Korzár logo Korzár

Koncepčný smart fourjoy

Spoločnosť smart, ktorá je súčasťou nemeckého koncernu Daimler, prišla na nedávny frankfurtský autosalón s koncepčným vozidlom fourjoy, ktoré je predzvesťou novej generácie vozidiel smart.

Štúdia smart fourjoy. Táto vo Frankfurte predstavená štúdia naznačuje, ako bude vyzerať smart úplne novej generácie.Štúdia smart fourjoy. Táto vo Frankfurte predstavená štúdia naznačuje, ako bude vyzerať smart úplne novej generácie. (Zdroj: archív)

Stalo sa tak približne 15 rokov po začatí predaja pôvodného malého mestského vozidielka smart fortwo (doslova smart pre dvoch), ktorého sa doteraz vyrobilo 1,5 milióna kusov. Menej úspešná bola štvordverová verzia smart forfour (smart pre štyroch), ktorá sa vyrábala v rokoch 2004 až 2006 (jej miesto v sortimente koncernu Daimler väčší Mercedes triedy A). Nová štúdia fourjoy, ktorej názov by sme mohli preložiť ako štvornásobná radosť či radosť pre štyroch, si zachováva všetky atribúty, typické pre vozidlá smart. Štúdia zatiaľ nemá žiadne dvere, ani okná a strechu, takže pripomína skôr plážovú buginu ako mestské auto. Základnou nosnou časťou vozidla je opäť hliníková „klietka", výrobcom nazývaná tridion. Do nosnej časti sú integrované zadné svetlá, zaujímavosťou predných svetiel je to, že nemajú krycie sklo. Všetky svetlá sú tvorené svietiacimi diódami. Kolesá sú posadené temer úplne do rohov vozidla, čo vytvorilo predpoklad pre pomerne priestranný interiér. Nový smart má veľmi kompaktné rozmery: jeho dĺžka je len 3 494 mm, šírka je 1 978 mm a výška len 1 494 mm. V prednej, zvislo postavenej časti vozidla je mriežka, pripomínajúca včelí plást, do ktorej je vsadený veľký firemný znak. V interiéri vozidla zaujmú futuristicky tvarované predné sedadlá, ktoré vyzerajú, ako keby voľne plávali – sú upevnené na strednej konzole. Zaujímavý tvar má aj jednoliaty „gauč" pre dvoch vzadu sediacich cestujúcich. Na strednej konzole je upevnený aj prístrojový panel, zhotovený z priehľadného plexiskla. Na pohon vozidla slúži vzadu uložený elektromotor výkonu 55 kW. Zdrojom elektrickej energie je lítiovo-iónová batéria s kapacitou 17,6 kWh, ktorej nabitie z bežnej zásuvky trvá približne sedem hodín.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  2. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  3. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  4. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  5. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 100 958
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 284
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 026
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 466
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 254
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 064
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 993
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 468
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu