Stalo sa tak približne 15 rokov po začatí predaja pôvodného malého mestského vozidielka smart fortwo (doslova smart pre dvoch), ktorého sa doteraz vyrobilo 1,5 milióna kusov. Menej úspešná bola štvordverová verzia smart forfour (smart pre štyroch), ktorá sa vyrábala v rokoch 2004 až 2006 (jej miesto v sortimente koncernu Daimler väčší Mercedes triedy A). Nová štúdia fourjoy, ktorej názov by sme mohli preložiť ako štvornásobná radosť či radosť pre štyroch, si zachováva všetky atribúty, typické pre vozidlá smart. Štúdia zatiaľ nemá žiadne dvere, ani okná a strechu, takže pripomína skôr plážovú buginu ako mestské auto. Základnou nosnou časťou vozidla je opäť hliníková „klietka", výrobcom nazývaná tridion. Do nosnej časti sú integrované zadné svetlá, zaujímavosťou predných svetiel je to, že nemajú krycie sklo. Všetky svetlá sú tvorené svietiacimi diódami. Kolesá sú posadené temer úplne do rohov vozidla, čo vytvorilo predpoklad pre pomerne priestranný interiér. Nový smart má veľmi kompaktné rozmery: jeho dĺžka je len 3 494 mm, šírka je 1 978 mm a výška len 1 494 mm. V prednej, zvislo postavenej časti vozidla je mriežka, pripomínajúca včelí plást, do ktorej je vsadený veľký firemný znak. V interiéri vozidla zaujmú futuristicky tvarované predné sedadlá, ktoré vyzerajú, ako keby voľne plávali – sú upevnené na strednej konzole. Zaujímavý tvar má aj jednoliaty „gauč" pre dvoch vzadu sediacich cestujúcich. Na strednej konzole je upevnený aj prístrojový panel, zhotovený z priehľadného plexiskla. Na pohon vozidla slúži vzadu uložený elektromotor výkonu 55 kW. Zdrojom elektrickej energie je lítiovo-iónová batéria s kapacitou 17,6 kWh, ktorej nabitie z bežnej zásuvky trvá približne sedem hodín.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.