Pomerne prekvapujúce je, že sériový model sa minimálne odlišuje od rovnomenného koncepčného vozidla, ktoré vzbudilo rozruch na vlaňajšom jesennom autosalón vo Frankfurte.
Dizajn vozidla ukazuje, že francúzska firma ostáva verná svojej avantgardnej dizajnérskej filozofii. Najoriginálnejším prvkom dizajnu sú zvláštne panely na bokoch karosérie, pripomínajúce tabuľku čokolády. V skutočnosti však ide o inovatívny ochranný prvok v podobe polyuretánového panelu s mnohými vzduchovými „kapsami", ktoré chránia vlastnú karosériu pred drobnými poškodeniami.
Tieto panely sa dodávajú v rôznych farbách a sú ľahko vymeniteľné. Menšie vzduchové kapsy chránia aj rohy vozidla. Ako sa dalo čakať, extravagantne je riešený aj interiér vozidla. Príkladom inovatívneho riešenia je umiestnenie airbagu spolujazdca do strechy vozidla, čo umožnilo podstatne zväčšiť odkladaciu skrinku v prístrojovej doske.
Cactus je postavený na podvozku s rázvorom 2 600 mm, prevzatom z modelu C4. Dĺžka vozidla je 4 160 mm, jeho šírka je 1 730 mm a výška 1 480 mm. Batožinový priestor má objem 358 litrov, zatiaľ u základného modelu C4 je to 408 litrov. Konštruktéri sa pohrali s „odtučnením" vozidla, ktorého hmotnosť znížili na približne 1 100 kg.
Cactus je vystrojený modernými sieťovými komunikačnými technológiami, vrátane digitálneho rádia a prístupu k firemnému portálu Multicity Connect, ktorý poskytuje informácie napríklad o čerpacích staniciach, dopravných obmedzeniach, reštauráciách či hoteloch.
O pohonných jednotkách sa zatiaľ vie len toľko, že pôjde o dva trojvalcové benzínové motory (výkonu 60 kW a 81 kW) a o 1,6-litrový turbodieselový štvorvalec s maximálnym výkonom 68 kW a priemernou spotrebou len 3,1 l/100 km.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.