Korzár logo Korzár
Piatok, 27. január, 2023 | Meniny má Bohuš

Koncepčný Opel Monza predstavuje víziu budúcich sériových modelov

Podobne ako ostatné nemecké automobilky mala aj firma Opel na nedávnom frankfurtskom autosalóne rozsiahly stánok.

Štúdia Opel Monza. Monza naznačuje smery, akými sa bude uberať vývoj budúcich sériových modelov značky Opel.Štúdia Opel Monza. Monza naznačuje smery, akými sa bude uberať vývoj budúcich sériových modelov značky Opel. (Zdroj: Rado Mlýnek)

Podobne ako ostatné nemecké automobilky mala aj firma Opel (aj keď tá je vlastne americká, pretože patrí do koncernu General Motors) na nedávnom frankfurtskom autosalóne rozsiahly stánok. Podľa tlačovej správy prišla automobilka Opel do Frankfurtu so siedmimi svetovými premiérami. Z nich možno spomenúť napríklad novú rodinu radu Insignia, vrátane špičkového športového modelu Insignia OPC, ktorý je poháňaný 2,8-litrovým vidlicovým šesťvalcom s maximálnym výkonom 239 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvá Monza v roku 1977

Najväčším lákadlom na stánku firmy Opel bol však bezpochyby originálny koncepčný automobil s označením Monza. Tí starší priaznivci značky Opel si možno spomenú, že názov Monza už raz Opel použil: v roku 1977 malo tiež vo Frankfurte svetovú premiéru veľké kupé Monza, poháňané šesťvalcovým motorom. Tento dnes už kultový model sa vyrábal až do roku 1986.

SkryťVypnúť reklamu

Predstavuje víziu pre budúce roky

Nová štúdia Monza predstavuje víziu smerovania automobilky v budúcich rokoch. Štúdia sa vyznačuje odvážnym, ale veľmi esteticky pôsobiacim „vlnovitým" dizajnom, ktorý by – podľa tlačovej správy – mal pripomínať elegantne sa pohybujúceho chrta. Za prednými kolesami sú veľké štrbiny na odvádzanie vzduchu, oblúkovitá strecha sa v zadnej časti opäť trochu dvíha, čo umožnilo vytvoriť dostatočný priestor pre hlavy vzadu sediacich cestujúcich i pomerne veľký batožinový priestor.

Veľké, nahor odklopné dvere

Najoriginálnejším dizajnérsky, ale vlastne aj konštrukčným prvkom sú nahor sa odklápajúce dvere. S odklopenými (teda otvorenými) dverami vyzerá kupé spredu ako vzlietajúci vták. Dvere po odklopení umožnia pohodlný vstup na predné i zadné sedadlá. Pohľad do interiéru nie je rušený žiadnym stredným stĺpikom. Štúdia je dlhá 469 cm a vysoká 131 cm. Batožinový priestor v zadnej časti má objem 500 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Premietanie svietiacimi diódami

Pomerne nízko sediaci cestujúci majú dobrý výhľad dopredu aj preto, lebo prístrojová doska je umiestnená asi o 15 cm nižšie než je to obvyklé. Na prístrojovej doske však nenájdeme žiadne separátne displeje, pretože je cez celú šírku vozidla vytvorená ako jediná súvislá projekčná plocha, na ktorú sa údaje a ďalšie informácie premietajú 18 projektormi na báze LED. Ide o prvé uplatnenie tejto technológie, známej z veľkých šou, v automobile.

Spojenie s celým svetom

Vodič má voľnosť pri rozhodovaní, aké údaje sa na tejto veľkej projekčnej ploche majú zobrazovať. Prostredníctvom smartfónu alebo tabletu môže byť vodič resp. ostatní cestujúci v spojení s celým (virtuálnym) svetom. Vďaka modulárnej konštrukcii môže byť Monza vystrojená rôznymi druhmi hnacieho ústrojenstva.

SkryťVypnúť reklamu

Trojvalec na zemný plyn

Vo Frankfurte predstavená štúdia má elektrický pohon, odvodený od sériového modelu Ampera. Na predĺženie dojazdu slúži prepĺňaný jednolitrový trojvalec, ktorý spaľuje zemný plyn a poháňa generátor na dobíjanie batérií.. Monza však predstavuje len víziu automobilu budúcnosti a nebude z nej odvodený žiaden sériový model.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Už len dnes: Predplatné SME.sk za jedinečnú cenu 30 eur
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 236
  2. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 4 739
  3. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 3 740
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 345
  5. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 608
  6. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 546
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 544
  8. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 487

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Čierno biely svet
  2. Radoslav Medzihradský: Novoročný výstup na Turniansky hrad
  3. Jaroslav Kmeť: Ako na krízu?
  4. Anton Kaiser: Fašiangové tvorivé dielne
  5. Jozef Stasík: M-Pesa - Ako jednoduchá mobilná platba ovplyvnila krajiny Afriky
  6. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Brestov
  7. Paula Kentošová: Ty hnusná teta. Áno, ty.
  8. Helena Michlíková: Domov
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 483
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 17 040
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 999
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 919
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 978
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 719
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 690
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 348
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vľavo za Mikulášom Dzurindom stojí Ľuboš Schwarzbacher.

Ľuboš Schwarzbacher má komunikačnú agentúru, bol hovorcom na rezorte zahraničia.


5 h
Zásah záchranárov po streľbe v Jeruzaleme.

V Dženíne vyrastajú noví militanti. Neboja sa bojovať ani zomrieť.


21m
Slovenský cyklista Peter Sagan.

Peter Sagan po tejto sezóne skončí s cestnou cyklistikou.


2 h
Mikuláš Dzurinda predstavuje svoj projekt Modrej koalície

Či povedie Dzurinda Modrú koalíciu, opäť jasne nevylúčil.


4 h

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Čierno biely svet
  2. Radoslav Medzihradský: Novoročný výstup na Turniansky hrad
  3. Jaroslav Kmeť: Ako na krízu?
  4. Anton Kaiser: Fašiangové tvorivé dielne
  5. Jozef Stasík: M-Pesa - Ako jednoduchá mobilná platba ovplyvnila krajiny Afriky
  6. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Brestov
  7. Paula Kentošová: Ty hnusná teta. Áno, ty.
  8. Helena Michlíková: Domov
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 483
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 17 040
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 999
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 919
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 978
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 719
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 690
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 348
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu