Americká automobilka Chevrolet (súčasť koncernu General Motors) si zvolila nedávny frankfurtský autosalón za miesto európskej premiéry najnovšej generácie svojho už kultového modelu Camaro.
„Camaro sa vždy spájalo s ikonickým dizajnom, vysokou výkonnosťou a radosťou z jazdy. Sme na jeho novú verziu, kupé i kabriolet, veľmi hrdí," povedal Dr. Thomas Sedran, prezident a výkonný riaditeľ Chevrolet Europe.
Najnovšia verzia Camara je najvýznamnejšou modernizáciou povestného amerického „muscle car" (doslova svalnatého auta) od odhalenia jeho piatej generácie ako štúdie v roku 2006.
Nové Camaro sa vyznačuje zlepšenou aerodynamikou, vďaka ktorej má účinnejšie chladenie a lepšiu stabilitu pri vysokých rýchlostiach. Na prednom čele je širšia dolná mriežka a užšia horná mriežka, pričom funkčný vetrací otvor na kapote pomáha znižovať zohrievanie motorového priestoru a aerodynamický vztlak.
Nový dizajn majú aj zadná kapota, horizontálne svetlá a difúzor. Kupé i kabriolet majú zadný spojler so vstavanou anténou. Na pohon vozidla slúži osvedčený 6,2-litrový vidlicový osemvalec, ktorý je sériovo kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
V tejto kombinácii má motor maximálny výkon 318 kW pri 5 900 ot/min a najvyšší krútiaci moment 569 Nm. Na želanie môže byť vozidlo vystrojené šesťstupňovou automatickou prevodovkou. V kombinácii s takouto prevodovkou je motor vystrojený systémom vypínania valcov i systémom variabilného časovania ventilov, pričom jeho maximálny výkon je 298 kW a najvyšší krútiaci moment je 556 Nm.
Kupé s manuálnou prevodovkou zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy, kabrioletu to trvá o dve desatinky sekundy dlhšie.
Na európskom trhu sa nový Chevrolet Camaro začne predávať koncom roka.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.