Korzár logo Korzár
Nedeľa, 18. november, 2018 | Meniny má Eugen
Nájdete nás na webe

BMW i8 s hybridným pohonom

V predchádzajúcich rokoch sa mohlo zdať, že mníchovská automobilka BMW tak trochu zaostáva (najmä v porovnaní s niektorými japonskými automobilkami) vo vývoji automobilov s čisto elektrickým alebo hybridným pohonom. Ofenzíva prichádza tento rok: na jesen

Športový automobil BMW i8. Podtext: Je to prvý automobil koncernu BMW Group, vystrojený hybridným hnacím systémom typu plug-in.(Zdroj: Rado Mlýnek)

nom frankfurtskom autosalóne predstavila bavorská automobilka hneď dve vozidlá svojej novej subznačky BMW i.

Model i3 sa vyrába v Lipsku

Prvým je kompaktný elektromobil i3, ktorý sa už sériovo vyrába v závode v Lipsku, druhým je športový automobil i8, ktorého sériová verzia mala vo Frankfurte svetovú premiéru. Model i8 je prvým automobilom koncernu BMW Group s hybridným pohonom typu plug-in (dobíjanie batérie sa robí jednoduchým pripojením do bežnej zásuvky) a súčasne najprogresívnejším športovým automobilom na svete (tvrdí BMW).

Článok pokračuje pod video reklamou

Základom štúdia Vision Efficient Dynamics

Sériový model i8 svojimi tvarmi nadväzuje na štúdiu Vision Efficient Dynamics, ktorú firma BMW predstavila vo Frankfurte pred dvomi rokmi. Úpravy dizajnu sa dotkli napríklad krídlových dverí, ktoré v sériovej verzii nie sú presklené, zmenilo sa aj umiestnenie bočných zrkadiel a zo zadnej časti zmizol masívny difuzér.

Veľmi nízky aerodynamický odpor

Kupé i8 s usporiadaním sedadiel 2+2 má ladné, aerodynamicky prepracované tvary, ktoré vyústili do mimoriadne nízkeho súčiniteľa odporu vzduchu (len 0,26). Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 800 mm, jeho predné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách, vzadu sú päťprvkové závesy. Vozidlo je dlhé 4 689 mm, široké 1 942 mm a vysoké 1 293 mm. Prakticky celá karoséria je zhotovená z uhlíkových kompozitov, dvere sú zhotovené z kombinácie kompozitu a hliníka, nosič prístrojového panelu je z ľahkého horčíka.

Kombinácia trojvalca a elektromotora

Pohotovostná hmotnosť vozidla je 1 490 kg. Hnaciu sústavu tvorí kombinácia spaľovacieho motora a elektromotora. Benzínový prepĺňaný 1,5-litrový trojvalec s maximálnym výkonom 170 kW poháňa prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky zadné kolesá. Synchrónny elektromotor výkonu 96 kW poháňa predné kolesá prostredníctvom dvojstupňovej automatickej prevodovky. Najvyšší krútiaci moment celej hnacej sústavy je 570 Nm.

Na „elektrinu" 35 kilometrov

Na čisto elektrický pohon dokáže kupé prejsť až 35 kilometrov, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na 120 km/h. Vodič má k dispozícii niekoľko režimov činnosti hnacej sústavy. Režim Comfort predstavuje rovnováhu medzi dynamikou a hospodárnosťou, čo v bežnej premávke umožňuje s vozidlom prejsť vyše 500 km. Vozidlo je sériovo vystrojené navigačným systémom, tempomatom s funkciou brzdenia, zadnou kamerou i integrovanou SIM kartou, umožňujúcou pripojenie na internet.

Maximálna rýchlosť 250 km/h

Hybridné kupé i8 zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 250 km/h. Normovaná kombinovaná spotreba je len 2,5 l/100 km. To, čo ušetríte na nákladoch na palivo, však už vopred zaplatíte vo veľmi vysokej cene tohto inovatívneho vozidla, ktoré sa na nemeckom trhu bude predávať za 126 000 eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  3. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  5. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  6. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  9. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  1. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  2. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  3. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  4. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  8. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  9. Ekonomická diplomacia Indonézie
  10. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 393
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 512
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 19 659
  4. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 10 369
  5. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 9 259
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 7 579
  7. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 5 146
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 3 511
  9. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 3 426
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 363

Neprehliadnite tiež

Novozvolený košický primátor chce zmeniť rokovací poriadok MsZ

Jaroslav Polaček nevylúčil prípadnú spoluprácu s bývalými primátormi Košíc.

Súd: Bol to učebnicový prípad zneužitia bezbrannej opitej ženy

Mladík tvrdil, že sex bol dobrovoľný. Za znásilnenie dostal podmienečný trest.

Rozhovor

Šéf Kositu: Upravovať budeme viac ako 928 kilometrov ciest a chodníkov

Zima hlási príchod. Ako to vyzerá so zimnou údržbou?

Rozhovor

Renomovaný dokumentarista nakrúca prvý hraný film vo väznici

Peter Kerekes: Bohužiaľ, už nežijem v Košiciach, ale v ´bratislavskom exile´.

Gymnazisti pomáhajú bezdomovcom či starším

Študentské firmy majú svoje opodstatnenie.

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Druhé, menej známe Pompeje. Prečo zanikli tak rýchlo

Ostia patrila ku kľúčovým miestam Rímskej ríše.

DOMOV

Pozadie protestov riešili aj pri Gorile. Bol za tým Kočner

V zákulisí operoval Kočnerov komplic.

ŠPORT

Opäť sa ukázalo, že Shiffrinová sa dá zdolať, tvrdila Vlhová

Vlhovú predstihla o 58 stotín sekundy.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop