Korzár logo Korzár
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky
UŽ JE AJ NA SLOVENSKOM TRHU

Modernizovaná Toyota Yaris

Model Yaris patrí ku kľúčovým modelom japonskej automobilky Toyota na európskom trhu. Yaris patrí do segmentu B (malé automobily s dĺžkou približne štyri metre), v ktorom sa v západnej Európe každoročne predajú temer tri milióny vozidiel (vrátane Ruska ta

kmer štyri milióny). Do tohto segmentu teda patrí každé piate predané vozidlo v Európe. Model Yaris prišiel na trh na jeseň roku 1998, v roku 2005 mala premiéru druhá generácia a v roku 2011 sa začala dodávať tretia generácia Yarisa. Cyklus generačnej výmeny má približne šesť rokov a v polovici tohto cyklu zvyknú výrobcovia podrobiť model väčšej či menšej modernizácii.

Európsky dizajn pre európskych motoristov

Práve teraz teda nastal vhodný čas na pomerne veľkú modernizáciu modelu Yaris, na ktorý vlani pripadlo 24 percent z celkového predaja vozidiel Toyota v Európe. Na vývoji modernizovaného modelu Yaris pracovali najmä špecialisti európskeho firemného výskumno-vývojového centra v Bruseli a dizajnéri dizajnového centra, sídliaceho neďaleko mesta Nice, v inšpirujúcom prostredí Francúzskej riviéry. Modernizácia sa dotkla exteriéru, interiéru i motorov.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Predná časť pripomína Aygo

Už na prvý pohľad vidno, že dizajn najmä prednej časti vozidla bol „odkukaný" od nedávno predstavenej druhej generácie menšieho modelu Aygo. Typickým prvkom dizajnu sú úzka horná a veľká dolná mriežka lichobežníkového tvaru, ktoré sa spájajú v oblasti firemného loga a vytvárajú pôsobivú štruktúru v tvare X. Predné reflektory využívajú novú projektorovú technológiu. Nový tvar má zadný nárazník s integrovaným difuzérom.

Vynovený interiér s mäkkými povrchmi

Vo vynovenom interiéri nájdeme viac mäkkých povrchov, prekonštruované výplne dverí a úplne nové čalúnenie sedadiel. Stredová konzola sa zvýšila o 23 mm, čo umožnilo skrátiť dĺžku radiacej páky o 30 mm a vytvoriť tak ergonomickejšie podmienky pre radenie prevodových stupňov. Dotykový displej v strede prístrojovej dosky, ktorý slúži (aj) na ovládanie multimediálneho systému Toyota Touch 2, má teraz uhlopriečku dĺžky sedem palcov.

Skryť Vypnúť reklamu

Štyri pohonné jednotky

Pre nový Yaris sú - tak ako doteraz - k dispozícii štyri pohonné jednotky. Podstatnými úpravami, ktorých cieľom bolo zvýšenie výkonu a zníženie emisií, hlučnosti a vibrácií, prešiel jednolitrový trojvalcový benzínový motor. Ten splňuje už normu Euro 6 a jeho tepelná účinnosť je až 37 % (takáto časť energie paliva sa premieňa na mechanickú energiu). Priemerná spotreba trojvalca je 4,3 l/100 km.

Hybridný systém chce už tretina motoristov

Ďalšími motormi sú 1,33-litrový a 1,4-litrový vznetový motor - oba motory majú zníženú hlučnosť a vibrácie a nimi vystrojený Yaris má maximálnu rýchlosť 175 km/h. Už temer tretinu predaja modelu Yaris tvorí verzia s hybridným pohonom, ktorej priemerná spotreba bola znížená na 3,3 l/100 km. Modernizovaný model Yaris sa predáva už aj na našom trhu.

Foto archív

Obr. Toyota Yaris c.2
Text: Zadný nárazník s difuzérom
Podtext: Na pohon Yarisa je k dispozícii inovovaný jednolitrový benzínový trojvalec, dva vznetové motory a čoraz populárnejší hybridný systém.
Foto archív

Obr. Toyota Yaris kokpit
Text: Výrazne zmenený kokpit
Podtext: Dotykový displej v strede prístrojovej dosky má uhlopriečku zväčšenú na sedem palcov, radiaca páka je kratšia.
Foto archív

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 567
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 986
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 413
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 112
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 845
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 322
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 490
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 558
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 287
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Takto by mohlo po rekonštrukcii vyzerať okolie Angels arény.
Pľúcny lekár Pavol Pobeha má v súčasnosti najviac práce s pacientmi s koronavírusom.

V Sheffielde sa objavujú plagáty s negatívnym obsahom voči Slovákom

Rodená Krompašanka Bibiana: Sme posudzovaní podľa neprispôsobivých.

Plagát nalepený v časti  Tinsley pripomína novoročné želanie namierené proti Slovkom.

Na výtlky a kanál osadili značky. Vodiči ich zbadajú na poslednú chvíľu

Mesto Košice čaká na lepšie počasie a výrobu teplých asfaltových zmesí.

Prekážka na ceste niektorých vodičov prekvapí.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop