Korzár logo Korzár
Sobota, 4. február, 2023 | Meniny má Veronika

Bentley Continental GT V8 S

Ide o športovejšiu verziu, označenú doplnkovým písmenom S, čo znamená Sport.

Kupé Bentley Continental GT V8 S. Nové kupé je poháňané štvorlitrovým vidlicovým osemvalcom, ktorého maximálny výkon je 389 kW.Kupé Bentley Continental GT V8 S. Nové kupé je poháňané štvorlitrovým vidlicovým osemvalcom, ktorého maximálny výkon je 389 kW. (Zdroj: archív)

Tradičná britská automobilka Bentley, ktorá je ale dnes už súčasťou nemeckého koncernu Volkswagen, predstavuje na tohtoročnom autosalóne v nemeckom Frankfurte (jeho brány sa pre verejnosť otvorili včera) ďalšiu verziu svojho luxusného športového modelu Continental GT V8.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Túto verziu, ktorá sa bude dodávať ako kupé i kabriolet, poháňa výkonnejšia verzia štvorlitrového vidlicového osemvalca, ktorý sa montuje aj do základného modelu GT V8. Maximálny výkon motora, prepĺňaného dvomi turbodúchadlami, bol zvýšený na 389 kW pri 6 000 ot/min. Krútiaci moment dosahuje impozantnú maximálnu hodnotu 680 Nm už pri 1 700 ot/min.

SkryťVypnúť reklamu

Pracuje aj ako štvorvalec

Motor je vystrojený systémom, ktorý pri pokojnej jazde deaktivuje (vypína z činnosti) štyri valce, čím sa znižuje spotreba. Keď vodič prudšie stlačí pedál akcelerátora, začne opäť pracovať všetkých osem valcov (prechod z osemvalca na štvorvalec a späť vodič vôbec nepociťuje).

Vozidlo je vystrojené osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF a pohonom všetkých štyroch kolies. Systém pohonu 4x4 rozdeľuje za bežných adhéznych podmienok krútiaci moment motora medzi nápravy v pomere 40:60 (predná:zadná).

Upravený podvozok, nižšie položená karoséria

Vodič môže tlačidlom zvoliť režim S, pri ktorom motor „ostrejšie" reaguje na stlačenie pedálu akcelerátora a prevodovka radí na vyšší stupeň pri vyšších otáčkach ako v bežnom režime. Úpravy sa dotkli aj podvozku.

SkryťVypnúť reklamu

Pružiny sú tuhšie a upravená bola aj charakteristika tlmičov. Karoséria je posadená o 10 mm nižšie než u základného modelu GT. Vozidlo štandardne jazdí na špeciálnych 20-palcových ráfikoch, na želanie sa montujú ráfiky priemeru 21 palcov.

Kompozitné brzdové kotúče

Brzdová sústava je vystrojená ventilovanými brzdovými kotúčmi vpredu i vzadu, za príplatok sa montujú kotúče z kompozitného materiálu (uhlík s karbidom kremíka). Navonok sa nová verzia modelu Continental odlišuje od doterajších verzií mierne upravenou prednou a zadnou časťou. Koncovky výfuku majú tvar ležatej osmičky.

Podvozok má rázvor 2 746 mm, celková dĺžka kupé i kabrioletu je 4 806 mm, šírka je 2 227 mm (so zrkadlami), výška kupé je 1 394 mm.

V meste spotrebuje vyše 15 l/100 km

Pri otváraní strechy kabrioletu sa jej najvyšší bod nachádza vo výške 2 227 mm nad vozovkou. Batožinový priestor kupé má objem 358 litrov, kabriolet len 260 litrov. Palivová nádrž má úctyhodný objem 90 litrov. S plnou nádržou môže kupé, ktorého priemerná kombinovaná spotreba je 10,6 l/100 km, prejsť až 800 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Normovaná spotreba pri jazde mimo mesta je len 7,7 l/100 km, pri jazde v meste však stúpne až na 15,4 l/100 km.

Maximálna rýchlosť vyše 300 km/h

Kupé, pripravené na jazdu váži 2 295 kg, kabriolet má hmotnosť až 2 470 kg (pretože jeho karoséria má dodatočné výstuhy). Na rýchlosť 100 km/h zrýchli nové kupé Continental GT V8 S za 4,5 s, na rýchlosť 160 km/h mu to trvá 10,3 s. Maximálna rýchlosť luxusného kupé je 309 km/h, kabriolet je len o 1 km/h pomalší.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  7. Dodajte vašej pokožke šťavu
  8. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  3. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  4. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  5. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 12 705
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 4 611
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 016
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  5. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 781
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 1 622
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 1 611
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 106

Blogy SME

  1. Miroslav Hanko: Sú predčasné voľby tá správna medicína..??
  2. Anna Miľanová: Kresba z bloku: Mäsožravá rastlina?... 2022
  3. Věra Tepličková: Heger a iní alfa samci
  4. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq
  5. Anton Kovalčík: Ako sa nerobí štátny prevrat.
  6. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Ostrý Kameň
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete
  8. Matej Nagy: Dúbravský mesačník 3
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 921
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 276
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 4 034
  4. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 409
  5. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 114
  6. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 2 847
  7. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 2 688
  8. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 2 618
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Miroslav Hanko: Sú predčasné voľby tá správna medicína..??
  2. Anna Miľanová: Kresba z bloku: Mäsožravá rastlina?... 2022
  3. Věra Tepličková: Heger a iní alfa samci
  4. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq
  5. Anton Kovalčík: Ako sa nerobí štátny prevrat.
  6. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Ostrý Kameň
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete
  8. Matej Nagy: Dúbravský mesačník 3
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 921
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 276
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 4 034
  4. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 409
  5. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 114
  6. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 2 847
  7. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 2 688
  8. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 2 618
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu