Dizajn, kvalita, technické parametre vozidiel Hyundai sú na takej výške, že v niekoľkých kategóriách sa vozidlá so štylizovaným písmenom H v znaku etablovali aj na európskom trhu. Na našom kontinente sa im darí najmä v segmente malých a kompaktných vozidiel, ale aj v triede športovo-úžitkových automobilov.
Automobilka Hyundai by sa rada presadila aj vo vyššej strednej triede a jej ambicióznym cieľom je presadiť sa najmä na nemeckom trhu, a to voči takým obľúbeným modelom, akými sú BMW radu 5, Mercedes triedy E či Audi A6. Na naplnenie tohto cieľa má slúžiť model Genesis novej generácie, ktorý mal nedávno v Južnej Kórei svoju premiéru.
Bodovať chce nová limuzína Genesis najmä veľkorysou ponukou priestoru pre cestujúcich – tú zabezpečuje rázvor 3 010 mm a celková dĺžka temer päť metrov. Dizajnéri si dali záležať, aby vozidlo vyzeralo noblesne, dynamicky, športovo a „veľmi európsky". K bezpečnej a pohodlnej jazde prispeje množstvo najmodernejších asistenčných systémov. Genesis je sériovo vystrojený pohonom zadných kolies, na želanie sa bude limuzína dodávať s pohonom všetkých kolies.
Na pohon vozidla slúžia štyri motory, aj keď nie všetky z nich budú k dispozícii v každej krajine, kam sa Genesis bude vyvážať. Najmenším motorom je trojlitrový vidlicový šesťvalec maximálneho výkonu 189 kW. Nasleduje 3,3-litrový vidlicový šesťvalec, ktorý vyvíja výkon 207 kW.
Ďalší vidlicový šesťvalec má zdvihový objem 3,8 litra a jeho maximálny výkon je 232 kW. Špičkový päťlitrový vidlicový osemvalec disponuje výkonom 313 kW a ním poháňaná limuzína Genesis dosiahne maximálnu rýchlosť 240 km/h.
Veľkú medzinárodnú premiéru bude mať Hyundai Genesis na januárovom autosalóne v Detroite.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.