esov. „Naše nové kupé triedy S je jedným z najkrajších kupé vôbec, s najradikálnejšou estetickou zmenou voči svojmu predchodcovi," povedal o dizajne nového modelu Gorden Wagener, viceprezident dizajnu spoločnosti Daimler AG. Sériové kupé sa prakticky nelíši od štúdie, ktorá bola predstavená na vlaňajšom frankfurtskom autosalóne.
Okná bez rámov
Dizajn karosérie sa vyznačuje kombináciou vypuklých a vydutých plôch, ktorá pôsobí veľmi plasticky a elegantne. K elegantnému vzhľadu kupé prispieva aj to, že okná dverí nemajú rám a bočná plocha nie je narušená stredným stĺpikom. Kupé je postavené na podvozku s rázvorom 2 945 mm, jeho celková dĺžka je 5 027 mm, šírka je 1 899 mm a výška 1 411 mm. Vozidlo jazdí na ráfikoch priemeru 18 až 20 palcov.
Karoséria sa v zákrutách nakláňa
Nové dvojdverové kupé je prvým sériovo vyrábaným vozidlom na svete, ktoré môže byť na želanie vystrojené systémom Magic Body Control s funkciou nakláňania v zákrutách. V praxi to znamená, že karoséria sa „položí" do zákruty podobne ako motocyklista či lyžiar. Výsledkom je nižšie priečne zrýchlenie, pôsobiace na cestujúcich a teda väčší pôžitok z jazdy, a to najmä na kľukatých cestách nižšej triedy. V závislosti od polomeru zákruty a rýchlosti sa vozidlo nakloní až o 2,5 stupňa.
Rozpozná hrozbu nárazu zozadu
Kupé je vystrojené v podstate rovnakými asistenčnými systémami na zvýšenie bezpečnosti a pohodlia, ako má sedan triedy S. Zaujímavosťou je systém, ktorý dokáže rozpoznať hroziaci náraz do vozidla zozadu, pričom zozadu sa blížiace vozidlo je upozornené aktiváciou blikania zadného výstražného svetelného signálu vysokou frekvenciou. Ak nebezpečenstvo pretrváva, systém dokáže stojace vozidlo ešte pred nárazom zabrzdiť a minimalizovať tak riziko zranenia krčnej chrbtice znížením vymrštenia vozidla dopredu, spôsobeného nárazom zozadu.
Aromatizácia i ionizácia vzduchu
Na želanie sa dodáva balík AIR-BALANCE na aromatizáciu a ionizáciu vzduchu, i balík tzv. tepelného komfortu, do ktorého patrí aj elektrické vyhrievanie lakťovej opierky. Na trh sa nové špičkové kupé mercedes dostane v druhej polovici tohto roka, a to najprv ako model S 500.
Osemvalec výkonu 335 kW
Na pohon tohto modelu slúži dvomi turbodúchadlami prepĺňaný vidlicový osemvalec zdvihového objemu 4 663 kubických centimetrov. Tento motor má maximálny výkon 335 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 700 Nm.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.