Dokonca boli ochranou prírody zmapované a sú ich na celom Slovensku stovky. V minulom roku správca tokov prikročil k spriechodňovaniu niektorých stupňov a hatí napríklad na Poprade, Hornáde, Ciroche, Okne a Laborci a mohlo by sa zdať, že situácia sa zlepšuje. Budovanie malých vodných elektrární s ich haťami či inými odbernými objektmi však vracia negatívny stav na začiatok.
Na prekvapenie vznikajú prekážky aj iným spôsobom. Konkrétne na rieke Topľa v súvislosti s plánovaným obchvatom mesta Bardejov projektanti naprojektovali most tak, že jeho pilóty budú umiestnené v koryte toku. Kvôli tomu sa budú musieť spevniť nielen brehy rieky, ale koryto sa bude musieť stabilizovať dvoma prahmi a tok sa má spomaliť dvoma sklzmi. Rybári však nesúhlasili s výškou sklzov okolo jedného metra a projektant nakoniec upravil ich výšku na pol metra, čo pre lososovité ryby na tomto pstruhovom úseku Tople by nemal byť problém prekonať. Ak by však projektanti mosta pilóty umiestnili mimo koryta, nemuseli v rieke vzniknúť ďalšie nové prekážky.
Škoda, že odborníci na projektovanie mostov sa nepoučili, že mostné pilóty sú vážnou prekážkou, na ktorých sa zachytávajú rôzne splaveniny a bránia v prúdení vody. Na našej snímke sa minimálne dva dni trápili vodohospodári na tej istej rieke, ale pri moste zo Sačurova na Dlhé Klčovo vo Vranovskom okrese s obrovskou bariérou stromov a konárov, ktoré priniesla rozbúrená voda počas silných májových dažďov a zvýšených prietokov vody a zachytili sa na mostných pilótoch.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.