Korzár logo Korzár
Pondelok, 19. november, 2018 | Meniny má Alžbeta
Nájdete nás na webe

Koncepčný Caterham AeroSeven je predzvesťou nového sériového modelu

Malá britská automobilka si svoju úspešnú existenciu založila na úspechu auta, ktoré sa začalo vyrábať už v roku 1957.

Štúdia Caterham AeroSeven. Dizajn štúdie, predstavenej v Singapure, kombinuje moderné prvky s klasickými prvkami doterajších modelov Caterham.(Zdroj: archív)

Malá britská automobilka Caterham si svoju vcelku úspešnú existenciu založila na úspechu auta, ktoré sa pôvodne začalo vyrábať už v roku 1957.

Ide o malý športový automobil jednoduchej konštrukcie, ktorý vyvinul známy konštruktér Colin Chapman a vyrábal ho v svoje firme Lotus Cars, a to pod označením Lotus Seven. Keď v roku 1973 Lotus oznámil úmysel prestať tento automobil vyrábať, kúpil práva na výrobu „sedmičky" Gaham Nearn, zakladateľ firmy Caterham Cars (tá bola predajcom vozidiel Lotus).

Článok pokračuje pod video reklamou

Prakticky nemenný dizajn

Od vzniku firmy Caterham vznikali všetky jej nové modely v podstate len modernizáciou pôvodného modelu, ktorá zohľadňovala aj meniace sa technické predpisy pre osobné automobily. To, čo sa prakticky nemenilo, bol typický dizajn otvorených dvojmiestnych vozidiel s úzkou karosériou, z ktorej vystupujú kolesá. Blýska sa však na modernizáciu vozidiel Caterham.

Na nedávnej Veľkej cene Singapuru F1 predstavila firma Caterham koncepčný automobil s označením AeroSeven.

Predzvesť nového modelu

Táto štúdia je predzvesťou nového sériového modelu, ktorý by sa na trhu mal objaviť na jeseň budúceho roka. Koncepčný AeroSeven má karosériu z uhlíkových kompozitov, ktorá sa vyznačuje modernými tvarmi, pričom sú do nej zakomponované niektoré tradičné štylistické prvky vozidiel Caterham.

Na tvare karosérie popracovali aj odborníci tímu Caterham F1, pričom ich úlohou bolo najmä zníženie aerodynamického odporu pri zachovaní čo najväčšej prítlačnej sily.

Ochranné oblúky chránia posádku

V zadnej časti vozidla sú nové ochranné oblúky, chrániace posádku pri prevrhnutí vozidla. AeroSeven je postavený na upravenej podvozkovej plošine modelu Seven CSR a jazdí na pneumatikách Avon CR500.

Na pohon vozidla slúži motor, odvodený od osvedčeného štvorvalcového dvojlitra Ford Duratec a dosahujúci maximálny výkon 176 kW pri 8 500 ot/min. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej prevodovky Caterham.

Aj systém trakčnej kontroly

Odborníci firmy Caterham študujú možnosti použiť v novom modeli aj iné motory. Motor je vystrojený riadiacim systémom, vyvinutým firmou Caterham a zahrnujúcim aj systém trakčnej kontroly – model AeroSeven je prvým vozidlom z dielne Caterhamu, ktorý bude vystrojený takýmto systémom.

Režim činnosti riadiacej jednotky si vodič volí tlačidlami na volante typu F1. Moderné technológie sa nasťahovali aj do kokpitu vozidla.

Aktívny grafický displej

V strede prístrojového panelu je umiestnený aktívny grafický displej s vysokou rozlišovacou schopnosťou, na ktorom sa zobrazujú rôzne informácie (napr. otáčky motora, zaradený prevod, rýchlosť auta, nastavenie bŕzd a trakčnej kontroly i množstvo paliva a oleja).

Pokiaľ ide o dynamické vlastnosti nového modelu Caterham, zatiaľ je známe len to, že na rýchlosť 100 km/h by malo vozidlo zrýchliť za menej než štyri sekundy.



Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  2. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  3. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  4. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  8. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  9. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  10. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  1. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  2. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  3. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  4. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  5. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  6. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  7. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  8. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  9. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  10. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 676
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 569
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 290
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 11 873
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 9 805
  6. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 4 214
  7. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 4 213
  8. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 4 119
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 726
  10. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 3 409

Neprehliadnite tiež

Najdrahšie hlasy v Košiciach dostala Bašistová

Kandidáti načreli poriadne hlboko do svojich úspor.

Právnici: Bratislavský súd nemal vydať opatrenie pre EEI

Tvrdia, že zasiahol do legislatívnej právomoci mesta Košice.

V Prešove stála kampaň 7-násobne menej ako v Košiciach

Najviac minula Turčanová, najlacnejšie hlasy mal Hagyari, najdrahšie Oľha.

Vaľová investovala dvakrát toľko ako jej premožiteľ

Humenskí kandidáti na primátora sa v kampani držali finančne pri zemi.

Danko dal na kampaň 7-krát menej ako porazený Beljajev

Najdrahšiu primátorskú kampaň mal práve známy podnikateľ.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Príbeh Bonaparte: stavba, ktorou nepohne ani kauza Bašternák

Komplex vzbudzoval rozruch od začiatku.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

O slobodu sa dá aj prísť

Ani ústava nemusí vydržať všetko.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop