Korzár logo Korzár

Koncepčný športový sedan Nissan

V nedeľu sa zavrú brány tohtoročného detroitského autosalónu, ktorý je prvou veľkou medzinárodnou prehliadkou nových sériových modelov.

Koncepčný Nissan Sport Sedan. Tento sedan, predstavený na autosalóne v Detroite, je predzvesťou nového sériového modelu Maxima.Koncepčný Nissan Sport Sedan. Tento sedan, predstavený na autosalóne v Detroite, je predzvesťou nového sériového modelu Maxima. (Zdroj: archív)

V nedeľu sa zavrú brány tohtoročného detroitského autosalónu, ktorý je v rámci kalendárneho roka vždy prvou veľkou medzinárodnou prehliadkou nových sériových modelov i štúdií či koncepčných vozidiel. Na spomenutom autosalóne, známom pod skratkou NAIAS (North American International Auto Show, čiže Severoamerická medzinárodná výstava automobilov), sa viacerými novinkami prezentovali – vlastne ešte prezentujú - ázijské automobilky. Jednou z nich je spoločnosť Nissan, ktorá si Detroit zvolila za miesto svetovej premiéry štúdie Sport Sedan Concept.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nový dizajnérsky štýl

Nové koncepčné vozidlo opäť potvrdzuje, že Nissan si postupne vytvára úplne nový dizajnérsky štýl. Prvý náznak nového smeru poskytla pred rokom predstavená štúdia crossoveru Resonance, po ktorej nasledoval koncepčný hatchback Friend-Me. Dizajnérske prvky týchto štúdií teraz Nissan aplikoval do mierne konvenčnejších tvarov štvordverového sedanu. Koncepčný sedan sa vyznačuje veľmi dynamickými líniami a pri bočnom pohľade pripomína športové kupé, pričom bočné okná sa smerom dozadu zužujú.

Dizajn americký i japonský

Tlačová správa, ktorú Nissan vydal k štúdii Sport Sedan, trochu tajuplne uvádza, že vozidlo bolo „vytvorené" vo firemnom dizajnérskom centre v kalifornskom San Diegu a „vyvinuté" v globálnom dizajnérskom centre v japonskom meste Atsugi. Rozšifrovať to treba tak, že základné línie dali vozidlu dizajnéri v slnečnej Kalifornii a o typické japonské prvky obohatili dizajn ich japonskí kolegovia.

SkryťVypnúť reklamu

Reflektory bumerangového tvaru

Prednej časti dominuje výrazná mriežka tvaru V a reflektory typického „bumerangového" tvaru – podobný tvar majú aj zadné reflektory, prepojené chrómovanou lištou. V zadnom nárazníku sú integrované koncovky výfuku i difuzér. Zdrojmi svetla reflektorov sú svietiace diódy (LED). Podvozok vozidlá má pomerne dlhý rázvor 2 825 mm, celková dĺžka sedanu je 4 870 mm, jeho šírka je 1 912 mm a výška 1 378 mm.

Hliníkové 21-palcové ráfiky

Vozidlo jazdí na 21-palcových ráfikoch z hliníkovej zliatiny, na ktorých sú obuté nízkoprofilové pneumatiky rozmeru 275/30R21. O hnacej sústave sedanu je známe zatiaľ len toľko, že vozidlo má predný pohon a poháňa ho 3,5-litrový vidlicový šesťvalec. O výkone motora zverejnila firma len to, že je to viac než 224 kW (300 koní). Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom prevodovky CVT s kontinuálnou zmenou prevodového pomeru.

SkryťVypnúť reklamu

Maxima sa v Európe nepredáva

Dizajn interiéru s prešívanými sedadlami naznačuje, ako bude vyzerať interiér budúcich sériových modelov. Firma Nissan síce uvádza, že štúdia Sport Sedan je predzvesťou budúceho sériového modelu, ale nekonkretizuje ktorého. Zasvätení ale vedia, že pôjde o novú generáciu modelu Maxima, ktorý sa na americkom trhu dobre predáva, ale na európskom nie je vôbec v predaji.




nissan-sport-sedan-c.2_r7356_res.jpg
Zadné svetlá pripomínajú bumerang. Na pohon štúdie slúži 3,5-litrový šesťvalec, ktorého maximálny výkon prevyšuje 224 kW.
Foto: archív

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 173
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 047
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 243
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 311
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 241
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 914
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 145
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 027
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 511
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 157
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 615
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 232
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 566
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 327
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 838
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 511
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 157
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 615
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 232
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 566
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 327
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 838
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu