Korzár logo Korzár

Nová Mazda3. Predstavili ju v piatich veľkomestách

Zrejme sa nikdy nedozvieme, ako dlho dumali šéfovia japonskej automobilky Mazda nad tým, akým efektným spôsobom predstaviť nový model Mazda3. Napokon sa rozhodli pre unikátnu premiéru naraz v piatich svetových veľkomestách, a to v Londýne, Sankt Peterburg

Nová Mazda3. V porovnaní s doterajším modelom sa zväčšil rázvor, celková dĺžka ostala nezmenená.Nová Mazda3. V porovnaní s doterajším modelom sa zväčšil rázvor, celková dĺžka ostala nezmenená. (Zdroj: archív)

u (Petrohrade), Istanbulu, New Yorku a Melbourne. Na unikátnu premiéru boli pozvané stovky novinárov, blogerov a zástupcov sociálnych médií.

Najpredávanejší model Mazdy

Nová generácia najpredávanejšieho modelu firmy Mazda nadväzuje na všetky pozitívne vlastnosti doterajších modelov a rozširuje o ďalšie technologické novinky. Nový model Mazda3 (píše sa to bez medzery) patrí do segmentu C (kompaktné automobily), v ktorom je na európskom trhu najtvrdšia konkurencia. V tomto segmente sa ročne v Európe predajú tri milióny vozidiel, čo je približne štvrtina celkového predaja.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dizajnérsky jazyk Kodo

Karoséria novej mazdy predstavuje najnovšiu interpretáciu dizajnového smeru firmy Mazda, známeho pod názvom Kodo (duša pohybu) a sprostredkúvajúceho dojem vitality a obratnosti. V porovnaní s doterajším modelom bol rázvor zväčšený na 2 700 mm, čo sa pozitívne prejavilo na zväčšení vnútorného priestoru. Dĺžka vozidla (4 465 mm) sa však prakticky nezmenila. Šírka vozidla sa zväčšila o 40 mm, na 1 795 mm (bez zrkadiel), zatiaľ čo výška sa zmenšila o 20 mm, na 1 450 mm.

Hmotnosť nižšia až o 70 kg

Objem batožinového priestoru sa zväčšil na 350 litrov. Použitím ocelí s vysokou pevnosťou sa podarilo znížiť hmotnosť vozidla (v závislosti na verzii) až o 70 kg. Expertom na aerodynamiku sa podarilo znížiť koeficient odporu vzduchu na 0,275, čo je jedna z najnižších hodnôt medzi päťdverovými hatchbackmi. Na pohon novej Maxdy3 sú zatiaľ k dispozícii tri zážihové motory a jeden vznetový.

SkryťVypnúť reklamu

Vysoký kompresný pomer

Technickou zaujímavosťou benzínových motorov Skyactiv-G je ich extrémne vysoký kompresný pomer (14:1). Všetky motory sú štvorvalce so štyrmi ventilmi na valec a sú vystrojené systémom priameho vstrekovania benzínu do valcov. Základný 1,5-litrový motor má maximálny výkon 74 kW pri 6 000 ot/min. Ďalšími benzínovými jednotkami sú dve výkonové verzie dvojlitrového motora. Slabšia verzia disponuje maximálnym výkonom 88 kW, maximálny výkon výkonnejšej verzie je 121 kW. Vznetový motor zdvihového objemu 2,2 litra má takisto kompresným pomer 14:1, čo je pre dieselové motory veľmi nízka hodnota. Maximálny výkon tohto prepĺňaného motora je 110 kW.

Verejná premiéra vo Frankfurte

Motory sú kombinované so šesťstupňovou manuálnou alebo šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Údaje o dynamických vlastnostiach a o spotrebe modelu Mazda3 zatiaľ výrobca nezverejnil. Európskej motoristickej verejnosti sa nová kompaktná Mazda3 predstaví na jesennom autosalóne vo Frankfurte.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 62 551
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 146
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 712
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 796
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 164
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 982
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 153
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 86 672
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 127
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 502
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 822
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 245
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 878
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 230
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 750
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 86 672
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 127
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 502
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 822
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 245
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 878
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 230
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 750
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu