Tradičná britská automobilka Bentley, ktorá je ale dnes už súčasťou nemeckého koncernu Volkswagen, predstavuje na tohtoročnom autosalóne v nemeckom Frankfurte (jeho brány sa pre verejnosť otvorili včera) ďalšiu verziu svojho luxusného športového modelu Continental GT V8.
Túto verziu, ktorá sa bude dodávať ako kupé i kabriolet, poháňa výkonnejšia verzia štvorlitrového vidlicového osemvalca, ktorý sa montuje aj do základného modelu GT V8. Maximálny výkon motora, prepĺňaného dvomi turbodúchadlami, bol zvýšený na 389 kW pri 6 000 ot/min. Krútiaci moment dosahuje impozantnú maximálnu hodnotu 680 Nm už pri 1 700 ot/min.
Pracuje aj ako štvorvalec
Motor je vystrojený systémom, ktorý pri pokojnej jazde deaktivuje (vypína z činnosti) štyri valce, čím sa znižuje spotreba. Keď vodič prudšie stlačí pedál akcelerátora, začne opäť pracovať všetkých osem valcov (prechod z osemvalca na štvorvalec a späť vodič vôbec nepociťuje).
Vozidlo je vystrojené osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF a pohonom všetkých štyroch kolies. Systém pohonu 4x4 rozdeľuje za bežných adhéznych podmienok krútiaci moment motora medzi nápravy v pomere 40:60 (predná:zadná).
Upravený podvozok, nižšie položená karoséria
Vodič môže tlačidlom zvoliť režim S, pri ktorom motor „ostrejšie" reaguje na stlačenie pedálu akcelerátora a prevodovka radí na vyšší stupeň pri vyšších otáčkach ako v bežnom režime. Úpravy sa dotkli aj podvozku.
Pružiny sú tuhšie a upravená bola aj charakteristika tlmičov. Karoséria je posadená o 10 mm nižšie než u základného modelu GT. Vozidlo štandardne jazdí na špeciálnych 20-palcových ráfikoch, na želanie sa montujú ráfiky priemeru 21 palcov.
Kompozitné brzdové kotúče
Brzdová sústava je vystrojená ventilovanými brzdovými kotúčmi vpredu i vzadu, za príplatok sa montujú kotúče z kompozitného materiálu (uhlík s karbidom kremíka). Navonok sa nová verzia modelu Continental odlišuje od doterajších verzií mierne upravenou prednou a zadnou časťou. Koncovky výfuku majú tvar ležatej osmičky.
Podvozok má rázvor 2 746 mm, celková dĺžka kupé i kabrioletu je 4 806 mm, šírka je 2 227 mm (so zrkadlami), výška kupé je 1 394 mm.
V meste spotrebuje vyše 15 l/100 km
Pri otváraní strechy kabrioletu sa jej najvyšší bod nachádza vo výške 2 227 mm nad vozovkou. Batožinový priestor kupé má objem 358 litrov, kabriolet len 260 litrov. Palivová nádrž má úctyhodný objem 90 litrov. S plnou nádržou môže kupé, ktorého priemerná kombinovaná spotreba je 10,6 l/100 km, prejsť až 800 kilometrov.
Normovaná spotreba pri jazde mimo mesta je len 7,7 l/100 km, pri jazde v meste však stúpne až na 15,4 l/100 km.
Maximálna rýchlosť vyše 300 km/h
Kupé, pripravené na jazdu váži 2 295 kg, kabriolet má hmotnosť až 2 470 kg (pretože jeho karoséria má dodatočné výstuhy). Na rýchlosť 100 km/h zrýchli nové kupé Continental GT V8 S za 4,5 s, na rýchlosť 160 km/h mu to trvá 10,3 s. Maximálna rýchlosť luxusného kupé je 309 km/h, kabriolet je len o 1 km/h pomalší.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.