Korzár logo Korzár
Nedeľa, 22. júl, 2018 | Meniny má Magdaléna
Nájdete nás na webe

Beštia Rezvani Beast

Najprv vysvetlíme trochu nezvyklý titulok: skutočne predstavujeme „beštiu", pretože to je preklad anglického slova beast. Ako možno z titulku odvodiť, športový model Beast je výrobkom firmy Rezvani, o ktorej ste pravdepodobne ešte nepočuli. Malú kaliforns

Superšportový automobil Rezvani Beast. Karosériu vozidla, postaveného na podvozku anglického auta Ariel Atom, navrhol renomovaný dizajnér Samir Sadikhov(Zdroj: archív)

kú firmu Rezvani Motors založil Fardees Rezvani, ktorý pôvodne chcel ísť v šľapajach svojho otca a stať sa stíhacím pilotom.

Pocity ako v stíhacom lietadle

Keď sa mu to nepodarilo, rozhodol sa stavať extrémne športové automobily, v ktorých by vodič zažíval podobné hodnoty zrýchlenia ako pilot v stíhacom lietadle. Výsledkom jeho snáh je práve Beast – beštia. Ako to už u projektov malých výrobcov býva zvykom, model Beast nie je celkom originálnou konštrukciou.

Podvozok z anglického Arielu Atom

Jeho podvozok a nosný rúrkový rám pochádza z auta ďalšieho u nás temer neznámeho výrobcu – z typického klasického britského automobilu Ariel Atom. Dvojsedadlový Atom prenáša pocit jazdy v pretekárskom aute na bežnú cestu. K tomuto pocitu prispieva najmä to, že Atom nemá žiadne dvere, žiadnu strechu, ani predné okno a blatníky. Oveľa civilnejšie vyzerajúcu karosériu kalifornskej „beštie" navrhol renomovaný dizajnér Samir Sadikhov, ktorý má za sebou také originálne výtvory, akými sú napríklad štúdie Ferrari Xezri a Aston Martin DBC.

Článok pokračuje pod video reklamou

Karoséria z uhlíkových kompozitov

Karoséria modelu Beast je zhotovená z uhlíkových kompozitov a vyznačuje sa kombináciou ostrých hrán a oblých plôch. Ani Beast však nemá dvere ani čelné okno. Za príplatok si však možno objednať čelné okno (demontovateľné) i karosériu s dverami. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 345 mm, jeho dĺžka je 4 145 mm, šírka je 1 900 mm a výška len 970 mm. Závesné ramená kolies sú kované z hliníka, brzdová sústava je vystrojená štvorpiestikovými brzdami Alcon. Predné i zadné ráfiky majú priemer 19 palcov.

Vyladený dvojlitrový štvorvalec

Na pohon nového kalifornského superšportového automobilu Beast slúži vzadu umiestnený motor, ktorý je „vyladenou" verziou pôvodného motora modelu Atom. Ide o dvojlitrový radový štvorvalec s dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave valcov, pochádzajúci z produkcie firmy Honda. Motor sa dodáva v dvoch výkonových verziách. Na pohon modelu Beast 300 slúži mechanickým kompresorom prepĺňaná verzia s maximálnym výkonom 235 kW pri 8 400 ot/min. Tento model, vážiaci len 667 kg, zrýchli z 0 na 60 míľ za hodinu (približne 96 km/h) za 2,9 sekundy.

Aj kompresor aj turbodúchadlo

Verzia motora, preplňovaná mechanickým kompresorom a navyše turbodúchadlom, má maximálny výkon až 373 kW pri 6 350 ot/min. Týmto motorom poháňaný model Beast 500, vážiaci 704 kg, zrýchli na 96 km/h za 2,7 sekundy. Obidve verzie motora sú kombinované s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Za pôžitok krotenia cestnej „beštie" treba riadne zaplatiť: verzia Beast 300 so slabším motorom stojí 129 000 dolárov, za výkonnejšiu verziu treba dať 149 tisíc USD, ale v tom sú už zahrnuté aj jednodňové cvičné jazdy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 146
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 347
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 458
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 383
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 725
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 401
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 007
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 509
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 837
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 675

Neprehliadnite tiež

Zamestnanca knižnice odsúdili za sexuálne zneužívanie klientov

Jeden súd ho poslal za mreže, druhý ho potrestal iba podmienečne.

Vozili Masaryka či Dubčeka. V Košiciach sa predviedli vozňové veterány

Lákal najmä seniorský parný rušeň Zelený Anton.

Mnohé z tatranských kúpeľov sú už minulosťou

Kúpeľný ráz už stratilo Štrbské Pleso, či Tatranská Lomnica.

Žije v nich pár ľudí. Aj najmenšie obce majú svoje krásy

Malebný kraj a nádherná príroda robí z týchto miest rozprávku.

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop