Korzár logo Korzár

Modernizovaná Toyota Yaris

Model Yaris patrí ku kľúčovým modelom japonskej automobilky Toyota na európskom trhu. Yaris patrí do segmentu B (malé automobily s dĺžkou približne štyri metre), v ktorom sa v západnej Európe každoročne predajú temer tri milióny vozidiel (vrátane Ruska ta

kmer štyri milióny). Do tohto segmentu teda patrí každé piate predané vozidlo v Európe. Model Yaris prišiel na trh na jeseň roku 1998, v roku 2005 mala premiéru druhá generácia a v roku 2011 sa začala dodávať tretia generácia Yarisa. Cyklus generačnej výmeny má približne šesť rokov a v polovici tohto cyklu zvyknú výrobcovia podrobiť model väčšej či menšej modernizácii.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Európsky dizajn pre európskych motoristov

Práve teraz teda nastal vhodný čas na pomerne veľkú modernizáciu modelu Yaris, na ktorý vlani pripadlo 24 percent z celkového predaja vozidiel Toyota v Európe. Na vývoji modernizovaného modelu Yaris pracovali najmä špecialisti európskeho firemného výskumno-vývojového centra v Bruseli a dizajnéri dizajnového centra, sídliaceho neďaleko mesta Nice, v inšpirujúcom prostredí Francúzskej riviéry. Modernizácia sa dotkla exteriéru, interiéru i motorov.

SkryťVypnúť reklamu

Predná časť pripomína Aygo

Už na prvý pohľad vidno, že dizajn najmä prednej časti vozidla bol „odkukaný" od nedávno predstavenej druhej generácie menšieho modelu Aygo. Typickým prvkom dizajnu sú úzka horná a veľká dolná mriežka lichobežníkového tvaru, ktoré sa spájajú v oblasti firemného loga a vytvárajú pôsobivú štruktúru v tvare X. Predné reflektory využívajú novú projektorovú technológiu. Nový tvar má zadný nárazník s integrovaným difuzérom.

Vynovený interiér s mäkkými povrchmi

Vo vynovenom interiéri nájdeme viac mäkkých povrchov, prekonštruované výplne dverí a úplne nové čalúnenie sedadiel. Stredová konzola sa zvýšila o 23 mm, čo umožnilo skrátiť dĺžku radiacej páky o 30 mm a vytvoriť tak ergonomickejšie podmienky pre radenie prevodových stupňov. Dotykový displej v strede prístrojovej dosky, ktorý slúži (aj) na ovládanie multimediálneho systému Toyota Touch 2, má teraz uhlopriečku dĺžky sedem palcov.

SkryťVypnúť reklamu

Štyri pohonné jednotky

Pre nový Yaris sú - tak ako doteraz - k dispozícii štyri pohonné jednotky. Podstatnými úpravami, ktorých cieľom bolo zvýšenie výkonu a zníženie emisií, hlučnosti a vibrácií, prešiel jednolitrový trojvalcový benzínový motor. Ten splňuje už normu Euro 6 a jeho tepelná účinnosť je až 37 % (takáto časť energie paliva sa premieňa na mechanickú energiu). Priemerná spotreba trojvalca je 4,3 l/100 km.

Hybridný systém chce už tretina motoristov

Ďalšími motormi sú 1,33-litrový a 1,4-litrový vznetový motor - oba motory majú zníženú hlučnosť a vibrácie a nimi vystrojený Yaris má maximálnu rýchlosť 175 km/h. Už temer tretinu predaja modelu Yaris tvorí verzia s hybridným pohonom, ktorej priemerná spotreba bola znížená na 3,3 l/100 km. Modernizovaný model Yaris sa predáva už aj na našom trhu.

Foto archív

Obr. Toyota Yaris c.2
Text: Zadný nárazník s difuzérom
Podtext: Na pohon Yarisa je k dispozícii inovovaný jednolitrový benzínový trojvalec, dva vznetové motory a čoraz populárnejší hybridný systém.
Foto archív

Obr. Toyota Yaris kokpit
Text: Výrazne zmenený kokpit
Podtext: Dotykový displej v strede prístrojovej dosky má uhlopriečku zväčšenú na sedem palcov, radiaca páka je kratšia.
Foto archív

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 768
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 462
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 142
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 460
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 328
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 278
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu