Podľa firmy Jeep je Cherokee vôbec prvým športovo-úžitkovým vozidlom strednej triedy. Jedným z konštrukčných prvkov tohto vozidla bolo použitie samonosnej karosérie, čím sa dosiahlo (v porovnaní s modelmi s karosériou, uloženou na samostatnom ráme) zvýšenie tuhosti pri súčasnom znížení hmotnosti. Na európskom trhu sa však Cherokee nepredával veľmi dobre a jeho predaj na našom kontinente bol (s výnimkou Talianska) ukončený v roku 2011. Štvrtá generácia modelu Cherokee (nazvaného podľa indiánskeho kmeňa Čerokézov) mala svetovú premiéru na autosalóne v New Yorku, európska verzia debutovala na marcovom autosalóne vo švajčiarskej Ženeve. Nový model je konštrukčne úplne nový a je postavený na modifikovanej podvozkovej plošine Alfa Romeo. Rázvor podvozku je 2 692 mm, celková dĺžka vozidla je 4 623 mm, šírka sa v závislosti od verzie pohybuje od 1 859 mm do 1 902 mm. Aj výška vozidla závisí od verzie a pohybuje sa od 1 681 mm do 1 722 mm. Karoséria má štíhlejší vzhľad ako doterajší model a zachováva si typickú masku so zvislými rebrami. Nový model je vystrojený najmodernejším informačno-zábavným systémom, ovládaným prostredníctvom mimoriadne veľkého dotykového displeja (s uhlopriečkou 21,3 cm). Cherokee najnovšej generácie sa dodáva buď s pohonom len predných kolies, alebo s tromi rôznymi pohonmi všetkých štyroch kolies (jeden je vystrojený redukčnou prevodovkou pre jazdu vo veľmi ťažkom teréne). Pohonné jednotky európskeho modelu Cherokee tvoria motory zo sortimentu firiem Fiat a Chrysler. Od firmy Fiat pochádza dvojlitrový turbodieselový motor Multijet II, ktorý sa dodáva v dvoch výkonových verziách 103 kW a 125 kW. Firma Chrysler dodáva známy benzínový 3,2-litrový vidlicový šesťvalec výkonu 200 kW.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.