Ide o športový model Octavia RS, ktorý je najrýchlejšou sériovou octaviou všetkých čias. Tretia generácia modelov Octavia RS a Octavia Combi RS zaujme výkonnými a súčasne úspornými motormi, dravým dizajnom a modernou technikou. Predná časť nového modelu sa vyznačuje vydarenou súhrou charakteristickej masky chladiča s plaketou RS, výraznými otvormi pre vstup vzduchu so štruktúrou včelích plástov, novým predným spojlerom a hmlovými svetlometmi v dizajne RS. Nové, sériovo montované bixenónové svetlomety majú integrované diódy pre denné svietenie. Na pohon nového modelu sú k dispozícii dva nové motory, ktoré v porovnaní s motormi druhej generácie Octavie RS majú vyšší výkon a súčasne až o 19 percent nižšiu spotrebu. Systém štart-stop a systém rekuperácie brzdnej energie sú súčasťou sériovej výbavy. Prvým motorom je dvojlitrový motor TSI, teda turbodúchadlom prepĺňaný zážihový motor s priamym vstrekovaním benzínu, ktorého výkon je 162 kW. Octavia RS, poháňaná týmto motorom, zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy a jej maximálna rýchlosť je 248 km/h, čo je o 6 km/h viac ako tomu bolo pri druhej generácii Octavie RS. S novým dvojlitrovým turbodieselovým motorom výkonu 135 kW zrýchli Octavia RS na stovku za 8,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 232 km/h. Oba motory možno kombinovať buď s manuálnou šesťstupňovou alebo dvojspojkovou šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Do sériového výstroja novej Octavie RS patrí aj elektronická uzávierka diferenciálu XDS, integrovaná do elektronického stabilizačného programu ESC. Táto uzávierka zlepšuje trakciu kolies a znižuje sklon k nedotáčavosti pri rýchlych prejazdoch zákrutou. Firma Škoda zatiaľ neoznámila, kedy bude najrýchlejšia Octavia uvedená na trh a koľko bude stáť.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.