Nemecká automobilka Audi (súčasť koncernu Volkswagen) mala na autosalóne vo Frankfurte samostatný pavilón, v ktorom predstavila celý svoj sortiment, vrátane niekoľkých nových sériových modelov i štúdií.
O tom, že Audi predstaví vo Frankfurte štúdiu Sport quattro (ako spomienku na legendárne športové quattro, predstavení pred 30 rokmi), sa vedelo vopred (predstavili sme ju aj na tejto strane), veľkým prekvapením však bol koncepčný automobil Audi nanuk quattro concept.
Túto štúdiu označuje firma Audi ako dynamiku či športovosť v novej forme.
Základom štúdia Parcour
Najnovšia štúdia Audi vznikla v spolupráci s dizajnérmi známej talianskej spoločnosti Italdesign Giugiaro - v tlačovej správe Audi sa však neuvádza, že štúdia nanuk je odvodená od štúdie Parcour, ktorú Italdesign predstavil na svojom stánku na jarnom ženevskom autosalóne.
Koncepčný nanuk predstavuje víziu športového automobilu, ktorý je uspôsobený na jazdu na prakticky akomkoľvek podklade - „cíti" sa dobre na pretekárskej dráhe, na diaľnici, na kľukatých cestách v kopcoch, v teréne, na piesku i na snehu.
Motor uprostred, prestaviteľné tlmiče
Základom dobrých jazdných vlastností v akomkoľvek prostredí je uprostred uložený motor a podvozok s prestaviteľnými tlmičmi. Kupé s „nožnicovými" dverami je dlhé 454 cm, široké 199 cm a vysoké 134 cm. Na pohon kupé slúži novovyvinutý päťlitrový turbodieselový vidlicový desaťvalec, uložený pozdĺžne pred zadnou nápravou.
Maximálny výkon nad 400 kW
Tento motor vyvíja maximálny výkon vyše 400 kW a už od 1 500 otáčok za minútu „posiela" na kľukový hriadeľ krútiaci moment 1 000 Nm. Nosnou časťou vozidla je priestorový hliníkový rám, na ktorom sú umiestnené panely karosérie z uhlíkových kompozitov.
Hmotnosť vozidla je 1 900 kg. Predné i zadné 22-palcové kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách a poháňané prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky S Tronic.
Adaptívne vzduchové pruženie
Kupé je vystrojené adaptívnym vzduchovým pružením s elektronicky riadenými tlmičmi. Vodič môže nastaviť svetlú výšku podvozku v troch stupňoch, a to štandardnú hodnotu a 30 mm nižšie alebo 40 mm vyššie.
Ďalšou technickou lahôdkou štúdie je jeho tzv. integrálne riadenie, čo znamená, že v zatáčkach sú vytočené nielen predné, ale aj zadné kolesá.
Pri nízkych a stredných rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú opačným smerom ako predné, a to až o deväť stupňov, čím sa rázvor virtuálne skráti o približne 100 cm, čo sa prejaví vo zvýšenej obratnosti vozidla.
Maximálna rýchlosť 305 km/h
Pri jazde vysokou rýchlosťou sa zadné kolesá mierne natáčajú v rovnakom smere ako predné, čím sa zlepšuje jazdná stabilita. Štúdia nanuk quattro zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a jej maximálna rýchlosť je 305 km/h.
Nepýtajte sa ale, prečo sa štúdia nazýva práve nanuk - nepodarilo sa mi to zistiť.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.