To, že to tak nemusí byť i v budúcnosti, naznačila expozícia tejto firmy na autosalóne vo Frankfurte.
Na svojom stánku tam Jaguar predstavil v svetovej premiére štúdiu C-X17, ktorá otvára nový segment v sortimente tradičného britského výrobcu. Táto štúdia patrí do segmentu športovo-úžitkových vozidiel či crossoverov, ktoré doteraz Jaguar nevyrábal. Štúdia prináša aj technologickú novinku, pretože je postavená na novej modulárnej hliníkovej plošine, ktorá bude základom pre mnohé ďalšie nové modely Jaguar. Vo Frankfurte predstavená štúdia C-X17 vyzerá takpovediac sériovo a svojimi tvarmi – najmä prednou maskou – dobre zapadá do terajšieho sortimentu firmy, ktorú v súčasnosti vlastní indický koncern Tata. V interiéri vozidla sú štyri samostatné sedadlá, pričom v zadnej časti sú ďalšie dve sklopné sedadlá. Nad prvým i druhým radom sedadiel je veľké strešné okno. Štúdia je postavená na podvozku s rázvorom 2 905 mm, jej dĺžka je 4 718 mm, šírka je 1 959 mm a výška 1 649 mm. Dobrú priechodnosť terénom zaručuje veľká svetlá výška podvozku (213 mm). Vozidlo jazdí na mohutných 23-palcových ráfikoch z ľahkej zliatiny. Interiér vozidla je čalúnený kvalitnou kožou firmy Connolly. Komunikačný systém vozidla umožňuje cestujúcim, aby medzi sebou zdieľali hudbu, videá či iné informácie. Vozidlo je vystrojené špičkovým audiosystémom firmy Meridian, ktorý má 12 reproduktorov. O pohonnom systéme štúdie C-X17 nie sú známe žiadne podrobnejšie informácie. Firma Jaguar zverejnila len to, že vozidlo je vystrojené systémom pohonu všetkých kolies s elektronicky riadenými diferenciálmi. Zatiaľ nie je zrejmé, kedy sa začne vyrábať sériový model, odvodený zo štúdie C-X17. Jaguar ale oznámil, že prvým modelom, ktorý bude využívať novú modulárnu koncepciu, bude prémiový sedan strednej triedy, ktorý na trh príde v roku 2015.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.