História za opakuje: v roku 1974, teda pred 40 rokmi, predstavila nemecká automobilka Volkswagen na ženevskom autosalóne prvú generáciu svojho nového modelu Scirocco, a na tohtoročnom autosalóne v Ženeve (otvára sa budúci štvrtok) bude mať svetovú premiéru najnovšia verzia tohto športového kupé. Od uvedenia prvého modelu Scirocco na trh sa na celom svete predalo vyše milión týchto kupé.
Nové Scirocco je technicky prepracovanou a dizajnérsky upravenou verziou Scirocca tretej generácie, ktorá je na trhu od roku 2008. Úpravy vonkajšieho dizajnu sa dotkli najmä prednej a zadnej časti vozidla. V nárazníku nového tvaru sú väčšie otvory na vstup chladiaceho vzduchu a na jeho bokoch sú aerodynamické lišty, pripomínajúce model Golf GTI.
Pozmenený bol aj tvar reflektorov. Scirocco môže byť vystrojené bixenónovými reflektormi, doplnenými o denné svetlá na báze LED (svietiace diódy).
Istou zaujímavosťou je umiestnenie veľkého firemného loga priamo na kapotu – okrem Scirocca majú takto umiestnené logo len dva ďalšie volkswageny (XL1 a Beetle). Nový tvar majú aj zadné svetlá (na báze LED) a zadné veko, ktorého kľučka je ukrytá pod otočným firemným logom.
Špičkový model Scirocco sa od ostaných verzií odlišuje drobnými štylistickými a farebnými úpravami. Modernizovaný bol aj kokpit vozidla, ktorý prevzal niektoré prvky z modelu Golf GTI.
Tri prístroje nad strednou konzolou
Akousi spomienkou na Scirocco prvej generácie sú tri malé prístroje (teplota oleja, plniaci tlak a stopky) nad strednou konzolou (pôvodné Scirocco malo dva malé prístroje pod strenou konzolou).
Najpodstatnejšie zmeny sa dotkli sortimentu motorov: všetky štvorvalce nového Scirocca splňujú emisnú normu Euro 6 a sú až o 19 % úspornejšie ako doterajšie motory.
K dispozícii sú štyri benzínové motory a dva naftové, všetky prepĺňané turbodúchadlom. Základným motorom je 1,4-litrový štvorvalec s priamym vstrekovaním benzínu, ktorého maximálny výkon je 92 kW a priemerná kombinovaná spotreba je len 5,4 l/100 km, čo je jeden liter menej ako bola spotreba doterajšieho základného motora.
Nový dvojlitrový motor
Novým motorom pre Scirocco je dvojlitrový benzínový štvorvalec s maximálnym výkonom 132 kW. Z modelu Golf GTI bol s úpravami prevzatý dvojlitrový motor výkonu 162 kW, ktorý spotrebuje o 1,4 l/100 km menej ako doterajší motor (to je už spomínané zníženie o 19 %). Najvýkonnejším benzínovým motorom je dvojlitrový štvorvalec výkonu 206 kW, ktorého spotreba je 8 l/100 km.
Mimoriadne úsporné sú dve výkonové verzie dvojlitrového turbodieselového štvorvalca. Slabšia verzia vyvíja výkon 110 kW a jej priemerná spotreba je len 4,1 l/100 km, výkonnejšia verzia má 135 kW a vypýta si na sto kilometrov o dve desatinky litra nafty viac. Nový Volkswagen Scirocco príde na trh v auguste.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.