Na útokoch proti Kiskovi je najpozitívnejší fakt, že keby doteraz mal niekto pochybnosť, že Pravda je tlačový orgán strany Smer-Sociálna demokracia, tak negatívna kampaň, ktorú vedú už týždne, ho o ilúziu definitívne pripraví. To je výborné, aj keby Kiska napokon dopadol zle, jeho príspevok slovenskej demokracii bude transparentnejšie vlastníctvo médií.
Keby v tej krásnej redakcii mali aspoň toľko medzi ušami, že by paralelne robili antikampaň aj napr. Hrušovskému - ktorému to môže byť už aj tak jedno - boli by aspoň menej nápadní. A menším cynikom, než je napr. autor textu, by aj nasadili chrobáka do hlavy, že ten pakt Smer-KDH nemusí byť celkom uvarený. Oni však masírujú len Kisku, pričom im neprekáža, že odkedy sa perú jeho splátkové spoločnosti (či čo to je), chlapcovi len a len rastie skóre. Na rozdiel od výdavkov Ficovej kampane, ktoré nerastú, keďže denník je nezávislý. Tlačový orgán, ale napr. aj letáky v schránkach, na ktoré včera podal žalobu, spĺňajú takto aj významnú funkciu: Signalizujú Kiskovi, že alchymistom, ktorí miešajú komunikačnú politiku Ficovi, naháňa vážne obavy.
No. Ak Fico vyhrá, politologicko-sociologická obec a iné živly sa budú predháňať v postrehoch, že akú kvalitnú, premyslenú kampaň viedol. Základná úvaha pritom vraví, že ak sa tak boja Kiskovho potenciálu viazať na seba hromadne tzv. druhé hlasy (čiže prekáža najmenej tým voličom, ktorí majú iného favorita), tak by ho skôr mali ignorovať, než na neho upozorňovať. O známej poučke, že aj negatívna reklama je reklama, a že sa zíde práve takému, kto si stále potrebuje zvýšiť poznateľnosť, v štábe Ficovej kampane ešte nepočuli.
Za pozornosť tiež stojí, že kým Kňažko sa ku Kiskovi vymedzuje inteligentne („O mne viete všetko") a Procházka ho ignoruje, pokiaľ sa ho naň priamo nepýtajú - údajne mu hlasy berie Kňažko a nie Kiska - najprudšie naň útočí ten Hrušovský, ktorý je de facto mŕtvy kandidát. Keď sme prvýkrát napísali, že svoju kampaň dal do služieb Ficovej, bolo tam isté nadnesenie. Spätne sa zdá čoraz menej, že by šlo o zveličenie.
Žaloba, ktorú Kiska podal na tie letáky, je, samozrejme, tiež reklama na seba. Právne je zrejme nezmyselná, ale čokoľvek sa o ňom zverejní, povie, napíše, len dobre. Menej významné je, že tým, že žaluje, narastú negatívnej informácii (ohováraniu) zo schránok mediálne krídla. Omnoho dôležitejšie je, aby sa čím viac voličov dozvedelo, že Kiska existuje a má najväčšie šance prejsť do druhého kola. A potom je už takmer jedno, čo povie alebo nepovie v TV debatách. Paralely s Českom, ktoré sa objavili, kde kandidát Fischer tiež dlho viedol, a napokon skončil tretí, krívajú na viacerých miestach.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.