Japonská značka Lexus (je to divízia koncernu Toyota, špecializujúca sa na výrobu luxusných vozidiel), predstavila v utorok na tlačovej konferencii, konanej na medzinárodnom autosalóne v Detroite, svoje nové výkonné kupé RC F.
Už z označenia tohto nového modelu vyplýva, že ide o verziu kupé RC, predstaveného na vlaňajšom novembrovom autosalóne v Tokiu. Verzia F sa od základného modelu RC navonok odlišuje niekoľkými novými dizajnérskymi prvkami.
Prednej časti dominuje mimoriadne veľká typická mriežka vretenovitého tvaru, po bokoch ktorej sú masívne otvory na vstup chladiaceho vzduchu. Kapota je vyššia ako u základného modelu, pretože sa pod ňu musel zmestiť päťlitrový vidlicový osemvalec.
O výkone motora sa zatiaľ vie len toľko, že presahuje hodnotu 355 kW. Ide o najvýkonnejší vidlicový osemvalec, aký kedy Lexus montoval do športového vozidla. Predné blatníky sú zakončené štrbinami, ktorými odchádza z motorového priestoru chladiaci vzduch. Na zadnej časti vozidla je aktívny spojler, ktorý sa automaticky vysúva pri prekročení rýchlosti 80 km/h, zasunie sa, keď rýchlosť poklesne pod 40 km/h.
U stojaceho vozidla tak spojler nenarúša ladné línie kupé. Na spodku zadnej časti sú na každej strane dve šikmo nad sebou umiestnené koncovky výfuku. Vozidlo jazdí na širokých 19-palcových kolesách. K dispozícii sú z hliníkovej zliatiny vykované ráfiky troch rôznych dizajnov.
Ráfiky pre najvyšší stupeň výbavy sú leštené ručne. Prístrojovému panelu dominuje veľký kruhový prístroj, ktorý si môže konfigurovať podľa osobných preferencií. Model RC F je prvým modelom firmy Lexus, ktorého volant má pomerne hrubý veniec eliptického prierezu. Športové sedadlá s vysokými operadlami poskytujú telu rovnako tesnú oporu ako dobré športové oblečenie.
Termín uvedenia modelu RC F na trh nie je zatiaľ známy.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.