Korzár logo Korzár
Utorok, 7. február, 2023 | Meniny má Vanda

Koncepčný Caterham AeroSeven je predzvesťou nového sériového modelu

Malá britská automobilka si svoju úspešnú existenciu založila na úspechu auta, ktoré sa začalo vyrábať už v roku 1957.

Štúdia Caterham AeroSeven. Dizajn štúdie, predstavenej v Singapure, kombinuje moderné prvky s klasickými prvkami doterajších modelov Caterham.Štúdia Caterham AeroSeven. Dizajn štúdie, predstavenej v Singapure, kombinuje moderné prvky s klasickými prvkami doterajších modelov Caterham. (Zdroj: archív)

Malá britská automobilka Caterham si svoju vcelku úspešnú existenciu založila na úspechu auta, ktoré sa pôvodne začalo vyrábať už v roku 1957.

Ide o malý športový automobil jednoduchej konštrukcie, ktorý vyvinul známy konštruktér Colin Chapman a vyrábal ho v svoje firme Lotus Cars, a to pod označením Lotus Seven. Keď v roku 1973 Lotus oznámil úmysel prestať tento automobil vyrábať, kúpil práva na výrobu „sedmičky" Gaham Nearn, zakladateľ firmy Caterham Cars (tá bola predajcom vozidiel Lotus).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prakticky nemenný dizajn

Od vzniku firmy Caterham vznikali všetky jej nové modely v podstate len modernizáciou pôvodného modelu, ktorá zohľadňovala aj meniace sa technické predpisy pre osobné automobily. To, čo sa prakticky nemenilo, bol typický dizajn otvorených dvojmiestnych vozidiel s úzkou karosériou, z ktorej vystupujú kolesá. Blýska sa však na modernizáciu vozidiel Caterham.

Na nedávnej Veľkej cene Singapuru F1 predstavila firma Caterham koncepčný automobil s označením AeroSeven.

Predzvesť nového modelu

Táto štúdia je predzvesťou nového sériového modelu, ktorý by sa na trhu mal objaviť na jeseň budúceho roka. Koncepčný AeroSeven má karosériu z uhlíkových kompozitov, ktorá sa vyznačuje modernými tvarmi, pričom sú do nej zakomponované niektoré tradičné štylistické prvky vozidiel Caterham.

SkryťVypnúť reklamu

Na tvare karosérie popracovali aj odborníci tímu Caterham F1, pričom ich úlohou bolo najmä zníženie aerodynamického odporu pri zachovaní čo najväčšej prítlačnej sily.

Ochranné oblúky chránia posádku

V zadnej časti vozidla sú nové ochranné oblúky, chrániace posádku pri prevrhnutí vozidla. AeroSeven je postavený na upravenej podvozkovej plošine modelu Seven CSR a jazdí na pneumatikách Avon CR500.

Na pohon vozidla slúži motor, odvodený od osvedčeného štvorvalcového dvojlitra Ford Duratec a dosahujúci maximálny výkon 176 kW pri 8 500 ot/min. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej prevodovky Caterham.

Aj systém trakčnej kontroly

Odborníci firmy Caterham študujú možnosti použiť v novom modeli aj iné motory. Motor je vystrojený riadiacim systémom, vyvinutým firmou Caterham a zahrnujúcim aj systém trakčnej kontroly – model AeroSeven je prvým vozidlom z dielne Caterhamu, ktorý bude vystrojený takýmto systémom.

SkryťVypnúť reklamu

Režim činnosti riadiacej jednotky si vodič volí tlačidlami na volante typu F1. Moderné technológie sa nasťahovali aj do kokpitu vozidla.

Aktívny grafický displej

V strede prístrojového panelu je umiestnený aktívny grafický displej s vysokou rozlišovacou schopnosťou, na ktorom sa zobrazujú rôzne informácie (napr. otáčky motora, zaradený prevod, rýchlosť auta, nastavenie bŕzd a trakčnej kontroly i množstvo paliva a oleja).

Pokiaľ ide o dynamické vlastnosti nového modelu Caterham, zatiaľ je známe len to, že na rýchlosť 100 km/h by malo vozidlo zrýchliť za menej než štyri sekundy.



Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  2. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  3. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Na bezpečnom internete záleží
  2. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  3. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  4. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  5. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  6. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  8. Nadácia COOP Jednota podporila Nemocnicu s poliklinikou Brezno
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 14 561
  2. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 253
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 225
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 171
  5. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 048
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 588
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 488
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 191

Blogy SME

  1. Eduard Suchánek, Mobilné Slovensko: Vzdali sa vlastných automobilov a funguje im to. Estónci sa zamilovali do zdieľaných áut.
  2. Martina Paulenová: Viróza
  3. Nikola Jakubská: Trauma z pôrodu a prečo neveriť recenziám na pôrodnice
  4. Lukáš Reich: Putinov Wienerschnizel
  5. Unicef Slovensko: Zemetrasenie zasiahlo aj tých najzraniteľnejších - deti
  6. Janka Bittó Cigániková: My, Ó veľkí Zákonodarcovia, vám darujeme voľné nedele. Povinne.
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Ľubica
  8. Aleš Tvrdý: Po roku opäť Afrika
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 578
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 17 340
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 9 143
  4. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 597
  5. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 4 399
  6. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 873
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 440
  8. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov 2 421
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Mikuláš Dzurinda a dočasne poverený predseda vlády Eduard Heger počas snemu strany Spolu.

Pred rokmi sme Grécko zachraňovali, dnes sa od neho môžeme učiť.


6. feb
Peter Tkačenko

Je to rovnaké, ako keby sme si pozvali na ihrisko Hitlerovu reprezentáciu, hoci bez hákových krížov.


2 h
Z novej slovenskej komédie Invalid sa môže stať divácky hit.

Zo slovenského Invalida môže byť divácky hit.


8 h
Ruský minister obrany Sergej Šojgu dáva príkaz na stiahnutie vojakov zo západného brehu Dnepra.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 9 h

Blogy SME

  1. Eduard Suchánek, Mobilné Slovensko: Vzdali sa vlastných automobilov a funguje im to. Estónci sa zamilovali do zdieľaných áut.
  2. Martina Paulenová: Viróza
  3. Nikola Jakubská: Trauma z pôrodu a prečo neveriť recenziám na pôrodnice
  4. Lukáš Reich: Putinov Wienerschnizel
  5. Unicef Slovensko: Zemetrasenie zasiahlo aj tých najzraniteľnejších - deti
  6. Janka Bittó Cigániková: My, Ó veľkí Zákonodarcovia, vám darujeme voľné nedele. Povinne.
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Ľubica
  8. Aleš Tvrdý: Po roku opäť Afrika
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 578
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 17 340
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 9 143
  4. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 597
  5. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 4 399
  6. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 873
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 440
  8. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov 2 421
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu