Korzár logo Korzár
Utorok, 7. február, 2023 | Meniny má Vanda

Porsche 911 Targa

Svetová premiéra na detroitskom autosalóne.

Strecha sa sklápa komplikovaným mechanizmom. Široký ochranný oblúk za prednými sedadlami je akousi spomienkou na pôvodný model Targa.Strecha sa sklápa komplikovaným mechanizmom. Široký ochranný oblúk za prednými sedadlami je akousi spomienkou na pôvodný model Targa. (Zdroj: archív)

Svetová premiéra na detroitskom autosalóne.

Keď ste doma v automobilovej terminológii, tak pravdepodobne viete, čo výraz targa znamená. Ak to ale neviete, tu je vysvetlenie: targa je typ karosérie s odnímateľným strešným dielom. Výraz targa po prvý raz použila v roku 1965 nemecká automobilka Porsche (tá má tento výraz chránený) na označenie modelu 911 Targa. Prvým sériovým automobilom s karosériou uvedeného typu bol však model Triumph TR4 z roku 1961 (britský výrobca ho ale nazýval surrey top). Povedané celkom jednoducho, targa je čosi ako polokabriolet.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Opäť pravá Targa

Od roku 1989 však nebrala automobilka Porsche koncepciu targa príliš doslova a názvom Targa označovala modely s veľkou posuvnou sklenenou strechou. Po troch generáciách takýchto „nepravých" modelov Targa prichádza stuttgartská automobilka opäť s modelom, ktorý si označenie Targa zaslúži. Nový model 911 Targa mal svetovú premiéru na nedávnom detroitskom autosalóne. Podobne ako pôvodný model Targa má aj novinka namiesto stredného stĺpika široký ochranný oblúk, za ktorým je panoramatické zadné okno bez zadného stĺpika.

Komplikovaný mechanizmus sklápania

Na rozdiel od pôvodného modelu sa však u toho najnovšieho strieška nad prednými sedadlami neodníma, ale pomerne komplikovaným mechanizmom sklápa do priestoru za zadnými sedadlami. Po stlačení tlačidla sa zdvihne celé zadné okno aj s krytom priestoru pre striešku, odklopia sa klapky na ochrannom oblúku, strecha sa odomkne a zasunie do svojej schránky. Potom sa zadné okno vráti späť a klapky na oblúku sa zatvoria.

SkryťVypnúť reklamu

Sklápanie trvá pomerne dlho

Nevýhodou tohto dômyselného mechanizmu je to, že proces sklápania trvá až 19 sekúnd (u modelov Audi A3 Cabrio a BMW Z4 Roadster to netrvá ani desať sekúnd). Navyše - na rozdiel od väčšiny moderných kabrioletov - možno strechu sklápať len ak vozidlo stojí. Nová generácia modelov Targa príde na trh v dvoch verziách - obidve sú vybavené pohonom všetkých štyroch kolies.

Dva motory boxer

Verzia Targa 4 je poháňaná 3,4-litrovým plochým motorom (boxer), ktorého maximálny výkon je 275 kW. Táto verzia - ak je vybavená dvojspojkovou prevodovkou - zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 282 km/h. Normovaná priemerná spotreba leží v rozsahu 8,7 až 9,5 l/100 km (v závislosti od použitej prevodovky). Športovú verziu Targa 4S poháňa 3,8-litrový motor s maximálnym výkonom 294 kW.

SkryťVypnúť reklamu

Začne sa predávať v máji

V kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou zrýchli tento motor vozidlo na stovku za 4,4 sekundy, maximálna rýchlosť je 296 km/h. Priemerná spotreba sa pohybuje od 9,2 do 10 l/100 km. Nová generácia modelov Porsche 911 Targa sa na nemeckom trhu začne predávať 10. mája. Základná verzia tam bude stáť 109 338 eur, výkonnejšia verzia Targa S 124 094 eur.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  2. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  3. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  2. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  3. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  4. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  7. Nadácia COOP Jednota podporila Nemocnicu s poliklinikou Brezno
  8. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 14 491
  2. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 248
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 000
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 470
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 161
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 549
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 504
  8. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 483

Blogy SME

  1. Jozef Sitko: Budaj bol môj spoločník a potom konateľ v F. F. PRESS
  2. Martin Sústrik: Kto je tu vlastne fašista?
  3. Elena Antalová: "Pobavíme še" na nových klamstvách oficiálnych politických uspávačov hadov ešte často krát. Žiaľ, po smiechu býva plač.
  4. Jozef Stasík: Ak demokracia a sloboda nezabezpečia prosperitu, prehrajú
  5. Jozef Mikloško: Päť ročných období (nová kniha)
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii
  7. Olívia Lacenová: Spoločnosť Philips sa rozhodla rapídne zvýšiť ziskovosť: Prepustí 6000 zamestnancov
  8. Tupou Ceruzou: Zemetrasenie
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 046
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 17 269
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 9 063
  4. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 463
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 865
  6. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 2 569
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 393
  8. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov 2 328
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Sitko: Budaj bol môj spoločník a potom konateľ v F. F. PRESS
  2. Martin Sústrik: Kto je tu vlastne fašista?
  3. Elena Antalová: "Pobavíme še" na nových klamstvách oficiálnych politických uspávačov hadov ešte často krát. Žiaľ, po smiechu býva plač.
  4. Jozef Stasík: Ak demokracia a sloboda nezabezpečia prosperitu, prehrajú
  5. Jozef Mikloško: Päť ročných období (nová kniha)
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii
  7. Olívia Lacenová: Spoločnosť Philips sa rozhodla rapídne zvýšiť ziskovosť: Prepustí 6000 zamestnancov
  8. Tupou Ceruzou: Zemetrasenie
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 046
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 17 269
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 9 063
  4. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 463
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 865
  6. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 2 569
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 393
  8. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov 2 328
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu