Už prvý pohľad na nové Mini naznačuje, že dizajnéri inovovali vonkajší vzhľad len opatrne, aby zachovali nezameniteľný štýl vozidla. Preto ani na druhý pohľad nemusí byť hneď zrejmé, že Mini narástlo: jeho dĺžka sa zväčšila až o 98 mm, šírka o 44 mm, výška o 7 mm a rázvor bol predĺžený o 28 mm. Nové Mini má teda dĺžku 3 821 mm (Mini Cooper S 3 850 mm), šírku 1 727 mm a výšku 1 414 mm. Zväčšením vonkajších rozmerov badateľne narástol priestor pre cestujúcich i batožinový priestor (o 51 litrov, na 211 litrov). Mini najnovšej generácie je postavené na novom podvozku, ktorý bude základom aj pre novú generáciu radu BMW 1. Prednej časti vozidla dominuje vyššie posadená mriežka a okrúhle reflektory s väčším priemerom, než mal doterajší model. Za príplatok môže byť Mini vystrojené adaptívnymi reflektormi na báze LED. Do príplatkovej výbavy patrí aj priehľadový indikátor, tempomat s funkciou núdzového brzdenia, parkovací asistenčný systém i adaptívne tlmiče s meniteľnou charakteristikou. Mini sa spočiatku bude dodávať len vo verzii Cooper, zahrnujúcej tri modely. Na ich pohon slúžia tri turbodúchadlom prepĺňané nové motory, z toho dva trojvalcové. Na pohon základného modelu Cooper slúži 1,5-litrový benzínový trojvalec s maximálnym výkonom 100 kW. Model Cooper D je poháňaný vznetovým 1,5-litrovým trojvalcom, ktorého maximálny výkon je 85 kW. Ide o mimoriadne úsporný motor s priemernou spotrebou 3,5 až 3,6 l/100 km. Najvýkonnejšiu verziu Mini Cooper S poháňa dvojlitrový benzínový štvorvalec s maximálnym výkonom 141 kW. Tento model zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 235 km/h.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.