Korzár logo Korzár
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Beštia Rezvani Beast

Najprv vysvetlíme trochu nezvyklý titulok: skutočne predstavujeme „beštiu", pretože to je preklad anglického slova beast. Ako možno z titulku odvodiť, športový model Beast je výrobkom firmy Rezvani, o ktorej ste pravdepodobne ešte nepočuli. Malú kaliforns

Superšportový automobil Rezvani Beast. Karosériu vozidla, postaveného na podvozku anglického auta Ariel Atom, navrhol renomovaný dizajnér Samir SadikhovSuperšportový automobil Rezvani Beast. Karosériu vozidla, postaveného na podvozku anglického auta Ariel Atom, navrhol renomovaný dizajnér Samir Sadikhov (Zdroj: archív)

kú firmu Rezvani Motors založil Fardees Rezvani, ktorý pôvodne chcel ísť v šľapajach svojho otca a stať sa stíhacím pilotom.

Pocity ako v stíhacom lietadle

Keď sa mu to nepodarilo, rozhodol sa stavať extrémne športové automobily, v ktorých by vodič zažíval podobné hodnoty zrýchlenia ako pilot v stíhacom lietadle. Výsledkom jeho snáh je práve Beast – beštia. Ako to už u projektov malých výrobcov býva zvykom, model Beast nie je celkom originálnou konštrukciou.

Podvozok z anglického Arielu Atom

Jeho podvozok a nosný rúrkový rám pochádza z auta ďalšieho u nás temer neznámeho výrobcu – z typického klasického britského automobilu Ariel Atom. Dvojsedadlový Atom prenáša pocit jazdy v pretekárskom aute na bežnú cestu. K tomuto pocitu prispieva najmä to, že Atom nemá žiadne dvere, žiadnu strechu, ani predné okno a blatníky. Oveľa civilnejšie vyzerajúcu karosériu kalifornskej „beštie" navrhol renomovaný dizajnér Samir Sadikhov, ktorý má za sebou také originálne výtvory, akými sú napríklad štúdie Ferrari Xezri a Aston Martin DBC.

Skryť Vypnúť reklamu

Karoséria z uhlíkových kompozitov

Karoséria modelu Beast je zhotovená z uhlíkových kompozitov a vyznačuje sa kombináciou ostrých hrán a oblých plôch. Ani Beast však nemá dvere ani čelné okno. Za príplatok si však možno objednať čelné okno (demontovateľné) i karosériu s dverami. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 345 mm, jeho dĺžka je 4 145 mm, šírka je 1 900 mm a výška len 970 mm. Závesné ramená kolies sú kované z hliníka, brzdová sústava je vystrojená štvorpiestikovými brzdami Alcon. Predné i zadné ráfiky majú priemer 19 palcov.

Vyladený dvojlitrový štvorvalec

Na pohon nového kalifornského superšportového automobilu Beast slúži vzadu umiestnený motor, ktorý je „vyladenou" verziou pôvodného motora modelu Atom. Ide o dvojlitrový radový štvorvalec s dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave valcov, pochádzajúci z produkcie firmy Honda. Motor sa dodáva v dvoch výkonových verziách. Na pohon modelu Beast 300 slúži mechanickým kompresorom prepĺňaná verzia s maximálnym výkonom 235 kW pri 8 400 ot/min. Tento model, vážiaci len 667 kg, zrýchli z 0 na 60 míľ za hodinu (približne 96 km/h) za 2,9 sekundy.

Skryť Vypnúť reklamu

Aj kompresor aj turbodúchadlo

Verzia motora, preplňovaná mechanickým kompresorom a navyše turbodúchadlom, má maximálny výkon až 373 kW pri 6 350 ot/min. Týmto motorom poháňaný model Beast 500, vážiaci 704 kg, zrýchli na 96 km/h za 2,7 sekundy. Obidve verzie motora sú kombinované s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Za pôžitok krotenia cestnej „beštie" treba riadne zaplatiť: verzia Beast 300 so slabším motorom stojí 129 000 dolárov, za výkonnejšiu verziu treba dať 149 tisíc USD, ale v tom sú už zahrnuté aj jednodňové cvičné jazdy.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 19 968
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 810
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 11 113
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 244
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 8 142
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 529
  7. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 708
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 668
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 667
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 189
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

V Košiciach pokračuje celomestské testovanie

K dispozícii je 63 odberných miest.

Testovanie v areáli oceliarní.

Veterinár napísal Krajčímu. Nechápe, prečo nemôže testovať

Stretol sa aj s prípadom, že tyčinky do nosa ľuďom vkladal masér.

Veterinár najprv Ag testy vyhodnocoval, potom už nemohol.
Dekan Daniel Pella by lyžovanie povolil, ak by mohlo prísť len obmedzené množstvo ľudí.
Rokycany, obecný úrad.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop