Korzár logo Korzár
Sobota, 17. november, 2018 | Meniny má Klaudia
Nájdete nás na webe

Koncepčný Opel Monza predstavuje víziu budúcich sériových modelov

Podobne ako ostatné nemecké automobilky mala aj firma Opel na nedávnom frankfurtskom autosalóne rozsiahly stánok.

Štúdia Opel Monza. Monza naznačuje smery, akými sa bude uberať vývoj budúcich sériových modelov značky Opel.(Zdroj: Rado Mlýnek)

Podobne ako ostatné nemecké automobilky mala aj firma Opel (aj keď tá je vlastne americká, pretože patrí do koncernu General Motors) na nedávnom frankfurtskom autosalóne rozsiahly stánok. Podľa tlačovej správy prišla automobilka Opel do Frankfurtu so siedmimi svetovými premiérami. Z nich možno spomenúť napríklad novú rodinu radu Insignia, vrátane špičkového športového modelu Insignia OPC, ktorý je poháňaný 2,8-litrovým vidlicovým šesťvalcom s maximálnym výkonom 239 km/h.

Prvá Monza v roku 1977

Najväčším lákadlom na stánku firmy Opel bol však bezpochyby originálny koncepčný automobil s označením Monza. Tí starší priaznivci značky Opel si možno spomenú, že názov Monza už raz Opel použil: v roku 1977 malo tiež vo Frankfurte svetovú premiéru veľké kupé Monza, poháňané šesťvalcovým motorom. Tento dnes už kultový model sa vyrábal až do roku 1986.

Článok pokračuje pod video reklamou

Predstavuje víziu pre budúce roky

Nová štúdia Monza predstavuje víziu smerovania automobilky v budúcich rokoch. Štúdia sa vyznačuje odvážnym, ale veľmi esteticky pôsobiacim „vlnovitým" dizajnom, ktorý by – podľa tlačovej správy – mal pripomínať elegantne sa pohybujúceho chrta. Za prednými kolesami sú veľké štrbiny na odvádzanie vzduchu, oblúkovitá strecha sa v zadnej časti opäť trochu dvíha, čo umožnilo vytvoriť dostatočný priestor pre hlavy vzadu sediacich cestujúcich i pomerne veľký batožinový priestor.

Veľké, nahor odklopné dvere

Najoriginálnejším dizajnérsky, ale vlastne aj konštrukčným prvkom sú nahor sa odklápajúce dvere. S odklopenými (teda otvorenými) dverami vyzerá kupé spredu ako vzlietajúci vták. Dvere po odklopení umožnia pohodlný vstup na predné i zadné sedadlá. Pohľad do interiéru nie je rušený žiadnym stredným stĺpikom. Štúdia je dlhá 469 cm a vysoká 131 cm. Batožinový priestor v zadnej časti má objem 500 litrov.

Premietanie svietiacimi diódami

Pomerne nízko sediaci cestujúci majú dobrý výhľad dopredu aj preto, lebo prístrojová doska je umiestnená asi o 15 cm nižšie než je to obvyklé. Na prístrojovej doske však nenájdeme žiadne separátne displeje, pretože je cez celú šírku vozidla vytvorená ako jediná súvislá projekčná plocha, na ktorú sa údaje a ďalšie informácie premietajú 18 projektormi na báze LED. Ide o prvé uplatnenie tejto technológie, známej z veľkých šou, v automobile.

Spojenie s celým svetom

Vodič má voľnosť pri rozhodovaní, aké údaje sa na tejto veľkej projekčnej ploche majú zobrazovať. Prostredníctvom smartfónu alebo tabletu môže byť vodič resp. ostatní cestujúci v spojení s celým (virtuálnym) svetom. Vďaka modulárnej konštrukcii môže byť Monza vystrojená rôznymi druhmi hnacieho ústrojenstva.

Trojvalec na zemný plyn

Vo Frankfurte predstavená štúdia má elektrický pohon, odvodený od sériového modelu Ampera. Na predĺženie dojazdu slúži prepĺňaný jednolitrový trojvalec, ktorý spaľuje zemný plyn a poháňa generátor na dobíjanie batérií.. Monza však predstavuje len víziu automobilu budúcnosti a nebude z nej odvodený žiaden sériový model.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  3. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  4. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  5. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  6. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  7. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  8. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  10. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  1. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  2. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  3. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  4. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  6. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  7. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  8. Ekonomická diplomacia Indonézie
  9. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  10. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 102
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 249
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 18 200
  4. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 16 277
  5. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 7 183
  6. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 6 044
  7. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 5 547
  8. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 3 949
  9. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov 3 850
  10. 5 brigád, ktoré pomôžu v budúcej kariére 3 231

Neprehliadnite tiež

Študujte menej, ale múdrejšie

Desať tipov, ako urobiť učenie efektívnejšie a zaujímavejšie.

Pohľad Lenky Hanikovej

Je po voľbách. S dobrým pocitom môžeme opäť odísť z východu

A nemohlo to všetko byť aj trocha skôr?

Zlatý Ámos z Košíc nepovažuje testovanie z matematiky za šťastné

Ján Gáll: Deti nie sú drzé, len priamejšie a otvorenejšie.

Kameničan Ján Mažerik sa ešte stále vracia z lesa s dubákmi

Hubárska sezóna na hornom Zemplíne sa ani v polovici novembra nekončí.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Rok zmien: Padali symboly moci, o demokraciu treba stále bojovať

Aké boli najzásadnejšie udalosti od vraždy Jána Kuciaka.

PRED 100 ROKMI SA SKONČILA I. SVETOVÁ VOJNA

Skaza z neba. Z lietadiel zhadzovali aj tehly a kovové šípy

Medzi rakúsko-uhorskými stíhačmi vynikali aj rodáci zo Slovenska.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop