Korzár logo Korzár
Štvrtok, 15. november, 2018 | Meniny má Leopold
Nájdete nás na webe

Zlozvyky, ktoré spôsobujú únavu

Trpíte počas dňa nedostatkom energie a únavou, ste lenivejšie a ospalé? Možno je načase zistiť, čo za tým väzí.

(Zdroj: FOTOLIA)

Trpíte počas dňa nedostatkom energie a únavou, ste lenivejšie a ospalé? Možno je načase zistiť, čo za tým väzí a vyhnúť sa zlozvykom, ktoré vás unavujú.

Unavené vynecháte cvičenie

Cítite sa príliš unavené a vyčerpané na to, aby ste si išli zacvičiť? Skúste sa prekonať. Pravidelné cvičenie podporuje silu a výdrž, pomáha kardiovaskulárnemu systému lepšie pracovať a zlepšuje prísun kyslíka a živín do našich tkanív. Ak sa pre únavu budete chcieť vrhnúť na gauč, radšej si dajte krátku ale svižnú prechádzku a nebudete ľutovať.

Nepijete dostatok vody

Náhla únava až ospalosť vás môže prepadnúť už pri ľahkej dehydratácii. Znížením obsahu vody v tele hustne krv a zhoršuje sa cirkulácia, únavu z dehydratácie tiež často sprevádzajú bolesť hlavy a niekedy závrate. Snažte sa preto piť vodu pravidelne v menších množstvách a kratších intervaloch.

Málo potravín so železom

Pocit únavy môže byť príznakom nedostatku železa. Je dôležité predovšetkým na prenos kyslíka medzi tkanivami a nedostatočné okysličenie tkanív spôsobuje únavu.

Odporúča sa konzumovať hovädzie mäso, listovú zeleninu, fazuľu, tofu, vajcia, orechy a potraviny bohaté na vitamín C, ktorý pomáha železo vstrebávať.

Ste perfekcionista

Snaha byť dokonalý nás núti pracovať úpornejšie a dlhšie ako je nutné. Nastavíte ciele, ktoré sú nereálne, je obtiažne a často nemožné ich splniť a satisfakcia sa nakoniec nedostaví. Vysoké pracovné nasadenie a snaha o dokonalosť dokáže človeka vyčerpať.

Vynecháte raňajky

Jedlo funguje ako pohonná hmota a v spánku telo pokračuje v spaľovaní večere, ktorú využíva na to, aby sa krv pumpovala a kyslík prúdil. Preto je jasné, že ráno ste bez paliva a potrebujete dodať telu potrebnú energiu práve raňajkami. Ak raňajky z nejakého dôvodu vynecháte, pripravte sa na unavené a lenivé dopoludnie.

Na raňajky sú vhodné celozrnné obilniny, bielkoviny a zdravé tuky napríklad ovsená kaša, trochu arašidového masla, ovocný koktejl.

Jete nezdravo

Potraviny plné cukru a jednoduchých sacharidov, s vysokým glykemickýcm indexom, ukazujú, ako rýchlo potravina dvíha hladinu krvného cukru. Neustále prudké vzrastanie cukru a následné rýchle poklesy spôsobujú únavu.

Na udržanie stálej hladiny cukru sa odporúča konzumovať pri každom jedle bielkoviny a celozrnné potraviny ako napríklad kurča a hnedú ryžu alebo lososa so sladkými zemiak,i.

Neviete povedať "nie"

Je síce pekné každého potešiť a všetkým vyhovieť, ale často tak idete sami proti sebe. Nielenže vám také správanie uberá na energii a čase, ale časom môže spôsobiť vašu namrzenosť a naštvanosť na celý svet. Asertívne správanie si natrénujte napríklad v aute.

Pracujete na dovolenke

Kontrola emailov a odpisovanie kolegom alebo klientom, kedy by ste mali relaxovať pri bazéne, môže prispievať k riziku vzniku syndrómu vyhorenia. Človek pochybuje o zmysle práce, má pocit, že mu berie energiu a nič nevracia, na výsledku práce mu nezáleží, je apatický a cíti sa vyčerpaný.

Preto na dovolenke proste vypnite počítač a ďalšie elektronické vymoženosti a dovoľte svojej mysli úplne sa oslobodiť sa od práce. Jedine tak si vaše telo a vaša myseľ naozaj na dovolenke odpočinú.

Pohár vína pred spaním

Možno to znie ako dobrý nápad, pretože vám pomôže sa uvoľniť a ľahšie zaspať. Ale alkohol pred spaním síce spočiatku potlačuje centrálny nervový systém, čím prispieva k sedatívnemu účinku a pomáha lepšie zaspávať, v čase jeho vstrebávania a rozkladania sa však spánok stáva ľahkým a nekvalitným.

Konzumácia alkoholu totiž narúša chemické procesy, ktoré sú pre dôležité pre výdatný spánok. Alkohol prestaňte piť asi tri alebo štyri hodiny pred spaním.

Popíjanie kávy

Väčšina ľudí začína svoj deň kávou. Bezhlavé užívanie kofeínu, kedykoľvek potrebujeme vzpruhu, môže vážne narušiť náš cyklus spania a vstávania.

Konzumácia kofeínu šesť hodín pre odchodom do postele negatívne ovplyvňuje spánok. Poslednú kávu alebo iný kofeinový nápoj si dajte krátko po obede.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  3. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  4. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  5. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  6. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  7. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  8. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  9. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete
  10. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov
  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  3. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  4. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  5. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  6. Európska investičná banka a EXIMBANKA SR spája svoje sily
  7. Rektorom Ekonomickej univerzity v Bratislave bude opäť F. Daňo
  8. Kúpa založenej s.r.o. s históriou
  9. 5. ročník súťaže Equitone – originálne odvetrané fasády
  10. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 28 166
  2. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 26 615
  3. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 21 773
  4. Platíte si poistenie domova zbytočne? 13 402
  5. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle 9 955
  6. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 9 128
  7. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 5 881
  8. 5 brigád, ktoré pomôžu v budúcej kariére 5 481
  9. Rozhodnite v sobotu o starostoch aj o svojom dôchodku! 4 766
  10. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov 4 292

Neprehliadnite tiež

Za primátorku Vaľovú orodovali aj počas moratória. Prípad preveruje polícia

V Humennom sa mali šíriť tlačoviny aj v čase zákazu.

NAKU zamestnali konšpiračné teórie. Východniari vyrazia do ulíc

V predvečer výročia revolúcie sa bude v Košiciach protestovať.

Ténai sa rozhodol kandidovať na poslednú chvíľu. Voľby na Severe vyhral

Za Gaja sa veci posúvali málo alebo vôbec, tvrdí.

Viedol Mongolov, Japoncov či Bulharov, na Spiši zakotvil náhodou

Nový tréner hokejistov Spišskej Novej Vsi má zaujímavý životopis.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Kočner sa aj z väzby zbavuje majetku, založil osem bytov v Bratislave

Vo štvrtok bude súd rozhodovať, či vo väzbe ostane.

DOMOV

Maďarič tvrdí, že Fico poprel byt na Vazovovej. V Smere o tom nevedia

Fico podľa Maďariča povedal, že v byte nebol.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kto sa najmenej teší na Kosíkov návrat na Slovensko

Kosík chce vypovedať o únose aj Lexovi.

Komentár Zuzany Kepplovej

Nie, OSN nemôže napísať, že migrácia sa zakazuje

Nech sa páči, pán Lajčák, vysvetľovať globálny kompakt kolegom aj voličom.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop