Na tohtoročnom ženevskom autosalóne predstavila mníchovská automobilka ďalšiu verziu svojej populárnej trojky - verziu GT (Gran Turismo). Aby sa ale sortiment nestal až neprehľadným, výrobca takpovediac zrušil verzie kupé i kabriolet, pretože ich nedávno predstavené nové generácie už označuje ako samostatný rad 4.
Gran Turismo alias „veľké cestovanie"
Nový model GT je zrejme určený tým motoristom, ktorým sa už evidentne zunovali klasické limuzíny, ale ktorí sa nechcú podrobiť terajšiemu trendu „kupuj SUV či ti ho treba či nie". Trojkové Gran Turismo je predsa len čosi iné - je to športovo vyzerajúce štvordverové kupé, určené (v súlade s jeho označením) na „veľké cestovanie". Model GT skutočne umožňuje pohodlné „veľké" cestovanie", pretože je postavený na „čínskom" podvozku - rozumej na podvozku predĺženej limuzíny radu 3, určenej pre čínsky trh.
O 11 cm dlhší rázvor
Rázvor tejto predĺženej verzie je o 11 cm dlhší, než je rázvor bežnej limuzíny. To zaručuje, že vzadu sediaci cestujúci majú prakticky toľko miesta ako v limuzíne radu 7. K pohodlnému cestovaniu prispieva aj meniteľný sklon zadných operadiel. Predĺžením zadnej časti narástla celková dĺžka vozidla až o 20 cm, na 482,4 cm. Vďaka tomuto predĺženiu má „getéčko" väčší batožinový priestor (520 litrov), než trojkové kombi. K elegancii vozidla prispievajú bezrámové okná dverí.
Automaticky vysúvaný spojler
Na veku „kufra" je výsuvný spojler, ktorý sa automaticky vysúva pri prekročení rýchlosti 110 km/h a zasunie sa pri poklese pod 70 km/h. Model GT radu 3 sa dodáva so šiestimi prepĺňanými motormi, tri sú zážihové, tri vznetové. My sme mali na cestu z Mníchova na frankfurtský autosalón k dispozícii model 328i GT, poháňaný dvojlitrovým štvorvalcom s maximálnym výkonom 180 kW pri 5 000 ot/min.
Mimoriadne pružný motor
Motor sa svojou pružnosťou približuje vznetovým motorom, keď svoj maximálny krútiaci moment 350 Nm dosahuje už pri 1 250 ot/min. Vozidlo bolo vystrojené osemstupňovou automatickou prevodovkou (za príplatok), ktorá radí excelentne a temer nepoznateľne. Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Kamery v blatníkoch
Do príplatkovej výbavy vozidla patrili aj maličké kamery v prednej časti predných blatníkov - ak s autom vychádzate z podzemnej garáže alebo brány, kamery „vidia" na obe strany skôr, než vidí vodič. S plnými rukami tlačových materiálov sme ocenili aj ďalší príplatkový systém - otváranie veka batožinového priestoru kývnutím nohy pod zadným nárazníkom. Navigačný systém, poskytujúci informácie v reálnom čase, nás občas potešil, občas nie.
Spotreba mierne nad 8 l/100 km
Keď sa totiž popri našej plánovanej trase vinula zelená čiaročka, znamenalo to, že premávka je bezproblémová, žltá čiara znamená zhusťovanie premávky no a červená signalizovala, že nás čakajú zápchy a zdržanie. Radosť z jazdy (reklamný slogan BMW) s modelom 328i GT sme prežívali vyše 1 500 km, ktoré sme absolvovali s priemernou spotrebou niečo vyše 8 l/100 km.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.