kú firmu Rezvani Motors založil Fardees Rezvani, ktorý pôvodne chcel ísť v šľapajach svojho otca a stať sa stíhacím pilotom.
Pocity ako v stíhacom lietadle
Keď sa mu to nepodarilo, rozhodol sa stavať extrémne športové automobily, v ktorých by vodič zažíval podobné hodnoty zrýchlenia ako pilot v stíhacom lietadle. Výsledkom jeho snáh je práve Beast – beštia. Ako to už u projektov malých výrobcov býva zvykom, model Beast nie je celkom originálnou konštrukciou.
Podvozok z anglického Arielu Atom
Jeho podvozok a nosný rúrkový rám pochádza z auta ďalšieho u nás temer neznámeho výrobcu – z typického klasického britského automobilu Ariel Atom. Dvojsedadlový Atom prenáša pocit jazdy v pretekárskom aute na bežnú cestu. K tomuto pocitu prispieva najmä to, že Atom nemá žiadne dvere, žiadnu strechu, ani predné okno a blatníky. Oveľa civilnejšie vyzerajúcu karosériu kalifornskej „beštie" navrhol renomovaný dizajnér Samir Sadikhov, ktorý má za sebou také originálne výtvory, akými sú napríklad štúdie Ferrari Xezri a Aston Martin DBC.
Karoséria z uhlíkových kompozitov
Karoséria modelu Beast je zhotovená z uhlíkových kompozitov a vyznačuje sa kombináciou ostrých hrán a oblých plôch. Ani Beast však nemá dvere ani čelné okno. Za príplatok si však možno objednať čelné okno (demontovateľné) i karosériu s dverami. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 345 mm, jeho dĺžka je 4 145 mm, šírka je 1 900 mm a výška len 970 mm. Závesné ramená kolies sú kované z hliníka, brzdová sústava je vystrojená štvorpiestikovými brzdami Alcon. Predné i zadné ráfiky majú priemer 19 palcov.
Vyladený dvojlitrový štvorvalec
Na pohon nového kalifornského superšportového automobilu Beast slúži vzadu umiestnený motor, ktorý je „vyladenou" verziou pôvodného motora modelu Atom. Ide o dvojlitrový radový štvorvalec s dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave valcov, pochádzajúci z produkcie firmy Honda. Motor sa dodáva v dvoch výkonových verziách. Na pohon modelu Beast 300 slúži mechanickým kompresorom prepĺňaná verzia s maximálnym výkonom 235 kW pri 8 400 ot/min. Tento model, vážiaci len 667 kg, zrýchli z 0 na 60 míľ za hodinu (približne 96 km/h) za 2,9 sekundy.
Aj kompresor aj turbodúchadlo
Verzia motora, preplňovaná mechanickým kompresorom a navyše turbodúchadlom, má maximálny výkon až 373 kW pri 6 350 ot/min. Týmto motorom poháňaný model Beast 500, vážiaci 704 kg, zrýchli na 96 km/h za 2,7 sekundy. Obidve verzie motora sú kombinované s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Za pôžitok krotenia cestnej „beštie" treba riadne zaplatiť: verzia Beast 300 so slabším motorom stojí 129 000 dolárov, za výkonnejšiu verziu treba dať 149 tisíc USD, ale v tom sú už zahrnuté aj jednodňové cvičné jazdy.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.