Mníchovská automobilka BMW sa chváli (aj) tým, že modelom X3 založila v roku 2003 strednú triedu vozidiel pre športové aktivity (Sport Activity vehicles, v skratke SAV). Bol to zrejme dobrý ťah, pretože za desať rokov sa predalo vyše milióna tejto "zmenšeniny" modelu X5. Iks-trojky kombinujú športovú dynamiku, prémiový interiér a robustnosť s nízkou spotrebou. V roku 2010 prišla na trh druhá generácia úspešného modelu X3.
Na trh v apríli
Výrobca usúdil, že je práve čas na modernizáciu tejto generácie a zverejnil údaje o modernizovanom modeli, ktorý príde na trh v polovici apríla. Modernizovaný model - výrobca hovorí o novom - sa od doterajšieho navonok odlišuje len decentnými úpravami. Modernizované boli dvojité okrúhle predné reflektory, ktoré teraz siahajú až k typickým „obličkám", ktoré majú výraznejší tvar. Nový je aj predný a zadný nárazník a vonkajšie zrkadlá s integrovanými smerovými svetlami.
Podobnosť s modelom X5
Týmito úpravami sa model X3 vzhľadovo priblížil modelu X5. V interiéri sú chrómované dekoračné prvky, novotvarované držiaky na nápoje a upravená stredná konzola, na ktorej je aj dotykové pole, umožňujúce prstom písať pokyny. Nové farby karosérie, interiérové lišty a ráfiky z ľahkej zliatiny umožňujú širšiu individualizáciu vozidla než doteraz. Na želanie môže byť vozidlo vystrojené automaticky otváraným zadným vekom.
Štyri vznetové, tri zážihové
K zmenám došlo aj v sortimente motorov. Pri uvedení na trh budú pre X3 k dispozícii štyri vznetové a tri zážihové motory. V modeli xDrive20d má svetovú premiéru nový dvojlitrový turbodieselový motor so štyrmi ventilmi na valec. Maximálny výkon tohto motora je 140 kW pri 4 000 ot/min, čo je o 5 kW viac, ako bol výkon doterajšieho motora. Najvyšší krútiaci moment motora je 400 Nm.
Priemerná spotreba len 5 l/100 km
Kombinovaná priemerná spotreba spomenutého modelu je len 5 l/100 km (pri použití pneumatík s nízkym valivým odporom). Slabšia výkonová verzia dvojlitrového dieselového motora vyvíja výkon 110 kW. Ďalšími vznetovými motormi sú dve výkonové verzie turbodúchadlom prepĺňaného radového šesťvalca (tiež so štyrmi ventilmi na valec).
Základný benzínový motor má 135 kW
Slabšia verzia má maximálny výkon 190 kW a najvyšší krútiaci moment 500 Nm, výkonnejšia vyvíja 230 kW a jej maximálny krútiaci moment je 630 Nm. Základným benzínovým motorom je prepĺňaný dvojlitrový štvorventilový štvorvalec, ktorého maximálny výkon je 135 kW a najvyšší krútiaci moment je 270 Nm. Výkonnejšia verzia dvojlitrového benzínového motora vyvíja výkon 180 kW.
Trojlitrový šesťvalec výkonu 225 kW
Na pohon špičkového modelu X3 xDrive35i slúži trojlitrový benzínový radový šesťvalec s maximálnym výkonom 225 kW a najvyšší krútiacim momentom 400 Nm. Tento model zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy, jeho maximálna rýchlosť je 245 km/h a kombinovaná priemerná spotreba je 8,3 l/100 km.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.