Pri vývoji nového modelu mali konštruktéri firmy Volkswagen mimoriadne ťažkú úlohu, pretože mali navrhnúť auto, ktoré by bolo dôstojným nástupcom „večného" chrobáka. Prvý sériový Golf prvej generácie zišiel z montážneho pásu vo Wolfsburgu 29. marca 1974. Po desiatkach rokov dominancie chrobáka s motorom vzadu a pohonom zadných kolies prišlo na trh vozidlo s vpredu naprieč uloženým motorom a pohonom predných kolies. Karosériu, ktorá sa ukázala ako nadčasová, navrhol renomovaný taliansky dizajnér Giorgio Giugiaro v spolupráci so štylistami výrobcu. Nový Golf bol hneď od začiatku veľmi úspešný model a už v októbri 1976 prekročil jeho predaj miliónovú hranicu. Golf II, ktorý sa vyrábal v rokoch 1983 až 1992, priniesol také technologické novinky, akými sú riadený katalyzátor, antiblokovací systém a posilňovač riadenia. Po prvý raz bol k dispozícii aj pohon 4x4. Pri vývoji tretej generácie (1991 - 1997) sa konštruktéri zamerali na podstatné zvýšenie bezpečnosti cestujúcich - Golf bol postupne vystrojený čelnými a neskôr aj bočnými airbagmi. Štvrtá generácia Golfu, ktorá sa vyrábala v rokoch 1997 až 2003, sa vyznačovala radikálne modernizovaným dizajnom. V roku 2002 prišiel na trh športový model R32, dosahujúci maximálnu rýchlosť 250 km/h. Golf V, vyrábaný v rokoch 2003 až 2008, je považovaný za model, ktorý priniesol do kompaktnej triedy úroveň strednej triedy. Šiesta generácia Golfu (2008 - 2012) sa vyznačovala mimoriadne tuhou karosériou (päť hviezdičiek EuroNCAP) a zavedením nových elektronických asistenčných systémov.
Terajší Golf VII mal svetovú premiéru 4. septembra 2012 a jeho vývoj sa zameral najmä na zníženie spotreby, ktorá u niektorých modelov klesla až o 23 percent.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.