od kupé Vanquish, ktoré bolo predstavené vlani na jeseň.
Karoséria z uhlíkových kompozitov
Nový kabriolet je prvým otvoreným vozidlom firmy Aston Martin, ktorého panely karosérie sú zhotovené z uhlíkových kompozitov. Ide súčasne o kabriolet s najvyššou tuhosťou karosérie spomedzi všetkých kabrioletov, ktoré anglická firma v svojej histórii vyrábala. Torzná tuhosť vozidla je o 13 % vyššia než u predošlého modelu DBS Volante.
Lepený hliníkový rám
Nosnou časťou vozidla je priestorový hliníkový rám, pričom hliníkové prvky sú spájané lepením (metódou používanou aj v letectve). Unikátom je aj trojvrstvová sklápacia strecha, ktorá sa v zavretom stave dotýka svojou prednou časťou priamo hornej časti predného skla (to nemá hore žiaden rám). Strechu možno otvárať i zatvárať aj počas jazdy, a to pri rýchlosti do 50 km/h, pričom celý proces trvá približne 14 sekúnd. Pozitívom je, že zložená strecha nezmenšuje batožinový priestor, ktorého objem je 279 litrov, čo je o polovicu viac, ako mal model DBS Volante.
Motor prevzatý z kupé
Na pohon kabrioletu slúži rovnaký motor, ako má kupé Vanquish. Ide o 5,9-litrový neprepĺňaný vidlicový dvanásťvalec so štyrmi ventilmi na valec, ktorého maximálny výkon je 421 kW pri 6 750 ot/min. Najvyšší krútiaci moment 620 Nm dosahuje motor pri 5 500 ot/min. Hlavy valcov i blok motora sú zhotovené z hliníka. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky.
Uhlíkovo-keramické brzdové kotúče
Predné i zadné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách. Výkonná brzdová sústava s uhlíkovo-keramickými brzdovými kotúčmi je výrobkom firmy Brembo. Vpredu sú šesťpiestikové strmene a kotúče priemeru 398 mm, vzadu sú štvorpiestikové strmene s kotúčmi priemeru 360 mm. K výborným jazdným vlastnostiam kabrioletu prispieva aj takmer ideálne rozloženie hmotnosti vozidla na obe nápravy, a to v pomere 51:49 (predná náprava : zadná náprava).
Variabilná tuhosť tlmičov
Vozidlo je vystrojené tlmičmi, ktorých tuhosť mení elektronická riadiaca jednotka na základe vyhodnocovania množstva parametrov. Vodič si môže zvoliť jednu z troch charakteristík tlmenia (normálna, športová a pretekárska). V interiéri zaujme najmä stredná konzola, na ktorej je tlačidlo spúšťania motora i tlačidlá ovládania prevodovky.
Temer 300 000 dolárov
Nový špičkový kabriolet firmy Aston Martin má maximálnu rýchlosť neuveriteľných 294 km/h. Ak si chcete dopriať jazdu takouto rýchlosťou, tak vedzte, že za každý jeden z tých 294 kilometrov za hodinu zaplatíte okolo tisíc dolárov – cena vozidla na americkom trhu je totiž 298-tisíc dolárov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.