Už o necelé dva týždne sa otvoria brány medzinárodného autosalóna v Tokiu a tak sa internetové motoristické stránky začali plniť novinkami, ktoré na tejto prehliadke predstavia najmä japonské automobilky.
Tokio si za miesto svetovej premiéry svojho nového modelu vybrala aj nemecká automobilka Porsche. Tá v japonskej metropole predstaví špičkový model svojho nedávno modernizovaného radu Panamera.
Model s prívlastkami naj-
Ide o model Turbo S, ktorý sa stáva najvýkonnejším, najrýchlejším a najluxusnejším modelom radu Panamera. Opticky sa nový model odlišuje len nepatrne od ostatných verzií štvordverovej luxusnej limuzíny. Výlučne pre Turbo S je k dispozícii lakovanie karosérie vo farbe, nesúcej názov paládiová metalíza.
20-palcové kolesá
Indíciou špičkových dynamických vlastností vozidla sú nové 20-palcové kolesá z ľahkej zliatiny, ktoré sú väčšie a širšie ako sériové kolesá ostatných verzií Panamery. Optickým poznávacím znakom je aj výsuvný spojler vo farbe karosérie. Panamera Turbo S bude po prvý raz k dispozícii aj vo verzii s rázvorom, predĺženým o 15 cm.
Táto verzia s doplnkovým označením Executive poskytne cestujúcim na zadných sedadlách mimoriadne pohodlie a dostatok priestoru pre ich nohy.
Adaptívne vzduchové pruženie
Vozidlo je vystrojené adaptívnym vzduchovým pružením a všetkými elektronickými „hračkami", ktoré má Porsche takpovediac na sklade. Ide napríklad o systém adaptívnej regulácie tlmičov (PASM), systém PDCC na redukciu nakláňania vozidla v zatáčkach a systém PTV Plus, ktorý umožňuje variabilné rozdeľovanie hnacieho momentu na zadných kolesách a tým prispieva k optimálnym trakčným vlastnostiam za každej situácie.
Keramicko-kompozitné brzdy
O účinné brzdenie sa stará brzdová sústava s keramicko-kompozitnými brzdovými kotúčmi. Na pohon verzie Turbo S slúži 4,8-litrový vidlicový osemvalec, ktorý má v porovnaní s motorom verzie Turbo výkon zvýšený o 37 kW.
Zvýšenie výkonu na 419 kW sa dosiahlo najmä použitím dvojice väčších turbodúchadiel a zvýšením vstrekovacieho tlaku paliva. Toto zvýšenie prináša so sebou väčšie zaťaženie motora a preto sú piesty zhotovené z odolnejšej hliníkovej zliatiny a piestne krúžky dostali špeciálnu povrchovú úpravu.
Maximálna rýchlosť 310 km/h
Najvyšší krútiaci moment motora narástol o 50 Nm, a to na 750 Nm a na tejto hodnote sa udržuje v širokom rozsahu od 2 250 ot/min do 5 000 ot/min. Vodič môže stlačením tlačidla overboost krátkodobo zvýšiť krútiaci moment až na 800 Nm.
Kombinovaná normovaná spotreba motora je na prijateľnej úrovni 10,2 l/100 km. Nový špičkový model Panamera Turbo S, ktorý dosahuje maximálnu rýchlosť 310 km/h, príde na trh v januári a bude stáť 180 000 eur (predĺžená verzia Executive až 197 000 eur).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.