Je všeobecne známym faktom – či už si to pripustíme alebo nie – že pekný, estetický a možno aj vtipný obal dokáže „predať“ aj taký výrobok, o ktorý by inak nebol veľký záujem.
NAIROBI. To si uvedomili aj pracovníci kenskej mimovládnej organizácie Center for African Family Studies (CAFS, Centrum výskumu afrických rodín), ktorí slogan „obal predáva“ plánujú využiť v boji proti takej pliage, akou je choroba HIV/AIDS.
Týmto zatiaľ nevyliečiteľným ochorením trpí v Keni už približne 1,6 milióna ľudí. Organizácia CAFS sa chce zasadzovať o bezpečný sex a podnecovať mladých„sexuchtivých“ Keňanov (a samozrejme aj Keňanky) k oveľa širšiemu používaniu prezervatívov, než je to dnes.
Pravda je totiž taká, že mladí Keňania veľmi neradi kupujú v obchodoch prezervatívy v bežných a všeobecne identifikovateľných obaloch. Preto sa CAFS spojila s kenským umelcom Michaelom Sotiom, ktorý navrhol pop-artom inšpirované obaly na prezervatívy.
CAFS predpokladá, že prezervatívy v pestrých obaloch, ktoré nijako nepripomínajú to, čo je v nich zabalené, bude kenská mládež kupovať oveľa radšej, než na celom svete známe klasické škatuľky. Tak tomu sa hovorí umením za bezpečný sex.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.