Na tohtoročnom pekinskom autosalóne, ktorý bol otvorený minulú nedeľu, sa prezentujú prakticky všetky významnejšie európske automobilky.
Patrí medzi ne aj nemecká automobilka Volkswagen, ktorá si vybrala Peking za miesto svetovej premiéry dvoch svojich nových štúdií a jedného modernizovaného sériového modelu.
Ide o štúdie športového vozidla Golf R 400 a štvordverového kupé New Midsize Coupé (nové kupé strednej triedy) a o modernizovaný športovo-úžitkový model Touareg s pohonom všetkých štyroch kolies.
Vyrába sa v Bratislave
Touareg, ktorý sa vyrába výhradne v bratislavskom závode firmy Volkswagen, patrí k najúspešnejším športovo-úžitkovým vozidlám vyššej triedy.
Pre kúpu Touarega, ktorý sa začal vyrábať koncom roka 2002, sa doteraz rozhodlo okolo 720 000 motoristov celého sveta. Vonkajším poznávacím znakom modernizovaného modelu Touareg je najmä úplne nový dizajn prednej časti.
Väčšie reflektory, nová mriežka
Markantné sú najmä nové a väčšie predné reflektory (sériovo bixenónové), ktoré sú prepojené novotvarovanou prednou mriežkou, ktorá je dekorovaná štyrmi (doteraz dvomi) chrómovanými lamelami. Reflektory s mriežkou tak vytvárajú široký pás, podčiarkujúci šírku vozidla.
Podobne ako u modelu Scirocco R má spodný otvor na vstup vzduchu tvar štylizovaného písmena A (namiesto doterajšieho V). Pri pohľade zozadu je poznávacím znakom nový nárazník, do ktorého sú integrované koncové hmlové svetlá. Nový tvar má aj difuzér, umiestnený medzi koncovkami výfuku.
Vzduchový pružiaci systém
Na želanie môže byť vozidlo vystrojené vzduchovým pružiacim systémom, ktorý umožňuje pri jazde v teréne zvýšiť svetlú výšku až na 300 mm. Pri rýchlostiach nad 140 km/h tento systém automaticky zníži svetlú výšku.
Nový Touareg je vystrojený funkciou „plachtenia", čo znamená, že pri uvoľnení pedálu akcelerátora dôjde k odpojeniu osemstupňovej automatickej prevodovky od motora, čím sa znižuje spotreba.
Je to v podstate to isté, ako keď vyšliapnete spojku, resp. zaradíte neutrál, ibaže funkcia plachtenia pri opätovnom zošliapnutí pedálu zabezpečí automatické spojenie motora s prevodovkou.
Tri turbodieselové motory
Pre inovovaný Touareg je k dispozícii široká paleta motorov, konkrétna ponuka sa líši od regiónu k regiónu. Na európsky trh sa vozidlo bude dodávať s tromi turbodieselovými motormi a s hybridnou hnacou sústavou. Dva vidlicové šesťvalce vyvíjajú výkon 150 kW resp. 190 kW.
Spotreba motora výkonu 150 kW bola znížená na 6,6 l/100 km, výkonnejší vznetový šesťvalec má spotrebu 6,8 l/100 km. Vznetový vidlicový osemvalec má výkon 250 kW. Hybridnú sústavu tvorí benzínový vidlicový šesťvalec výkonu 245 kW a elektromotor výkonu 38 kW a jej priemerná spotreba je 8,2 l/100 km.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.