Korzár logo Korzár
Piatok, 21. september, 2018 | Meniny má Matúš
Nájdete nás na webe

Koncepčný Opel Monza predstavuje víziu budúcich sériových modelov

Podobne ako ostatné nemecké automobilky mala aj firma Opel na nedávnom frankfurtskom autosalóne rozsiahly stánok.

Štúdia Opel Monza. Monza naznačuje smery, akými sa bude uberať vývoj budúcich sériových modelov značky Opel.(Zdroj: Rado Mlýnek)

Podobne ako ostatné nemecké automobilky mala aj firma Opel (aj keď tá je vlastne americká, pretože patrí do koncernu General Motors) na nedávnom frankfurtskom autosalóne rozsiahly stánok. Podľa tlačovej správy prišla automobilka Opel do Frankfurtu so siedmimi svetovými premiérami. Z nich možno spomenúť napríklad novú rodinu radu Insignia, vrátane špičkového športového modelu Insignia OPC, ktorý je poháňaný 2,8-litrovým vidlicovým šesťvalcom s maximálnym výkonom 239 km/h.

Prvá Monza v roku 1977

Najväčším lákadlom na stánku firmy Opel bol však bezpochyby originálny koncepčný automobil s označením Monza. Tí starší priaznivci značky Opel si možno spomenú, že názov Monza už raz Opel použil: v roku 1977 malo tiež vo Frankfurte svetovú premiéru veľké kupé Monza, poháňané šesťvalcovým motorom. Tento dnes už kultový model sa vyrábal až do roku 1986.

Článok pokračuje pod video reklamou

Predstavuje víziu pre budúce roky

Nová štúdia Monza predstavuje víziu smerovania automobilky v budúcich rokoch. Štúdia sa vyznačuje odvážnym, ale veľmi esteticky pôsobiacim „vlnovitým" dizajnom, ktorý by – podľa tlačovej správy – mal pripomínať elegantne sa pohybujúceho chrta. Za prednými kolesami sú veľké štrbiny na odvádzanie vzduchu, oblúkovitá strecha sa v zadnej časti opäť trochu dvíha, čo umožnilo vytvoriť dostatočný priestor pre hlavy vzadu sediacich cestujúcich i pomerne veľký batožinový priestor.

Veľké, nahor odklopné dvere

Najoriginálnejším dizajnérsky, ale vlastne aj konštrukčným prvkom sú nahor sa odklápajúce dvere. S odklopenými (teda otvorenými) dverami vyzerá kupé spredu ako vzlietajúci vták. Dvere po odklopení umožnia pohodlný vstup na predné i zadné sedadlá. Pohľad do interiéru nie je rušený žiadnym stredným stĺpikom. Štúdia je dlhá 469 cm a vysoká 131 cm. Batožinový priestor v zadnej časti má objem 500 litrov.

Premietanie svietiacimi diódami

Pomerne nízko sediaci cestujúci majú dobrý výhľad dopredu aj preto, lebo prístrojová doska je umiestnená asi o 15 cm nižšie než je to obvyklé. Na prístrojovej doske však nenájdeme žiadne separátne displeje, pretože je cez celú šírku vozidla vytvorená ako jediná súvislá projekčná plocha, na ktorú sa údaje a ďalšie informácie premietajú 18 projektormi na báze LED. Ide o prvé uplatnenie tejto technológie, známej z veľkých šou, v automobile.

Spojenie s celým svetom

Vodič má voľnosť pri rozhodovaní, aké údaje sa na tejto veľkej projekčnej ploche majú zobrazovať. Prostredníctvom smartfónu alebo tabletu môže byť vodič resp. ostatní cestujúci v spojení s celým (virtuálnym) svetom. Vďaka modulárnej konštrukcii môže byť Monza vystrojená rôznymi druhmi hnacieho ústrojenstva.

Trojvalec na zemný plyn

Vo Frankfurte predstavená štúdia má elektrický pohon, odvodený od sériového modelu Ampera. Na predĺženie dojazdu slúži prepĺňaný jednolitrový trojvalec, ktorý spaľuje zemný plyn a poháňa generátor na dobíjanie batérií.. Monza však predstavuje len víziu automobilu budúcnosti a nebude z nej odvodený žiaden sériový model.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 16 757
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 526
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 966
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 575
  5. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 8 133
  6. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 7 116
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 336
  8. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 4 482
  9. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 4 188
  10. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 3 023

Neprehliadnite tiež

Popradčan obvinený z prípravy vraždy spoločníka je vo väzbe

Rozhodnutie je právoplatné, prokurátor ani obvinený nepodali sťažnosť.

Kamzíci si hladko poradili so Žilinčanmi

Bjalončík skóroval dvakrát a pridal aj dve asistencie.

Riaditeľ Schwarcz končí na stoličke po deviatich rokoch

Pri organizovaní Hraveniska sa porušoval zákon, kontrolór našiel chyby.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Fico je späť, ako prvého vytrestá Kisku

Keď treba zmasakrovať ústavu, vždy sa nájde koalícia ochotných.

Píše Marek Maďarič

Trestanie Orbána má vážne chyby (píše Marek Maďarič)

V správe nemali riešiť jeho ideové smerovanie či nevítaciu politiku.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop