami. Režimy Sport a Manual zdôrazňujú dynamiku, zatiaľ čo režim Controlled Efficiency je orientovaný na dosiahnutie čo najúspornejšej prevádzky a je v ňom aktívna funkcia štart-stop. Kupé jazdí na 20-palcových kovaných ráfikoch, keramicky leštených na vysoký lesk.

SkryťVypnúť reklamu

Nakláňa sa do zatáčky

Vozidlo je vystrojené športovým podvozkom AMG s funkciou nakláňania v zákrutách, ktorá je aktívna v rozsahu rýchlostí od 15 km/h do 180 km/h - kupé sa „ukladá" do zatáčky podobne ako jazdec na motorke alebo lyžiar. Ďalšou funkciou je funkcia Road Surface Scan (skenovanie povrchu cesty), ktorá pomocou stereokamery rozpozná nerovnosti cesty pred autom a vopred nastaví podvozok na konkrétnu situáciu, čím sa do značnej miery kompenzujú rušivé pohyby karosérie. Interiér kupé je potiahnutý kvalitnou kožou.

Maximálna rýchlosť 250 km/h

Vodič má pred sebou 31,2-centimetrový farebný displej s vysokým rozlíšením, ktorý mu okrem otáčok a rýchlosti poskytuje mnoho ďalších informácií. Kupé S 65 AMG zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,1 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 60 595
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 126
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 690
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 834
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 164
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 954
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 151
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 90 204
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 094
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 820
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 240
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 873
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 220
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 750
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 90 204
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 094
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 820
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 240
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 873
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 220
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 750
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu