V nedeľu sa zavrú brány tohtoročného detroitského autosalónu, ktorý je v rámci kalendárneho roka vždy prvou veľkou medzinárodnou prehliadkou nových sériových modelov i štúdií či koncepčných vozidiel. Na spomenutom autosalóne, známom pod skratkou NAIAS (North American International Auto Show, čiže Severoamerická medzinárodná výstava automobilov), sa viacerými novinkami prezentovali – vlastne ešte prezentujú - ázijské automobilky. Jednou z nich je spoločnosť Nissan, ktorá si Detroit zvolila za miesto svetovej premiéry štúdie Sport Sedan Concept.
Nový dizajnérsky štýl
Nové koncepčné vozidlo opäť potvrdzuje, že Nissan si postupne vytvára úplne nový dizajnérsky štýl. Prvý náznak nového smeru poskytla pred rokom predstavená štúdia crossoveru Resonance, po ktorej nasledoval koncepčný hatchback Friend-Me. Dizajnérske prvky týchto štúdií teraz Nissan aplikoval do mierne konvenčnejších tvarov štvordverového sedanu. Koncepčný sedan sa vyznačuje veľmi dynamickými líniami a pri bočnom pohľade pripomína športové kupé, pričom bočné okná sa smerom dozadu zužujú.
Dizajn americký i japonský
Tlačová správa, ktorú Nissan vydal k štúdii Sport Sedan, trochu tajuplne uvádza, že vozidlo bolo „vytvorené" vo firemnom dizajnérskom centre v kalifornskom San Diegu a „vyvinuté" v globálnom dizajnérskom centre v japonskom meste Atsugi. Rozšifrovať to treba tak, že základné línie dali vozidlu dizajnéri v slnečnej Kalifornii a o typické japonské prvky obohatili dizajn ich japonskí kolegovia.
Reflektory bumerangového tvaru
Prednej časti dominuje výrazná mriežka tvaru V a reflektory typického „bumerangového" tvaru – podobný tvar majú aj zadné reflektory, prepojené chrómovanou lištou. V zadnom nárazníku sú integrované koncovky výfuku i difuzér. Zdrojmi svetla reflektorov sú svietiace diódy (LED). Podvozok vozidlá má pomerne dlhý rázvor 2 825 mm, celková dĺžka sedanu je 4 870 mm, jeho šírka je 1 912 mm a výška 1 378 mm.
Hliníkové 21-palcové ráfiky
Vozidlo jazdí na 21-palcových ráfikoch z hliníkovej zliatiny, na ktorých sú obuté nízkoprofilové pneumatiky rozmeru 275/30R21. O hnacej sústave sedanu je známe zatiaľ len toľko, že vozidlo má predný pohon a poháňa ho 3,5-litrový vidlicový šesťvalec. O výkone motora zverejnila firma len to, že je to viac než 224 kW (300 koní). Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom prevodovky CVT s kontinuálnou zmenou prevodového pomeru.
Maxima sa v Európe nepredáva
Dizajn interiéru s prešívanými sedadlami naznačuje, ako bude vyzerať interiér budúcich sériových modelov. Firma Nissan síce uvádza, že štúdia Sport Sedan je predzvesťou budúceho sériového modelu, ale nekonkretizuje ktorého. Zasvätení ale vedia, že pôjde o novú generáciu modelu Maxima, ktorý sa na americkom trhu dobre predáva, ale na európskom nie je vôbec v predaji.
Zadné svetlá pripomínajú bumerang. Na pohon štúdie slúži 3,5-litrový šesťvalec, ktorého maximálny výkon prevyšuje 224 kW.
Foto: archív
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.