Korzár logo Korzár
Štvrtok, 25. február, 2021 | Meniny má Frederik(a)KrížovkyKrížovky

Bentley Continental GT V8 S

Ide o športovejšiu verziu, označenú doplnkovým písmenom S, čo znamená Sport.

Kupé Bentley Continental GT V8 S. Nové kupé je poháňané štvorlitrovým vidlicovým osemvalcom, ktorého maximálny výkon je 389 kW.Kupé Bentley Continental GT V8 S. Nové kupé je poháňané štvorlitrovým vidlicovým osemvalcom, ktorého maximálny výkon je 389 kW. (Zdroj: archív)

Tradičná britská automobilka Bentley, ktorá je ale dnes už súčasťou nemeckého koncernu Volkswagen, predstavuje na tohtoročnom autosalóne v nemeckom Frankfurte (jeho brány sa pre verejnosť otvorili včera) ďalšiu verziu svojho luxusného športového modelu Continental GT V8.

Túto verziu, ktorá sa bude dodávať ako kupé i kabriolet, poháňa výkonnejšia verzia štvorlitrového vidlicového osemvalca, ktorý sa montuje aj do základného modelu GT V8. Maximálny výkon motora, prepĺňaného dvomi turbodúchadlami, bol zvýšený na 389 kW pri 6 000 ot/min. Krútiaci moment dosahuje impozantnú maximálnu hodnotu 680 Nm už pri 1 700 ot/min.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Pracuje aj ako štvorvalec

Motor je vystrojený systémom, ktorý pri pokojnej jazde deaktivuje (vypína z činnosti) štyri valce, čím sa znižuje spotreba. Keď vodič prudšie stlačí pedál akcelerátora, začne opäť pracovať všetkých osem valcov (prechod z osemvalca na štvorvalec a späť vodič vôbec nepociťuje).

Vozidlo je vystrojené osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF a pohonom všetkých štyroch kolies. Systém pohonu 4x4 rozdeľuje za bežných adhéznych podmienok krútiaci moment motora medzi nápravy v pomere 40:60 (predná:zadná).

Upravený podvozok, nižšie položená karoséria

Vodič môže tlačidlom zvoliť režim S, pri ktorom motor „ostrejšie" reaguje na stlačenie pedálu akcelerátora a prevodovka radí na vyšší stupeň pri vyšších otáčkach ako v bežnom režime. Úpravy sa dotkli aj podvozku.

Skryť Vypnúť reklamu

Pružiny sú tuhšie a upravená bola aj charakteristika tlmičov. Karoséria je posadená o 10 mm nižšie než u základného modelu GT. Vozidlo štandardne jazdí na špeciálnych 20-palcových ráfikoch, na želanie sa montujú ráfiky priemeru 21 palcov.

Kompozitné brzdové kotúče

Brzdová sústava je vystrojená ventilovanými brzdovými kotúčmi vpredu i vzadu, za príplatok sa montujú kotúče z kompozitného materiálu (uhlík s karbidom kremíka). Navonok sa nová verzia modelu Continental odlišuje od doterajších verzií mierne upravenou prednou a zadnou časťou. Koncovky výfuku majú tvar ležatej osmičky.

Podvozok má rázvor 2 746 mm, celková dĺžka kupé i kabrioletu je 4 806 mm, šírka je 2 227 mm (so zrkadlami), výška kupé je 1 394 mm.

V meste spotrebuje vyše 15 l/100 km

Pri otváraní strechy kabrioletu sa jej najvyšší bod nachádza vo výške 2 227 mm nad vozovkou. Batožinový priestor kupé má objem 358 litrov, kabriolet len 260 litrov. Palivová nádrž má úctyhodný objem 90 litrov. S plnou nádržou môže kupé, ktorého priemerná kombinovaná spotreba je 10,6 l/100 km, prejsť až 800 kilometrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Normovaná spotreba pri jazde mimo mesta je len 7,7 l/100 km, pri jazde v meste však stúpne až na 15,4 l/100 km.

Maximálna rýchlosť vyše 300 km/h

Kupé, pripravené na jazdu váži 2 295 kg, kabriolet má hmotnosť až 2 470 kg (pretože jeho karoséria má dodatočné výstuhy). Na rýchlosť 100 km/h zrýchli nové kupé Continental GT V8 S za 4,5 s, na rýchlosť 160 km/h mu to trvá 10,3 s. Maximálna rýchlosť luxusného kupé je 309 km/h, kabriolet je len o 1 km/h pomalší.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  2. Získaj náskok pred štartom
  3. Aj vám chýba voňavá a chutná káva?
  4. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  5. Ivan Krechňák: Robiť niečo, čo máš rád, je na nezaplatenie
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte
  7. Trnavská univerzita: 385 rokov akademickej excelentnosti
  8. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  9. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  10. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  1. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  2. Dáma s pávím pierkom
  3. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  4. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  5. Získaj náskok pred štartom
  6. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  7. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  8. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  9. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  10. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  1. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 18 974
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 10 475
  3. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 9 637
  4. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 6 796
  5. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 6 461
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 441
  7. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 079
  8. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 5 724
  9. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 5 057
  10. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 4 587
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Očkovanie vo Veľkej Británii.

Výsledky z Izraela, Veľkej Británie a USA.

23 h
Modelka a učiteľka angličtiny Viola Macáková.

Sexuálny motív bol vylúčený.

2 h
Červené oddelenie na Klinike pneumológie v Ružinove.

Pandémia Covid-19 si na Slovensku vyžiadala už 6 859 obetí. V nemocniciach je hospitalizovaných 3 873 pacientov.

11 h
Frasier.

Sitcom získal celkovo 37 cien Emmy.

2 h

Modlitba veriacich ochráni pred všetkým zlým, ale so sčítaním nech sa radšej poponáhľajú.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop