Korzár logo Korzár
Utorok, 7. február, 2023 | Meniny má Vanda

Koncepčné automobily Toyota

V stredu bol v medzinárodnom výstavnom centre Tokyo Big Sight v tokijskej štvrti Koto otvorený už 43. ročník tokijského autosalónu.

Jednomiestne vozidlo FV2. Vozidlo nemá volant, vodič ho riadi intuitívnymi pohybmi svojho tela.Jednomiestne vozidlo FV2. Vozidlo nemá volant, vodič ho riadi intuitívnymi pohybmi svojho tela. (Zdroj: archív)

Na tejto výstave sa svojimi novinkami prezentujú najmä domáci, teda japonskí výrobcovia automobilov. Spoločnosť Toyota Motor Corporation, ktorá roky patrí do trojice najväčších svetových výrobcov automobilov, predstavuje v Tokiu v svetovej premiére päticu inovatívnych koncepčných automobilov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Radosť z jazdy

Koncepčné vozidlá stavajú na motíve „Fun to Drive, Again" (opäť radosť z jazdy) a zhmotňujú víziu automobilky Toyota na tému budúcej mobilnej spoločnosti, ktorá vyznáva radosť zo šoférovania automobilu. Zo spomenutej pätice nových koncepčných vozidiel predstavíme tri.

SkryťVypnúť reklamu

Štúdiu FCV poháňa palivový článok

Toyota FCV Concept je štúdiou vozidla poháňaného palivovými článkami, ktoré Toyota plánuje uviesť na trh približne v roku 2015, a to ako priekopnícky model vozidla na vodíkový pohon. Vozidlo disponuje jazdným dosahom vyše 500 km a možno ho natankovať iba za tri minúty, teda približne za rovnaký čas ako konvenčný automobil, spaľujúci benzín.

Vodík je vo vysokotlakových nádržiach

Štvormiestne vozidlo FCV Concept je poháňané elektromotorom, ktorý je elektrickou energiou napájaný z malej a ľahkej zostavy palivových článkov vlastnej výroby. Na činnosť článkov potrebný vodík si vozidlo vezie v dvoch vysokotlakových nádržiach, umiestnených v spodnej časti karosérie. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 780 mm, jeho dĺžka je 4 870 mm, šírka 1 810 mm a výška 1 535 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Taxík budúcej generácie

Veľmi zaujímavým exponátom v stánku Toyoty je vývojová štúdia taxíka budúcej generácie, označená JPN Taxi Concept. JPN Taxi Concept ponúka jednoduché nastupovanie i vystupovanie a pohodlný interiér pri zachovaní vonkajších rozmerov karosérie, dovoľujúcich výbornú ovládateľnosť v meste. Veľké, elektricky ovládané dvere a nízka, plochá podlaha umožňujú pohodlné nastupovanie a vystupovanie, čo ocenia najmä seniori a deti.

Hybridná hnacia sústava

Otvorený a priestranný interiér bol navrhnutý s cieľom dosiahnuť maximálnu praktickosť za každej situácie. Koncepčný taxík JPN Taxi Concept využíva novú, hospodárnu sústavu hybridného pohonu na skvapalnený plyn LPG s vynikajúcimi ekologickými parametrami. Päťmiestny taxík je dlhý 4 350 mm, široký 1 695 mm a vysoký 1 700 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Jednomiestna štúdia FV2

Za najunikátnejšie koncepčné vozidlo, ktoré Toyota v Tokiu predstavuje, možno považovať jednomiestne vozidielko FV2. Toto vozidlo sa vyznačuje fyzickým i emocionálnym prepojením s vodičom. Namiesto volantom sa Toyota FV ovláda samotným vodičom, ktorý intuitívnym pohybom svojho tela dáva pokyny na pohyb vpred alebo vzad, resp. doľava alebo doprava. Vozidlo využíva technológie rozpoznávania hlasu a obrazu na určenie nálady vodiča a dokáže odporúčať cieľové miesta na základe histórie jázd.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  2. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  3. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Na bezpečnom internete záleží
  2. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  3. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  4. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  5. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  6. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  8. Nadácia COOP Jednota podporila Nemocnicu s poliklinikou Brezno
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 14 560
  2. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 252
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 218
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 174
  5. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 063
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 585
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 488
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 208

Blogy SME

  1. Nikola Jakubská: Trauma z pôrodu a prečo neveriť recenziám na pôrodnice
  2. Eduard Suchánek, Mobilné Slovensko: Vzdali sa vlastných automobilov a funguje im to. Estónci sa zamilovali do zdieľaných áut.
  3. Lukáš Reich: Putinov Wienerschnizel
  4. Unicef Slovensko: Zemetrasenie zasiahlo aj tých najzraniteľnejších - deti
  5. Janka Bittó Cigániková: My, Ó veľkí Zákonodarcovia, vám darujeme voľné nedele. Povinne.
  6. Aleš Tvrdý: Po roku opäť Afrika
  7. Post Bellum SK: Najťažšie rozhovory roku 2022
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Ľubica
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 557
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 17 339
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 9 134
  4. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 597
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 873
  6. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 3 658
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 435
  8. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov 2 415
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Mikuláš Dzurinda a dočasne poverený predseda vlády Eduard Heger počas snemu strany Spolu.

Pred rokmi sme Grécko zachraňovali, dnes sa od neho môžeme učiť.


6. feb
Jaskyňa Pivnica.

Skúsený jaskyniar hovorí, že tak veľké objavy nečakali.


3 h
Z novej slovenskej komédie Invalid sa môže stať divácky hit.

Zo slovenského Invalida môže byť divácky hit.


7 h
Ruský minister obrany Sergej Šojgu dáva príkaz na stiahnutie vojakov zo západného brehu Dnepra.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 8 h

Blogy SME

  1. Nikola Jakubská: Trauma z pôrodu a prečo neveriť recenziám na pôrodnice
  2. Eduard Suchánek, Mobilné Slovensko: Vzdali sa vlastných automobilov a funguje im to. Estónci sa zamilovali do zdieľaných áut.
  3. Lukáš Reich: Putinov Wienerschnizel
  4. Unicef Slovensko: Zemetrasenie zasiahlo aj tých najzraniteľnejších - deti
  5. Janka Bittó Cigániková: My, Ó veľkí Zákonodarcovia, vám darujeme voľné nedele. Povinne.
  6. Aleš Tvrdý: Po roku opäť Afrika
  7. Post Bellum SK: Najťažšie rozhovory roku 2022
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Ľubica
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 557
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 17 339
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 9 134
  4. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 597
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 873
  6. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 3 658
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 435
  8. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov 2 415
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu