Korzár logo Korzár
Piatok, 21. september, 2018 | Meniny má Matúš
Nájdete nás na webe

Beštia Rezvani Beast

Najprv vysvetlíme trochu nezvyklý titulok: skutočne predstavujeme „beštiu", pretože to je preklad anglického slova beast. Ako možno z titulku odvodiť, športový model Beast je výrobkom firmy Rezvani, o ktorej ste pravdepodobne ešte nepočuli. Malú kaliforns

Superšportový automobil Rezvani Beast. Karosériu vozidla, postaveného na podvozku anglického auta Ariel Atom, navrhol renomovaný dizajnér Samir Sadikhov(Zdroj: archív)

kú firmu Rezvani Motors založil Fardees Rezvani, ktorý pôvodne chcel ísť v šľapajach svojho otca a stať sa stíhacím pilotom.

Pocity ako v stíhacom lietadle

Keď sa mu to nepodarilo, rozhodol sa stavať extrémne športové automobily, v ktorých by vodič zažíval podobné hodnoty zrýchlenia ako pilot v stíhacom lietadle. Výsledkom jeho snáh je práve Beast – beštia. Ako to už u projektov malých výrobcov býva zvykom, model Beast nie je celkom originálnou konštrukciou.

Podvozok z anglického Arielu Atom

Jeho podvozok a nosný rúrkový rám pochádza z auta ďalšieho u nás temer neznámeho výrobcu – z typického klasického britského automobilu Ariel Atom. Dvojsedadlový Atom prenáša pocit jazdy v pretekárskom aute na bežnú cestu. K tomuto pocitu prispieva najmä to, že Atom nemá žiadne dvere, žiadnu strechu, ani predné okno a blatníky. Oveľa civilnejšie vyzerajúcu karosériu kalifornskej „beštie" navrhol renomovaný dizajnér Samir Sadikhov, ktorý má za sebou také originálne výtvory, akými sú napríklad štúdie Ferrari Xezri a Aston Martin DBC.

Článok pokračuje pod video reklamou

Karoséria z uhlíkových kompozitov

Karoséria modelu Beast je zhotovená z uhlíkových kompozitov a vyznačuje sa kombináciou ostrých hrán a oblých plôch. Ani Beast však nemá dvere ani čelné okno. Za príplatok si však možno objednať čelné okno (demontovateľné) i karosériu s dverami. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 345 mm, jeho dĺžka je 4 145 mm, šírka je 1 900 mm a výška len 970 mm. Závesné ramená kolies sú kované z hliníka, brzdová sústava je vystrojená štvorpiestikovými brzdami Alcon. Predné i zadné ráfiky majú priemer 19 palcov.

Vyladený dvojlitrový štvorvalec

Na pohon nového kalifornského superšportového automobilu Beast slúži vzadu umiestnený motor, ktorý je „vyladenou" verziou pôvodného motora modelu Atom. Ide o dvojlitrový radový štvorvalec s dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave valcov, pochádzajúci z produkcie firmy Honda. Motor sa dodáva v dvoch výkonových verziách. Na pohon modelu Beast 300 slúži mechanickým kompresorom prepĺňaná verzia s maximálnym výkonom 235 kW pri 8 400 ot/min. Tento model, vážiaci len 667 kg, zrýchli z 0 na 60 míľ za hodinu (približne 96 km/h) za 2,9 sekundy.

Aj kompresor aj turbodúchadlo

Verzia motora, preplňovaná mechanickým kompresorom a navyše turbodúchadlom, má maximálny výkon až 373 kW pri 6 350 ot/min. Týmto motorom poháňaný model Beast 500, vážiaci 704 kg, zrýchli na 96 km/h za 2,7 sekundy. Obidve verzie motora sú kombinované s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Za pôžitok krotenia cestnej „beštie" treba riadne zaplatiť: verzia Beast 300 so slabším motorom stojí 129 000 dolárov, za výkonnejšiu verziu treba dať 149 tisíc USD, ale v tom sú už zahrnuté aj jednodňové cvičné jazdy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  5. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  6. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Najužitočnejšia appka
  10. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  1. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  10. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  1. Najužitočnejšia appka 16 493
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 031
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 11 162
  4. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 10 994
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 941
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 568
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 304
  8. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 6 088
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 3 660
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 416

Neprehliadnite tiež

Na Idanskej sa bude stavať. Petícia cez poslancov neprešla

Poslanci mesta sa zaoberali aj petíciou proti výstavbe bloku na ulici Kpt. Nálepku.

Riaditeľ Schwarcz končí na stoličke po deviatich rokoch

Pri organizovaní Hraveniska sa porušoval zákon, kontrolór našiel chyby.

Lekárka zmizla, deti nemal kto ošetriť

Na Polikliniku Východ príde ordinovať nová pediatrička.

Crows získali po Antlovi s Guzym ďalšie posily

Košičania vstúpia do novej sezóny aj s hráčmi z Prešova a navrátilcom zo Švajčiarska.

Oliver Rábek dúfa, že zdravotné peripetie mu konečne pominuli

Návrat do zápasového kolotoča hádzanárov sa majstrovskej spojke vydaril.

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Hrdina Trnavy: Hrám v tretej lige a o pár dní rozhodnem proti Bruselu

Slávny Anderlecht zaskočil najmladší Trnavčan.

ŠPORT

Trnava šokovala Brusel, hrdinom bol dvadsaťročný mladík

Senzácia pokračuje aj naďalej.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Za jeden zápas Slovenska pýtajú tristo eur

Robili čo mohli, dopadlo to ako vždy.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop