Korzár logo Korzár
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Raňajky ovplyvnia celý váš deň

Akých chýb sa treba vyvarovať?

(Zdroj: FOTOLIA)



To, že raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa, ste už zrejme počuli. A možno sa aj snažíte jesť zdravo. No ste si istí, že naozaj robíte všetko správne? Zle zvolené raňajky totiž môžu viesť k tomu, že ste celý deň otrávené, nervózne a máte záchvaty maškrtnosti.

Cereálie s nízkym obsahom vlákniny

Ak cereálie obsahujú málo vlákniny, hladina cukru v krvi vám rýchlo vybehne, ale vzápätí rýchlo klesne. To môže viesť k dopoludňajším chutiam na sladké a odrazí sa to aj na vašej náladovosti. Ráno jedzte cereálie, ktoré majú minimálne tri gramy vlákniny v jednej porcii. Alebo si jej množstvo zvýšte pridaním ovocia, pšeničných klíčkov, ľanového semena, alebo nasekaných mandlí.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Pohár odtučneného jogurtu

Mliečne výrobky sú fajn, no jeden téglik odtučneného jogurtu sú príliš malé a nevyvážené raňajky. Potom sa nečudujte, že už dopoludnia cítite vlčí hlad. Preto si k jogurtu dajte ešte malú misku ovsených vločiek.

Káva

Bohužiaľ, sklameme vás, no káva nie je jedlo. Navyše, ak ju pijete s cukrom a smotanou, dodáte telu sacharidovú a kalorickú bombu. Kofeínová dávka vám síce nakrátko dodá energiu, no keďže neobsahuje bielkoviny ani vlákninu, nestačí to.

Muffiny

Chutné malé koláčiky môžu byť veľkým zákerným nebezpečenstvom. Môžete ich pokojne volať „torta v prestrojení", pretože majú často viac kalórií, ako si uvedomujete. Ak už teda túžite po muffine, zjedze len polovicu a skombinujte ho s proteínmi, napríklad s gréckym jogurtom.

Skryť Vypnúť reklamu

Žemľa s maslom a syrom

Taká čerstvá pletenka s lahodným maslom a plátkom syra vyzerá lákavo, no ak je z bielej múky, je to horšie, ako keby ste sa napchali niekoľkými kúskami bieleho chleba. Zdravšia verzia je celozrnné pečivo, no môžete zjesť len polovičku a natrite si to niečím, čo je plné bielkovín a zdravých tukov, napríklad avokádo, alebo arašidové maslo.

Pohár džúsu

Je až neuveriteľné, koľko ľudí nazýva pohár džúsu raňajkami. Džúsy sú totiž zvyčajne plné pridaných cukrov, ktoré vaše telo zbytočne zaťažujú. Ideálne je riediť si ich pol na pol s vodou, alebo si vytlačiť čerstvú šťavu z ovocia. Platí to aj pre zeleninové šťavy. Preto si tieto nápoje doplňte napríklad o jablko, alebo arašidové maslo.

Párok, klobása, slaninka

Typické anglické raňajky sú pre zdravie a štíhlu líniu hotovou pohromou. Lekári varujú, že by ste si párky či slaninu mali na raňajky dopriať len výnimočne, pri zvláštnych príležitostiach. A rozhodne ich doplňte zdravou prílohou, ako je zelenina.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 455
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 347
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 060
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 412
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 987
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 159
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 693
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 375
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 293
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 4 558
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Testov, ochranných pomôcok aj dezinfekcie majú dosť.

4 h
K zemi idú stromy, staré niekoľko desiatok rokov.

Na zmeny sa musia pripraviť motoristi aj cestujúci v MHD.

59m
Horiace drevené obydlie na Dreveníku.

O strechu nad hlavou prišlo 30 ľudí, starosta im hľadá ubytovanie.

2 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Poukazovanie na akúsi „kritickú infraštruktúru“ je kastovou verziou rakúsko-uhorského dedičstva.

20. jan
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 233-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 894 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

12 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop