Keď rumunská firma Dacia, dnes súčasť francúzskeho koncernu Renault, prišla v roku 2010 s novým športovo-úžitkovým modelom Duster, možno ani nečakala, že sa tento model stane takým úspešným.
Doteraz sa predalo vyše 450 000 týchto vozidiel, ktoré bodujú najmä svojím celkovo príjemným vzhľadom, vysokými úžitkovými vlastnosťami a v neposlednom (u niekoho v prvom) rade prijateľnou cenou. Modernizovanú verziu modelu Duster predstavila Dacia na jesennom autosalóne vo Frankfurte, ale tam ešte neboli k dispozícii všetky informácie o novej verzii.
Nový Duster sa od doterajšieho modelu navonok odlišuje novo tvarovanou prednou časťou s prepracovanými dvojitými reflektormi, do ktorých sú integrované denné svetlá. Úpravy zovňajšku sa dotkli aj zadných svetiel. Významnejšie sú však „skryté" úpravy vozidla.
Duster je teraz sériovo vystrojený bočnými airbagmi pre vodiča a spolujazdca i stabilizačným systémom (ESP). Vozidlo môže byť vystrojené aj multimediálno-navigačným systémom a tempomatom s obmedzovačom rýchlosti. Novinkou sú aj zadné akustické parkovacie snímače, kryt batožinového priestoru a indikátor vonkajšej teploty. Zmeny sa dotkli aj sortimentu motorov.
Jeho novinkou je 1,2-litrový prepĺňaný benzínový motor TCe 125, ktorého maximálny výkon je 92 kW. V spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou má tento motor priemernú kombinovanú spotrebu 6 l/100 km. Základným motorom ostáva 1,6-litrový neprepĺňaný zážihový motor so štyrmi ventilmi na valec, ktorého maximálny výkon je 77 kW.
Tento motor sa dodáva aj vo verzii na spaľovanie LPG (skvapalnený ropný plyn). Ďalšími motormi sú dve výkonové verzie 1,5-litrového turbodieselového motora - slabšia verzia má výkon 66 kW, výkonnejšia vyvíja 80 kW. Niektoré motory môžu byť kombinované s pohonom 4x4. Vari najsympatickejšie na novom modeli Duster, ktorý na náš trh príde na prelome novembra a decembra, je nezmenená cena jeho základnej verzie.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.