Pôjde už o tretiu generáciu modelu, ktorý pred dvadsiatimi rokmi priniesol revolúciu do segmentu malých automobilov. Nové Twingo sa vyznačuje nezameniteľným dizajnom, ktorého prvky naznačili už štúdie Twin Run a Twin´Z. Vozidlo síce opticky vyzerá ako dvojdverové, pretože kľučky zadných dverí sú ukryté, ale bude sa vyrábať len ako päťdverové (s veľkým zadným vekom). Svojím vzhľadom sa 360 cm dlhé Twingo trochu podobá na Fiat 500. Dominantným prvkom prednej časti sú pomerne veľké reflektory, veľké firemné logo na čiernom pozadí a okrúhle denné svetlá na báze LED. Skutočná revolúcia nastala pod plechmi. Nové Twingo je postavené na podvozkovej plošine budúcej generácie modelu Smart Forfour a preberá aj jeho koncepciu s motorom vzadu a pohonom zadných kolies. Motor je umiestnený pod dnom batožinového priestoru, priamo nad zadnou nápravou. Presunutie motora dozadu však neznamená, že aj pod prednou kapotou sa získal odkladací priestor. Vpredu je totiž umiestnený chladič a ďalšie prvky hnacej sústavy. Zväčšiť batožinový priestor možno sklopením zadných sedadiel, prepravu dlhších predmetov umožňuje dopredu sklopné operadlo sedadla spolujazdca. Aj nový model bude môcť byť na želanie dodávaný s tradičnou posuvnou skladacou strechou, siahajúcou až nad zadné sedadlá. Podľa zatiaľ neoficiálnych informácií bude pre nové Twingo pri jeho uvádzaní na trh k dispozícii len nový trojvalcový benzínový motor so zdvihovým objemom približne jeden liter. Motor sa má dodávať v dvoch výkonových verziách, slabšia má výkon 48 kW, výkonnejšia vyvíja 66 kW. V normovanom cykle NEFZ má motor spotrebu len 4,4 l/100 km. V budúcnosti sa nové Twingo, ktorého cena ešte nie je známa, bude dodávať aj s dvojspojkovou prevodovkou.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.