Korzár logo Korzár

Štyridsaťročný Volkswagen Golf

Ako uvádzame v hlavnom článku, „naša" (dnes už vlastne česká) embéčka oslavuje päťdesiatiny. O desať rokov menej má takpovediac trvalý bestseller nemeckej automobilky Volkswagen, model Golf.

Volkswagen Golf prvej generácie. Prvá generácia modelu Golf prišla na trh pred 40 rokmi ako nástupca legendárneho chrobáka.Volkswagen Golf prvej generácie. Prvá generácia modelu Golf prišla na trh pred 40 rokmi ako nástupca legendárneho chrobáka. (Zdroj: archív)

Pri vývoji nového modelu mali konštruktéri firmy Volkswagen mimoriadne ťažkú úlohu, pretože mali navrhnúť auto, ktoré by bolo dôstojným nástupcom „večného" chrobáka. Prvý sériový Golf prvej generácie zišiel z montážneho pásu vo Wolfsburgu 29. marca 1974. Po desiatkach rokov dominancie chrobáka s motorom vzadu a pohonom zadných kolies prišlo na trh vozidlo s vpredu naprieč uloženým motorom a pohonom predných kolies. Karosériu, ktorá sa ukázala ako nadčasová, navrhol renomovaný taliansky dizajnér Giorgio Giugiaro v spolupráci so štylistami výrobcu. Nový Golf bol hneď od začiatku veľmi úspešný model a už v októbri 1976 prekročil jeho predaj miliónovú hranicu. Golf II, ktorý sa vyrábal v rokoch 1983 až 1992, priniesol také technologické novinky, akými sú riadený katalyzátor, antiblokovací systém a posilňovač riadenia. Po prvý raz bol k dispozícii aj pohon 4x4. Pri vývoji tretej generácie (1991 - 1997) sa konštruktéri zamerali na podstatné zvýšenie bezpečnosti cestujúcich - Golf bol postupne vystrojený čelnými a neskôr aj bočnými airbagmi. Štvrtá generácia Golfu, ktorá sa vyrábala v rokoch 1997 až 2003, sa vyznačovala radikálne modernizovaným dizajnom. V roku 2002 prišiel na trh športový model R32, dosahujúci maximálnu rýchlosť 250 km/h. Golf V, vyrábaný v rokoch 2003 až 2008, je považovaný za model, ktorý priniesol do kompaktnej triedy úroveň strednej triedy. Šiesta generácia Golfu (2008 - 2012) sa vyznačovala mimoriadne tuhou karosériou (päť hviezdičiek EuroNCAP) a zavedením nových elektronických asistenčných systémov.

Terajší Golf VII mal svetovú premiéru 4. septembra 2012 a jeho vývoj sa zameral najmä na zníženie spotreby, ktorá u niektorých modelov klesla až o 23 percent.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 366
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 514
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 298
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 351
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 949
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 504
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 555
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 084
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu