Korzár logo Korzár
Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

Prvý elektrický bavorák predstavia vo Frankfurte

Mníchovská automobilka BMW si s uvedením svojho prvého elektromobilu na trh takpovediac „dala na čas". O tom, že táto automobilka pracuje na vývoji vozidiel s elektrickým pohonom, sa vie už dávnejšie – na mnohých autosalónoch, konaných v ostatných rokoch,

Elektromobil BMW i3. Prvý sériový elektromobil bavorskej automobilky BMW bude mať premiéru na frankfurtskom autosalóne.Elektromobil BMW i3. Prvý sériový elektromobil bavorskej automobilky BMW bude mať premiéru na frankfurtskom autosalóne. (Zdroj: archív)

predstavil bavorský výrobca niekoľko štúdií elektromobilov, pričom oznámil aj to, že elektrické bavoráky sa na trh dostanú pod subznačkou BMW i.

V New Yorku, Londýne a Pekingu

Teraz už nastal ten pravý čas a firma BMW predstavila naraz na troch miestach (v New Yorku, Londýne a Pekingu) prominentným hosťom sériovú verziu svojho prvého elektromobilu, označeného BMW i3. Svoju verejnú premiéru bude mať prvý elektrický bavorák na blížiacom sa autosalóne vo Frankfurte. Už na prvý pohľad vidno, že model i3 sa svojím dizajnom výrazne odlišuje od svojich konvenčných súrodencov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Typické „obličky" ostali

Len typická maska chladiča („obličky") naznačuje príslušnosť do rodiny bavorákov. Vozidlo je postavené na konštrukčnom princípe, nazvanom LifeDrive. Jeho hlavnými prvkami sú dva moduly, nazvané Life Module (čosi ako životný modul) a Drive Module (modul pohonu). Life Module je v podstate kabína pre cestujúcich, zhotovená z plastu, zosilneného uhlíkovými vláknami. Drive Module, zhotovený z hliníka, obsahuje všetky časti hnacieho ústrojenstva. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 570 mm a jeho dĺžka je 3 999 mm, šírka je 1 775 mm a výška 1 578 mm.

Zadné dvere sa otvárajú do protismeru

Batožinový priestor má základný objem 260 litrov, sklopením zadných sedadiel ho možno zväčšiť na 1 100 litrov. V pohodlnom interiéri je miesto pre štyroch cestujúcich. Nastupovanie na zadné sedadlá uľahčujú zadné dvere, otvárajúce sa do protismeru. V zadnej časti vozidla umiestnený hnací elektromotor má maximálny výkon 125 kW a jeho krútiaci moment je 250 Nm, maximálne otáčky sú 11 400 ot/min. Elektromotor poháňa zadné kolesá prostredníctvom jednostupňovej prevodovky.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálna rýchlosť obmedzená na 150 km/h

Výkonný motor zabezpečuje vozidlu svižné jazdné vlastnosti: zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 7,2 sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na 150 km/h. Zdrojom elektrickej energie sú v podlahe umiestnené iónovo-lítiové batérie s kapacitou 22 kWh. Výrobca poskytuje na batérie záruku na osem rokov alebo 100 000 najazdených kilometrov. BMW tvrdí, že v bežnej každodennej premávke (ráta sa najmä s jazdami v meste) prejde elektromobil s plne nabitou batériou 130 až 160 km. Pri prepnutí do úsporného režimu Eco Pro+ sa dojazd predĺži na 200 km.

Benzínový motor dobíja batériu

Komu sa to zdá málo, môže si vozidlo objednať s tzv. predlžovačom dojazdu (range extender), čo nie je nič iné než dvojvalcový benzínový motor zdvihového objemu 650 kubických centimetrov, ktorého výkon je 25 kW. Tento motor slúži výhradne na dobíjanie batérie a umožňuje zvýšiť dojazd až na 300 km. Pripojením na bežnú domácu zásuvku možno vybitú batériu nabiť za osem hodín, v rýchlonabíjacích staniciach sa batéria nabije na 80 % za približne pol hodiny.

Za najväčšiu nevýhodu prvého elektromobilu BMW možno považovať jeho cenu: v Nemecku sa toto vozidlo bude predávať za 35 000 eur.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 400
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 738
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 147
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 033
  5. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 614
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 587
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 497
  8. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 803

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Ako to dopadne na Ukrajine ?
  2. Jano Kováčik: Nové hlavné mestá vznikajú aj v 21. storočí
  3. Lubo Repka: Dostali sa plavebné spoločnosti z krízy?
  4. Tupou Ceruzou: Tanky pre Ukrajinu
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Liptovské Matiašovce
  6. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca.
  7. Roman Kebísek: Ostrolúcka písala o Štúrovi ako orlovi a o sebe ako lastovičke
  8. Alexander Hričko: Odevy Uhorska v období raného novoveku
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 22 261
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 14 289
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 925
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 669
  5. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 341
  6. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 3 953
  7. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 835
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 737
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Eduard Heger.

V názve OĽaNO už Budajova Zmena zdola nie je.


6 h

Ruská odnož banky poskytuje úľavy vojakom zapojeným do vojnovej agresie.


10 h
Vyhrotená kampaň Babišovi k víťazstvu v prezidentských voľbách nepomohla.

Babišova kampaň prekročila hranice etiky.


6 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Je vôbec možné pospájať slovenský politický bordel?


a 2 ďalší 2 h

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Ako to dopadne na Ukrajine ?
  2. Jano Kováčik: Nové hlavné mestá vznikajú aj v 21. storočí
  3. Lubo Repka: Dostali sa plavebné spoločnosti z krízy?
  4. Tupou Ceruzou: Tanky pre Ukrajinu
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Liptovské Matiašovce
  6. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca.
  7. Roman Kebísek: Ostrolúcka písala o Štúrovi ako orlovi a o sebe ako lastovičke
  8. Alexander Hričko: Odevy Uhorska v období raného novoveku
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 22 261
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 14 289
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 925
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 669
  5. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 341
  6. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 3 953
  7. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 835
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 737
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu