Od uvedenia na trh predal výrobca vyše dva milióny týchto vozidiel kategórie crossover, pričom najväčší podiel na tomto predaji má európsky trh s približne 1,5 miliónom predaných kusov.
Nová generácia tohto crossoveru (pokojne ho môžeme nazývať aj športovo-úžitkové vozidlo) bude mať verejnú svetovú premiéru na tokijskom medzinárodnom autosalóne, ktorého brány sa otvoria o týždeň.
Dlhší, širší a nižší
Qashqai druhej generácie je o 49 mm dlhší, o 20 mm širší a o 15 mm nižší ako doterajší model a má preto dynamickejší vzhľad. Vozidlo je prvým európskym modelom firmy Nissan, postaveným na novej podvozkovej plošine aliancie Renault-Nissan, ktorá bude postupne základom pre tri ďalšie modely Nissan a 11 modelov Renault.
Väčší batožinový priestor
Nový Qashqai sa stal aj praktickejším - jeho batožinový priestor narástol na 439 litrov (o 20 litrov) a jeho zadné veko sa otvára do väčšej výšky než doterajšie veko. Dizajn vozidla prevzal niektoré prvky zo štúdie Hi-Cross, predstavenej na jarnom ženevskom autosalóne.
Prednej časti dominujú nové reflektory s dennými svetlami, tvorenými svietiacimi diódami (LED -slangovo ledky). Na želanie môže byť vozidlo vystrojené „ledkovými" hlavnými reflektormi.
Zatvárateľné žalúzie pred chladičom
Verzie so vznetovými motormi a manuálnou prevodovkou sú sériovo vystrojené žalúziami pred chladičom, ktoré sa pri rýchlosti nad 30 km/h automaticky zavrú a otvoria sa len keď snímače zistia, že motor potrebuje viac chladiaceho vzduchu.
Na pohon modelu Qashqai slúžia dva benzínové a dva naftové motory. Základným zážihovým motorom je 1,2-litrový prepĺňaný motor s maximálnym výkonom 85 kW a najvyšším krútiacim momentom 190 Nm.
Maximálny výkon 110 kW
Priemerná normovaná spotreba tohto motora je 5,6 l/100 km. Druhým benzínovým motorom je 1,6-litrový, takisto turbodúchadlom prepĺňaný motor s maximálnym výkonom 110 kW (je to najvýkonnejší motor pre Qashqai) a najvyšším krútiacim momentom 240 Nm.
Aj tento motor má priemernú spotrebu 5,6 l/100 km. Z dvoch vznetových motorov má nižší výkon 1,5-litrový agregát, vyvíjajúci 81 kW.
Nová prevodovka Xtronic
Tento motor má priemernú spotrebu v kombinovanom cykle len 3,8 l/100 km. Motor zdvihového objemu 1,6 litra, vyvinutý v spolupráci s firmou Renault, má maximálny výkon 96 kW a jeho priemerná spotreba je 4,4 l/100 km.
Tento motor môže byť kombinovaný s novou prevodovkou Xtronic, ktorá je inovatívnym variantom prevodovky s kontinuálnou zmenou prevodového pomeru.
Vyvinutý i vyrábaný v Európe
Nový Nissan Qashqai, ktorý môže byť vystrojený modernými asistenčnými systémami, bol vyvinutý v Európe pre európskych motoristov a vyrábať sa bude v závode firmy Nissan v britskom Sunderlande. U predajcov sa nový crossover objaví vo februári 2014.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.