Korzár logo Korzár

Štúdia Jaguar C-X17

Sortiment britskej automobilky Jaguar tradične tvoria luxusné sedany a výkonné športové automobily.

Štúdia Jaguar C-X17. Vo Frankfurte predstavená štúdia je predzvesťou prvého sériového modelu firmy Jaguar v segmente crossoverov.Štúdia Jaguar C-X17. Vo Frankfurte predstavená štúdia je predzvesťou prvého sériového modelu firmy Jaguar v segmente crossoverov. (Zdroj: Rado Mlýnek)

To, že to tak nemusí byť i v budúcnosti, naznačila expozícia tejto firmy na autosalóne vo Frankfurte.
Na svojom stánku tam Jaguar predstavil v svetovej premiére štúdiu C-X17, ktorá otvára nový segment v sortimente tradičného britského výrobcu. Táto štúdia patrí do segmentu športovo-úžitkových vozidiel či crossoverov, ktoré doteraz Jaguar nevyrábal. Štúdia prináša aj technologickú novinku, pretože je postavená na novej modulárnej hliníkovej plošine, ktorá bude základom pre mnohé ďalšie nové modely Jaguar. Vo Frankfurte predstavená štúdia C-X17 vyzerá takpovediac sériovo a svojimi tvarmi – najmä prednou maskou – dobre zapadá do terajšieho sortimentu firmy, ktorú v súčasnosti vlastní indický koncern Tata. V interiéri vozidla sú štyri samostatné sedadlá, pričom v zadnej časti sú ďalšie dve sklopné sedadlá. Nad prvým i druhým radom sedadiel je veľké strešné okno. Štúdia je postavená na podvozku s rázvorom 2 905 mm, jej dĺžka je 4 718 mm, šírka je 1 959 mm a výška 1 649 mm. Dobrú priechodnosť terénom zaručuje veľká svetlá výška podvozku (213 mm). Vozidlo jazdí na mohutných 23-palcových ráfikoch z ľahkej zliatiny. Interiér vozidla je čalúnený kvalitnou kožou firmy Connolly. Komunikačný systém vozidla umožňuje cestujúcim, aby medzi sebou zdieľali hudbu, videá či iné informácie. Vozidlo je vystrojené špičkovým audiosystémom firmy Meridian, ktorý má 12 reproduktorov. O pohonnom systéme štúdie C-X17 nie sú známe žiadne podrobnejšie informácie. Firma Jaguar zverejnila len to, že vozidlo je vystrojené systémom pohonu všetkých kolies s elektronicky riadenými diferenciálmi. Zatiaľ nie je zrejmé, kedy sa začne vyrábať sériový model, odvodený zo štúdie C-X17. Jaguar ale oznámil, že prvým modelom, ktorý bude využívať novú modulárnu koncepciu, bude prémiový sedan strednej triedy, ktorý na trh príde v roku 2015.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  2. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  3. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  4. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  5. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  6. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  7. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  8. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  1. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  2. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  3. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  4. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  5. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  6. Vzducholoď aj koncert Kaliho? Takto Kaufland oslavuje narodeniny
  7. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  8. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 9 112
  2. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 7 662
  3. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 5 766
  4. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 5 552
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 3 921
  6. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 3 385
  7. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 2 456
  8. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu 1 750
  1. Ján Škerko: Zvon svätého Jakuba: Hlas stáročí a nová nádej
  2. Martina Paulenová: Si statočný, aj keď to nezvládaš
  3. Martin Fronk: Kúsok riviéry na pevnine a romantika za ktorou netreba do Francúzska
  4. Monika Albertiová: V tieni geopolitiky: Prečo 42 % Slovákov túži po vojne bez zbraní aj za cenu chudoby?
  5. David Talian: Smiech cez slzy iných
  6. Miro Jankes: Júl 2025
  7. Matúš Grznár: Zaplaťte si za zdravie, alebo čakajte mesiace. Chaos v slovenských ambulanciách na vlastnej koži.
  8. Viktor Pamula: Ako docieliť viac empatie v spoločnosti ?
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 39 226
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 32 481
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 15 365
  4. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú. 10 493
  5. Otilia Horrocks: Kto je tu vlastne podozrivý? Matovičovci, ktorí zverejnia mená — alebo tí, čo mlčia? 6 607
  6. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 6 420
  7. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 6 073
  8. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 5 546
  1. Marcel Rebro: Pellegriniho sestra: Colombova žena slovenskej politiky
  2. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  3. Pavel Macko: Prečo rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom nikam nevedú?
  4. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  5. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  6. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  7. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  8. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu