Korzár logo Korzár

Nový Nissan Qashqai

Model Qashqai je veľmi úspešným modelom japonskej firmy Nissan, ktorá ho na trh uviedla v roku 2007.

Nissan Qashqai druhej generácie. Podtext: Nový Qashqai je väčší ako doterajší model a svetovú premiéru bude mať na tokijskom autosalóne.Nissan Qashqai druhej generácie. Podtext: Nový Qashqai je väčší ako doterajší model a svetovú premiéru bude mať na tokijskom autosalóne. (Zdroj: archív)

Od uvedenia na trh predal výrobca vyše dva milióny týchto vozidiel kategórie crossover, pričom najväčší podiel na tomto predaji má európsky trh s približne 1,5 miliónom predaných kusov.

Nová generácia tohto crossoveru (pokojne ho môžeme nazývať aj športovo-úžitkové vozidlo) bude mať verejnú svetovú premiéru na tokijskom medzinárodnom autosalóne, ktorého brány sa otvoria o týždeň.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dlhší, širší a nižší

Qashqai druhej generácie je o 49 mm dlhší, o 20 mm širší a o 15 mm nižší ako doterajší model a má preto dynamickejší vzhľad. Vozidlo je prvým európskym modelom firmy Nissan, postaveným na novej podvozkovej plošine aliancie Renault-Nissan, ktorá bude postupne základom pre tri ďalšie modely Nissan a 11 modelov Renault.

SkryťVypnúť reklamu

Väčší batožinový priestor

Nový Qashqai sa stal aj praktickejším - jeho batožinový priestor narástol na 439 litrov (o 20 litrov) a jeho zadné veko sa otvára do väčšej výšky než doterajšie veko. Dizajn vozidla prevzal niektoré prvky zo štúdie Hi-Cross, predstavenej na jarnom ženevskom autosalóne.

Prednej časti dominujú nové reflektory s dennými svetlami, tvorenými svietiacimi diódami (LED -slangovo ledky). Na želanie môže byť vozidlo vystrojené „ledkovými" hlavnými reflektormi.

Zatvárateľné žalúzie pred chladičom

Verzie so vznetovými motormi a manuálnou prevodovkou sú sériovo vystrojené žalúziami pred chladičom, ktoré sa pri rýchlosti nad 30 km/h automaticky zavrú a otvoria sa len keď snímače zistia, že motor potrebuje viac chladiaceho vzduchu.

SkryťVypnúť reklamu

Na pohon modelu Qashqai slúžia dva benzínové a dva naftové motory. Základným zážihovým motorom je 1,2-litrový prepĺňaný motor s maximálnym výkonom 85 kW a najvyšším krútiacim momentom 190 Nm.

Maximálny výkon 110 kW

Priemerná normovaná spotreba tohto motora je 5,6 l/100 km. Druhým benzínovým motorom je 1,6-litrový, takisto turbodúchadlom prepĺňaný motor s maximálnym výkonom 110 kW (je to najvýkonnejší motor pre Qashqai) a najvyšším krútiacim momentom 240 Nm.

Aj tento motor má priemernú spotrebu 5,6 l/100 km. Z dvoch vznetových motorov má nižší výkon 1,5-litrový agregát, vyvíjajúci 81 kW.

Nová prevodovka Xtronic

Tento motor má priemernú spotrebu v kombinovanom cykle len 3,8 l/100 km. Motor zdvihového objemu 1,6 litra, vyvinutý v spolupráci s firmou Renault, má maximálny výkon 96 kW a jeho priemerná spotreba je 4,4 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Tento motor môže byť kombinovaný s novou prevodovkou Xtronic, ktorá je inovatívnym variantom prevodovky s kontinuálnou zmenou prevodového pomeru.

Vyvinutý i vyrábaný v Európe

Nový Nissan Qashqai, ktorý môže byť vystrojený modernými asistenčnými systémami, bol vyvinutý v Európe pre európskych motoristov a vyrábať sa bude v závode firmy Nissan v britskom Sunderlande. U predajcov sa nový crossover objaví vo februári 2014.


Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 540
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 829
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 633
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 713
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 227
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 881
  7. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 4 659
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 560
  1. Milan Buno: Toto sú desivé prvé minúty po tom, ako vypukne jadrová vojna! | 7 knižných tipov
  2. Vladimír Bojničan: OD OLTÁRA K TOTALITE: Ako sa cirkev, konzervatívci a bývalí komunisti spojili pri rozvrate Západu
  3. Peter Gregor: Sýrska Rožava po páde Baššára Asada
  4. Marek Namešpetra: Siedmy deň
  5. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida.
  6. Dagmar Olajošová: Spaľovňa horúca téma
  7. Martin Fronk: Kultúra nie je súkromný majetok
  8. Jolana Čuláková: Ako ochrániť premiéra pred atentátom, nebezpečnými policajtmi, novinármi a mimovládkami
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 64 407
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 40 864
  3. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 663
  4. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 12 297
  5. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 11 250
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 10 802
  7. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy 10 445
  8. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči. 9 521
  1. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  2. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  3. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
  4. Radko Mačuha: Ideme ďalej.
  5. Tupou Ceruzou: Hrádza proti progresivizmu
  6. Tupou Ceruzou: Trump vs. Čína
  7. Marcel Rebro: SMERácka kádrovačka
  8. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Milan Buno: Toto sú desivé prvé minúty po tom, ako vypukne jadrová vojna! | 7 knižných tipov
  2. Vladimír Bojničan: OD OLTÁRA K TOTALITE: Ako sa cirkev, konzervatívci a bývalí komunisti spojili pri rozvrate Západu
  3. Peter Gregor: Sýrska Rožava po páde Baššára Asada
  4. Marek Namešpetra: Siedmy deň
  5. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida.
  6. Dagmar Olajošová: Spaľovňa horúca téma
  7. Martin Fronk: Kultúra nie je súkromný majetok
  8. Jolana Čuláková: Ako ochrániť premiéra pred atentátom, nebezpečnými policajtmi, novinármi a mimovládkami
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 64 407
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 40 864
  3. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 663
  4. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 12 297
  5. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 11 250
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 10 802
  7. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy 10 445
  8. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči. 9 521
  1. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  2. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  3. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
  4. Radko Mačuha: Ideme ďalej.
  5. Tupou Ceruzou: Hrádza proti progresivizmu
  6. Tupou Ceruzou: Trump vs. Čína
  7. Marcel Rebro: SMERácka kádrovačka
  8. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu