Korzár logo Korzár

Vyzývateľ Kiska

Keby Kiska napokon dopadol zle, jeho príspevok slovenskej demokracii bude transparentnejšie vlastníctvo médií.

Na útokoch proti Kiskovi je najpozitívnejší fakt, že keby doteraz mal niekto pochybnosť, že Pravda je tlačový orgán strany Smer-Sociálna demokracia, tak negatívna kampaň, ktorú vedú už týždne, ho o ilúziu definitívne pripraví. To je výborné, aj keby Kiska napokon dopadol zle, jeho príspevok slovenskej demokracii bude transparentnejšie vlastníctvo médií.

Keby v tej krásnej redakcii mali aspoň toľko medzi ušami, že by paralelne robili antikampaň aj napr. Hrušovskému - ktorému to môže byť už aj tak jedno - boli by aspoň menej nápadní. A menším cynikom, než je napr. autor textu, by aj nasadili chrobáka do hlavy, že ten pakt Smer-KDH nemusí byť celkom uvarený. Oni však masírujú len Kisku, pričom im neprekáža, že odkedy sa perú jeho splátkové spoločnosti (či čo to je), chlapcovi len a len rastie skóre. Na rozdiel od výdavkov Ficovej kampane, ktoré nerastú, keďže denník je nezávislý. Tlačový orgán, ale napr. aj letáky v schránkach, na ktoré včera podal žalobu, spĺňajú takto aj významnú funkciu: Signalizujú Kiskovi, že alchymistom, ktorí miešajú komunikačnú politiku Ficovi, naháňa vážne obavy.

No. Ak Fico vyhrá, politologicko-sociologická obec a iné živly sa budú predháňať v postrehoch, že akú kvalitnú, premyslenú kampaň viedol. Základná úvaha pritom vraví, že ak sa tak boja Kiskovho potenciálu viazať na seba hromadne tzv. druhé hlasy (čiže prekáža najmenej tým voličom, ktorí majú iného favorita), tak by ho skôr mali ignorovať, než na neho upozorňovať. O známej poučke, že aj negatívna reklama je reklama, a že sa zíde práve takému, kto si stále potrebuje zvýšiť poznateľnosť, v štábe Ficovej kampane ešte nepočuli.

Za pozornosť tiež stojí, že kým Kňažko sa ku Kiskovi vymedzuje inteligentne („O mne viete všetko") a Procházka ho ignoruje, pokiaľ sa ho naň priamo nepýtajú - údajne mu hlasy berie Kňažko a nie Kiska - najprudšie naň útočí ten Hrušovský, ktorý je de facto mŕtvy kandidát. Keď sme prvýkrát napísali, že svoju kampaň dal do služieb Ficovej, bolo tam isté nadnesenie. Spätne sa zdá čoraz menej, že by šlo o zveličenie.

Žaloba, ktorú Kiska podal na tie letáky, je, samozrejme, tiež reklama na seba. Právne je zrejme nezmyselná, ale čokoľvek sa o ňom zverejní, povie, napíše, len dobre. Menej významné je, že tým, že žaluje, narastú negatívnej informácii (ohováraniu) zo schránok mediálne krídla. Omnoho dôležitejšie je, aby sa čím viac voličov dozvedelo, že Kiska existuje a má najväčšie šance prejsť do druhého kola. A potom je už takmer jedno, čo povie alebo nepovie v TV debatách. Paralely s Českom, ktoré sa objavili, kde kandidát Fischer tiež dlho viedol, a napokon skončil tretí, krívajú na viacerých miestach.


SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 637
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 118
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 174
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 642
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 216
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 282
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 149
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 776
  1. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  2. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  3. Štefan Šturdzík: 350
  4. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  5. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  6. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  7. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 352
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 674
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 183
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 159
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 441
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 667
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 581
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 474
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  2. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  3. Štefan Šturdzík: 350
  4. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  5. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  6. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  7. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 352
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 674
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 183
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 159
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 441
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 667
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 581
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 474
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu