Táto štúdia je akousi spomienkou na sté výročie značky, ktorú založili bratia Alfieri, Bindo, Carlo, Ernesto a Ettore Maseratiovci. Vozidlo sa neprezentuje futuristickými tvarmi, ale jeho dizajn je v súlade s klasickými vozidlami Maserati. Vedúci projektu Lorenzo Ramaciotti sa inšpiroval historickým modelom Maserati A6 GCS-53 z roku 1953. Štúdia Alfieri má dĺžku 4,6 metra a je postavená na skrátenom podvozku sériového modelu GranTurismo MC Stradale. Na pohon štúdie slúži 4,7-litrový neprepĺňaný vidlicový osemvalec, ktorý vyvíja maximálny výkon 338 kW pri 7 000 ot/min. Najvyšší krútiaci moment motora je 520 Nm. Krútiaci moment motora sa na zadné kolesá prenáša prostredníctvom šesťstupňovej prevodovky, uloženej v bloku s diferenciálom zadnej nápravy (koncepcia transaxle). Brzdy majú kotúče z uhlíkovej keramiky. Firma Maserati sa zatiaľ nevyjadrila, či z tejto krásnej štúdie odvodí aj sériový model.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.