Väčšine slovenských fanúšikov futbalu a košickým zvlášť určite neuniklo, že medzi reklamnými partnermi prebiehajúcich Majstrovstiev sveta vo futbale figuruje aj logo nášho mesta. Vidieť je ho nielen po obvode štadiónov, objavuje sa aj v televíznych spotoch a buletine. Mimochodom, Košice sa takto zviditeľňujú ako jediné z Európy.
"Pred každou turistickou sezónou premýšľame, ako by sme do nášho mesta pritiahli viac turistov," prezradil nám šéf marketingového oddelenia magistrátu Milan Nejmar. "Obvykle sa snažíme vymyslieť nejaké nové atrakcie, no tento rok sme sa rozhodli investovať do niečoho iného. Väčšinou hlasov sme schválili zviditeľnenie mesta na futbalovom šampionáte v Brazílii."
Nebol to ľahký proces. Najprv bolo treba zohnať 20 miliónov eur, čo bola najnižšia suma, ktorú bolo reklamné oddelenie majstrovstiev ochotné akceptovať. Našťastie, viaceré podnikateľské subjekty pochopili, že ide o neopakovateľnú príležitosť a ochotne na tento projekt prispeli. Niektoré tisíckou eur, najväčší giganti siahli do kapsy hlbšie...
"Milión zaslal na špeciálny účet U.S. Steel Košice, denník Korzár, Cukráreň Aida a obchodné centrum Aupark," vymenoval Nejmar najväčších prispievateľov. "Primátor im za to osobne poďakoval a sľúbil, že sa objavia na titulke najbližšej ročenky, vydanej pri príležitosti 800. výročia prvej zmienky o Košiciach."
Ako sme sa od Nejmara dozvedeli, 20 miliónov pokrylo reklamu počas zápasov v skupinách, a potom v boji o 3. miesto. Za reklamu počas finálového zápasu bolo treba pridať ešte päť miliónov.
Okrem už spomínaných zápasov sa logo mesta objavuje v 50-stranovom farebnom buletine, ktorý vychádza každý deň a vydáva ho organizačný výbor majstrovstiev. Logo sa tiež na dve sekundy mihne medzi ostatnými v brazílskej televízii počas upútavok na jednotlivé zápasy.
Samozrejme, medzi niektorými Košičanmi a najmä opozičnými poslancami sa našli takí, ktorí túto formu reklamy označili za zbytočné vyhodené peniaze. Veľmi však vyskakovať nemôže, najmä preto, že magistrát nestála táto akcia ani cent a všetko zaplatil súkromný sektor.
"No nielen toto je pádny argument proti neprajníkom," tvrdí Nejmar. "Už po otváracom zápase medzi Brazíliou a Chorvátskom sa ozvali prví juhoamerickí podnikatelia v cestovnom ruchu. Zaujímalo ich, čo by sme mohli turistom ponúknuť, akú máme históriu a či sa u nás hrá futbal. Dnes môžem potvrdiť, že po skončení majstrovstiev sa k nám chystá 45 tisíc turistov z Brazílie, Argentíny, Peru i Kolumbie."
Včera tesne pred uzávierkou nás Nejmar informoval, že predaj reklamy na finále ešte nie je ukončený. Vyzýva preto tie podnikateľské subjekty, ktoré doteraz na zviditeľnenie mesta neprispeli, že ak sa nazbiera ešte päť miliónov eur, logo mesta sa objaví aj vo finále. Termín uzávierky zbierky je budúci pondelok.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.