Urobila tak aj firma Ford, ktorá na spomenutom festivale predstavila v svetovej premiére model Focus ST so vznetovým motorom. Je to vôbec po prvý raz, čo bude športový Focus ST k dispozícii aj s dieselovým agregátom. Ide o dvojlitrový štvorvalcový motor TDCi, ktorý vyvíja maximálny výkon 136 kW. Najvyšší krútiaci moment motora má hodnotu 400 Nm a na tejto hodnote sa udržuje v rozsahu od 2 000 do 2 750 ot/min. Kombinovaná normovaná spotreba Focusu ST so vznetovým motorom je len 4,4 l/100 km, čo odpovedá emisii 114 gramov kysličníka uhličitého na kilometer jazdy. Napriek nízkej spotrebe je vozidlo celkom agilné - šprint z 0 na 100 km/h absolvuje za 8,1 sekundy. Na šiesty prevodový stupeň zrýchli vozidlo z 80 km/h na 120 km/h za menej než desať sekúnd. Vznetový motor sa bude montovať do Focusu ST s päťdverovou karosériou i s karosériou kombi (nazývanou Turnier). V sortimente motorov pre Focus ST ostáva dvojlitrový benzínový motor EcoBoost, ktorého maximálny výkon je 184 kW. Najvyšší krútiaci moment tohto motora s priamym vstrekovaním benzínu je 360 Nm, a to v rozsahu od 2 000 ot/min do 4 500 ot/min. S týmto výkonným prepĺňaným motorom, vystrojeným systémom variabilného časovania ventilov, zrýchli Focus ST z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy. Kombinovaná priemerná spotreba motora je 6,8 l/100 km. Táto hodnota znamená, že najnovší model má najnižšiu spotrebu zo všetkých doterajších modelov Focus ST s benzínovým motorom. Maximálna rýchlosť Focusu ST so spomenutým benzínovým motorom je úctyhodných 248 km/h.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.