Korzár logo Korzár
Pondelok, 22. január, 2018 | Meniny má Zora
Pridajte si svoje mesto

Koncepčný Opel Monza predstavuje víziu budúcich sériových modelov

Podobne ako ostatné nemecké automobilky mala aj firma Opel na nedávnom frankfurtskom autosalóne rozsiahly stánok.

Štúdia Opel Monza. Monza naznačuje smery, akými sa bude uberať vývoj budúcich sériových modelov značky Opel.(Zdroj: Rado Mlýnek)

Podobne ako ostatné nemecké automobilky mala aj firma Opel (aj keď tá je vlastne americká, pretože patrí do koncernu General Motors) na nedávnom frankfurtskom autosalóne rozsiahly stánok. Podľa tlačovej správy prišla automobilka Opel do Frankfurtu so siedmimi svetovými premiérami. Z nich možno spomenúť napríklad novú rodinu radu Insignia, vrátane špičkového športového modelu Insignia OPC, ktorý je poháňaný 2,8-litrovým vidlicovým šesťvalcom s maximálnym výkonom 239 km/h.

Prvá Monza v roku 1977

Najväčším lákadlom na stánku firmy Opel bol však bezpochyby originálny koncepčný automobil s označením Monza. Tí starší priaznivci značky Opel si možno spomenú, že názov Monza už raz Opel použil: v roku 1977 malo tiež vo Frankfurte svetovú premiéru veľké kupé Monza, poháňané šesťvalcovým motorom. Tento dnes už kultový model sa vyrábal až do roku 1986.

Predstavuje víziu pre budúce roky

Nová štúdia Monza predstavuje víziu smerovania automobilky v budúcich rokoch. Štúdia sa vyznačuje odvážnym, ale veľmi esteticky pôsobiacim „vlnovitým" dizajnom, ktorý by – podľa tlačovej správy – mal pripomínať elegantne sa pohybujúceho chrta. Za prednými kolesami sú veľké štrbiny na odvádzanie vzduchu, oblúkovitá strecha sa v zadnej časti opäť trochu dvíha, čo umožnilo vytvoriť dostatočný priestor pre hlavy vzadu sediacich cestujúcich i pomerne veľký batožinový priestor.

Veľké, nahor odklopné dvere

Najoriginálnejším dizajnérsky, ale vlastne aj konštrukčným prvkom sú nahor sa odklápajúce dvere. S odklopenými (teda otvorenými) dverami vyzerá kupé spredu ako vzlietajúci vták. Dvere po odklopení umožnia pohodlný vstup na predné i zadné sedadlá. Pohľad do interiéru nie je rušený žiadnym stredným stĺpikom. Štúdia je dlhá 469 cm a vysoká 131 cm. Batožinový priestor v zadnej časti má objem 500 litrov.

Premietanie svietiacimi diódami

Pomerne nízko sediaci cestujúci majú dobrý výhľad dopredu aj preto, lebo prístrojová doska je umiestnená asi o 15 cm nižšie než je to obvyklé. Na prístrojovej doske však nenájdeme žiadne separátne displeje, pretože je cez celú šírku vozidla vytvorená ako jediná súvislá projekčná plocha, na ktorú sa údaje a ďalšie informácie premietajú 18 projektormi na báze LED. Ide o prvé uplatnenie tejto technológie, známej z veľkých šou, v automobile.

Spojenie s celým svetom

Vodič má voľnosť pri rozhodovaní, aké údaje sa na tejto veľkej projekčnej ploche majú zobrazovať. Prostredníctvom smartfónu alebo tabletu môže byť vodič resp. ostatní cestujúci v spojení s celým (virtuálnym) svetom. Vďaka modulárnej konštrukcii môže byť Monza vystrojená rôznymi druhmi hnacieho ústrojenstva.

Trojvalec na zemný plyn

Vo Frankfurte predstavená štúdia má elektrický pohon, odvodený od sériového modelu Ampera. Na predĺženie dojazdu slúži prepĺňaný jednolitrový trojvalec, ktorý spaľuje zemný plyn a poháňa generátor na dobíjanie batérií.. Monza však predstavuje len víziu automobilu budúcnosti a nebude z nej odvodený žiaden sériový model.

Neprehliadnite tiež

V kauze podnikateľa Štefana Duča vypočuli dvoch svedkov

Podľa súdu sa mal dopustiť podvodu pri dotácii vo výške viac ako 5,3 milióna eur.

Auto po nehode viselo nad Hornádom opreté o stromy

Havária pri Valalikoch ráno paralyzovala dopravu.

Vydierala mladíka, obrala ho o takmer 16-tisíc eur

Žiadala od neho peniaze pod hrozbou smrti jeho rodinných príslušníkov.

Pri požiari chatrče v Drienovci sa zranil tínedžer

Utrpel popáleniny s predpokladanou dobou liečenia najmenej štyri týždne.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

ŽENA

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď

Prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 241
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 542
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 226
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 979
  5. Kam do tepla v januári? 1 735
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 498
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 380
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 255
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 840

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop