Tá tisíckam divákov predviedla v takpovediac dynamickej premiére – teda za jazdy – svoj najnovší pretekársky automobil Project 7. Číslica 7 v označení tohto unikátneho vozidla má pripomínať sedem víťazstiev vozidiel Jaguar v 24-hodinových pretekoch v Le Mans (v období rokov 1951 až 1990). Špeciálny jednosedadlový automobil Project 7 navrhol Ian Callum, riaditeľ dizajnu firmy Jaguar. Technickým základom plne funkčnej štúdie je sériový model F-Type, z ktorého bola prevzatá hliníková nosná štruktúra i niektoré karosárske prvky. Nové sú však nárazníky i prahy dverí, i nadstavec (tzv. airdome) za sedadlom vodiča, do ktorého je integrovaný bezpečnostný oblúk. Na zadnej časti vozidla je prestaviteľný spojler, zvyšujúci prítlak na zadné kolesá. Vozidlo jazdí na 20-palcových kovaných ráfikoch z ľahkej zliatiny. Vodič či pretekár sedí na sedadle z uhlíkových kompozitov, v ktorom je upnutý štvorbodovým bezpečnostným pásom. Sedadlo spolujazdca bolo nahradené odkladacou poličkou pre bezpečnostnú prilbu vodiča. Na pohon vozidla slúži päťlitrový vidlicový osemvalec, prevzatý z modelu F-Type. Tento kompresorom prepĺňaný motor so štyrmi ventilmi na valec vyvíja maximálny výkon 410 kW pri 6 500 ot/min. Motor si svoj najvyšší krútiaci moment 680 Nm udržuje v rozsahu od 2 500 do 5 500 ot/min. Zadné kolesá sú poháňané prostredníctvom osemstupňovej prevodovky ZF, vystrojenej technológiou Quickshift (rýchle radenie). Jednosedadlový Jaguar Project 7 zrýchli z 0 na rýchlosť 60 míľ za hodinu (okolo 96 km/h) za 4,1 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 300 km/h.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.