ženevskom autosalóne.
Z tejto štúdie bude zrejme odvodený sériový kompaktný model, ktorý sa v sortimente volkswagenov zaradí pod model Tiguan. Dvojdverová štúdia T-ROC sa vyznačuje novými dizajnérskymi prvkami exteriéru i interiéru, pričom najvýraznejšie sa nový dizajn prejavuje na prednej časti vozidla. Štúdia spája talent vozidla s pohonom všetkých kolies, ktoré sa „nezľakne" ani ťažšieho terénu, s pôžitkom jazdy v otvorenom kabriolete. Tento pôžitok umožňuje stredná dvojdielna časť strechy, ktorú možno pár pohybmi demontovať a uložiť do batožinového priestoru. Vozidlo je postavené na modulárnej podvozkovej plošine MQB s rázvorom 2 595 mm. Dĺžka štúdie je 4 179 mm, jeho šírka je 1 831 mm a výška 1 501 mm. Vďaka použitiu ľahkých konštrukčných materiálov je hmotnosť vozidla len 1 420 kg. Na pohon vozidla slúži dvojlitrový turbodieselový motor, ktorý poháňa aj športový model Golf GTD. Maximálny výkon tohto motora, ktorého priemerná normovaná spotreba je len 4,9 l/100 km, je 135 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 380 Nm. Motor poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom dvojspojkovej sedemstupňovej prevodovky DSG. Za dobrých adhéznych podmienok sa prakticky celý výkon motora prenáša na predné kolesá, ak však tieto začnú prekĺzavať, spojka Haldex zapojí aj pohon zadných kolies. Štúdia Volkswagen T-ROC zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a jej maximálna rýchlosť je 210 km/h. Zatiaľ nie je známe, kedy príde na trh sériový model, odvodený z tejto štúdie.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.