Ako už priaznivci značky BMW vedia, táto mníchovská automobilka takpovediac „zrušila" dva karosárske varianty svojho modelového radu 3 a vytvorila z nich samostatný rad. Ide o varianty kupé a kabriolet, ktoré teraz tvoria rad 4.
Prvou verziou nového radu 4 je kupé, ktoré sme už na tejto strane predstavili. Minulý týždeň zverejnila automobilka BMW podrobné údaje o druhej karosárskej verzii radu 4 - o kabriolete.
Ten bude mať svetovú premiéru na novembrovom autosalóne v Los Angeles, z čoho priamo vyplýva, že BMW ráta s predajom tohto vozidla aj v USA.
Prvý kabriolet v roku 1987
Nový kabriolet radu 4 predstavuje zatiaľ poslednú kapitolu v modernej histórii bavoráckych kabrioletov, ktorá začala v roku 1987 predstavením prvej generácie otvorených modelov radu 3.
Najnovší kabriolet strednej triedy je v porovnaní s ostatnou verziou kabrioletu radu 3 širší a má dlhší rázvor.
Trojdielna kovová strecha
Dizajnovo je vozidlo - až na strechu - zhodné s kupé radu 4. Pri zatvorenej streche sa kabriolet temer nedá odlíšiť od kupé. Pôsobivú bočnú siluetu kabrioletu zvýrazňuje aj to, že vozidlo nemá stredný stĺpik. Kabriolet nemá klasickú plátennú, ale trojdielnu kovovú strechu, ktorá je zvnútra obložená materiálom, veľmi dobre tlmiacim zvonku prichádzajúci hluk.
Zložená strecha sa dá vyklopiť nahor, čo uľahčuje nakladanie i vykladanie batožín. Pri zatvorenej streche má batožinový priestor objem 370 litrov, zložením strechy sa zmenší na 220 litrov.
Sedadlá s integrovanými bezpečnostnými pásmi
Nové predné sedadlá s integrovanými bezpečnostnými pásmi sú sériovo vystrojené elektrickým prestavovaním. Po prvý raz môže byť kabriolet firmy BMW vystrojený ohrievačmi krku pre vodiča a spolujazdca. Nový kabriolet, ktorý je po technickej stránke zhodný s kupé radu 4, je postavený na podvozku s rázvorom 2 810 mm a jeho predná i zadná náprava sú zhotovené prevažne z hliníka.
Dĺžka vozidla je 4 638 mm, jeho šírka je 1 825 mm a výška 1 384 mm. Pri uvádzaní na trh budú pre kabriolet k dispozícii tri pohonné jednotky.
Turbodiesel so spotrebou 4,8 l/100 km
Prvou je turbodieselový dvojlitrový štvorvalec, ktorého maximálny výkon je 135 kW a najvyšší krútiaci moment je 380 Nm. V kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou má tento motor kombinovanú spotrebu len 5,1 l/100 km, v kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou je to len 4,8 l/100 km.
Ďalším štvorvalcom v ponuke je prepĺňaný benzínový dvojlitrový motor s maximálnym výkonom 180 kW a najvyšším krútiacim momentom 350 Nm. Normovaná kombinovaná spotreba tohto motora je 6,8 resp. 6,6 l/100 km.
Najvýkonnejší šesťvalec má 225 kW
Najvýkonnejším motorom na pohon nového modelu je prepĺňaný benzínový trojlitrový radový šesťvalec, ktorého maximálny výkon je 225 kW. Týmto motorom poháňaný kabriolet BMW 435i zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 250 km/h. Kabriolet radu 4 príde na trh na jar budúceho roka.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.