Korzár logo Korzár
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Porsche Panamera Turbo S

Už o necelé dva týždne sa otvoria brány medzinárodného autosalóna v Tokiu.

Limuzína Porsche Panamera Turbo S. Špičková verzia radu Panamera bude mať svetovú premiéru na medzinárodnom autosalóne v Tokiu.Limuzína Porsche Panamera Turbo S. Špičková verzia radu Panamera bude mať svetovú premiéru na medzinárodnom autosalóne v Tokiu. (Zdroj: archív)

Už o necelé dva týždne sa otvoria brány medzinárodného autosalóna v Tokiu a tak sa internetové motoristické stránky začali plniť novinkami, ktoré na tejto prehliadke predstavia najmä japonské automobilky.

Tokio si za miesto svetovej premiéry svojho nového modelu vybrala aj nemecká automobilka Porsche. Tá v japonskej metropole predstaví špičkový model svojho nedávno modernizovaného radu Panamera.

Model s prívlastkami naj-

Ide o model Turbo S, ktorý sa stáva najvýkonnejším, najrýchlejším a najluxusnejším modelom radu Panamera. Opticky sa nový model odlišuje len nepatrne od ostatných verzií štvordverovej luxusnej limuzíny. Výlučne pre Turbo S je k dispozícii lakovanie karosérie vo farbe, nesúcej názov paládiová metalíza.

Skryť Vypnúť reklamu

20-palcové kolesá

Indíciou špičkových dynamických vlastností vozidla sú nové 20-palcové kolesá z ľahkej zliatiny, ktoré sú väčšie a širšie ako sériové kolesá ostatných verzií Panamery. Optickým poznávacím znakom je aj výsuvný spojler vo farbe karosérie. Panamera Turbo S bude po prvý raz k dispozícii aj vo verzii s rázvorom, predĺženým o 15 cm.

Táto verzia s doplnkovým označením Executive poskytne cestujúcim na zadných sedadlách mimoriadne pohodlie a dostatok priestoru pre ich nohy.

Adaptívne vzduchové pruženie

Vozidlo je vystrojené adaptívnym vzduchovým pružením a všetkými elektronickými „hračkami", ktoré má Porsche takpovediac na sklade. Ide napríklad o systém adaptívnej regulácie tlmičov (PASM), systém PDCC na redukciu nakláňania vozidla v zatáčkach a systém PTV Plus, ktorý umožňuje variabilné rozdeľovanie hnacieho momentu na zadných kolesách a tým prispieva k optimálnym trakčným vlastnostiam za každej situácie.

Skryť Vypnúť reklamu

Keramicko-kompozitné brzdy

O účinné brzdenie sa stará brzdová sústava s keramicko-kompozitnými brzdovými kotúčmi. Na pohon verzie Turbo S slúži 4,8-litrový vidlicový osemvalec, ktorý má v porovnaní s motorom verzie Turbo výkon zvýšený o 37 kW.

Zvýšenie výkonu na 419 kW sa dosiahlo najmä použitím dvojice väčších turbodúchadiel a zvýšením vstrekovacieho tlaku paliva. Toto zvýšenie prináša so sebou väčšie zaťaženie motora a preto sú piesty zhotovené z odolnejšej hliníkovej zliatiny a piestne krúžky dostali špeciálnu povrchovú úpravu.

Maximálna rýchlosť 310 km/h

Najvyšší krútiaci moment motora narástol o 50 Nm, a to na 750 Nm a na tejto hodnote sa udržuje v širokom rozsahu od 2 250 ot/min do 5 000 ot/min. Vodič môže stlačením tlačidla overboost krátkodobo zvýšiť krútiaci moment až na 800 Nm.

Skryť Vypnúť reklamu

Kombinovaná normovaná spotreba motora je na prijateľnej úrovni 10,2 l/100 km. Nový špičkový model Panamera Turbo S, ktorý dosahuje maximálnu rýchlosť 310 km/h, príde na trh v januári a bude stáť 180 000 eur (predĺžená verzia Executive až 197 000 eur).

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Home (ale aj) Office
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  5. Ruža zmeny
  6. Úpravy automobilov pre ZŤP
  7. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  8. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 387
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 096
  3. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 15 721
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 381
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 656
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 521
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 302
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 056
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 982
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 579
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

NAKA zadržala pod Tatrami podozrivých z korupcie, aj známe mená

Kauza sa má týkať reštitúcií pozemkov a úplatkov za ne.

Ilustračné foto.

Testovalo sa menej, na východe pribudlo vyše dvesto prípadov

Na Slovensku malo pozitívne testy 705 ľudí.

Ilustračné foto.
Dievča viedlo bicykel po priechode pre chodcov.

V tendri na stavbu D1 pri Prešove je dvanásť porušení zákona

Úrad pre verejné obstarávanie ukončil kontrolu.

Stavba napreduje.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Celoplošné testovanie bude pravdepodobne dobrovoľné (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 31 400. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 98 obetí.

Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie.

Premiér hovorí o dobrovoľnosti. Kto však nebude mať test, hrozí mu karanténa

Na test stačí prísť na najbližšie odberné miesto.

Ilustračné foto
Peter Sagan na Giro d'Italia 2020.
V čínskom meste Čching-tao otestovali za päť dní viac ako desať miliónov ľudí.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop